Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Horseshoe Bend

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Horseshoe Bend

    Speciaal de Tokina 11-16mm f2.8 voor aangeschaft. Al zeg ik het zelf, het resultaat mag er zijn.
    Zeer benieuwd naar jullie reacties!

    | Nikon D3200 | 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR | 35mm f/1.8G | Tokina 11-16mm f/2.8 |

  • #2
    Re: Horseshoe Bend

    De foto heeft iets onnatuurlijks, misschien door te hoge verzadiging ofzo?
    Het lijkt wel een screenshot uit een computerspelletje.

    Comment


    • #3
      Re: Horseshoe Bend

      Ik moet mijn voorganger volgen hoor, het is precies alsof het geschilderd is ipv gefotografeerd.
      Ook wat jammer dat je de bocht/water onderaan er net niet volledig op hebt.
      Maar ik kan je volgen in je enthousiasme, het moet een spectaculair zicht zijn daar ter plaatse.
      Wil je ons de originele tonen ?

      Comment


      • #4
        Re: Horseshoe Bend

        Toplocatie, top moment en breedhoek zeker nodig daar.
        Kleuren vind ik ok (google maar).
        De uitgebrande vlek in de lucht en de aangesneden rivier onderaan vind ik minpuntjes.

        Comment


        • #5
          Re: Horseshoe Bend

          Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
          De foto heeft iets onnatuurlijks, misschien door te hoge verzadiging ofzo?
          Het lijkt wel een screenshot uit een computerspelletje.
          +1, maar ik had er wel graag zelf gestaan.

          Comment


          • #6
            Re: Horseshoe Bend

            Zal de originele ook posten vanavond. Heb nog een andere waar de rivier volledig opstaat (met knikkende knieën), maar daar had ik die mooie ster aan de zon niet. Nabewerking kan inderdaad nog aan gesleuteld worden, nog veel te leren!
            | Nikon D3200 | 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR | 35mm f/1.8G | Tokina 11-16mm f/2.8 |

            Comment


            • #7
              Re: Horseshoe Bend

              Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
              Toplocatie, top moment en breedhoek zeker nodig daar.
              Kleuren vind ik ok (google maar).
              De uitgebrande vlek in de lucht en de aangesneden rivier onderaan vind ik minpuntjes.
              Exact wat ik wou schrijven. Goeie foto, de -tjes neem ik erbij.
              ...leeg...

              Comment


              • #8
                Re: Horseshoe Bend

                Ziezo, hieronder eerst de originele foto.
                Daaronder de andere foto waar de rivier niet afgesneden is. Nu ik ze opnieuw bekijk, begin ik me te storen aan de 'verbrande' lucht zoals jullie dat noemen? Komend weekend nog eens proberen!



                | Nikon D3200 | 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR | 35mm f/1.8G | Tokina 11-16mm f/2.8 |

                Comment


                • #9
                  Re: Horseshoe Bend

                  Ik vind het origineel echt top!!
                  Ziet er niet kunstmatig uit en is m.i. een wereld van verschil met de bewerkte foto.
                  De uitgebrande lucht stoort mij totaal niet.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Horseshoe Bend

                    Die laatste is een hele mooie,
                    Geen storende rots op de rechter zijde en het water er volledig op. Veel beter.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Horseshoe Bend

                      Bedankt Heaucheneaudt & Boudini! Heb inderdaad soms de neiging om er té veel aan te prutsen... Op letten in de toekomst
                      | Nikon D3200 | 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR | 35mm f/1.8G | Tokina 11-16mm f/2.8 |

                      Comment


                      • #12
                        Re: Horseshoe Bend

                        Ik ben een aantal maanden geleden daar ook geweest en ben nog door een hoop foto's aan het worstelen.
                        Daarbij valt mij steeds op dat de kleuren goed krijgen de grote uitdaging is, je ziet ze dan ook online met een enorm variërend spectrum.
                        In de eerste foto is het sterretje inderdaad een bonus, ik zou er zelf wel op gokken dat die iets te blauw is.
                        Dat de rivier er niet helemaal op staat vind ik niet zo erg, je ziet hem dikwijls zo.
                        Wel een bangelijk punt he, zeker als je wat aan de rand gaat staan om de rivier er helemaal op te krijgen

                        Mvg
                        Gert
                        Feedback is the breakfast of the champion

                        website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Horseshoe Bend

                          Oorspronkelijk geplaatst door pre Bekijk bericht
                          Ik ben een aantal maanden geleden daar ook geweest en ben nog door een hoop foto's aan het worstelen.
                          Daarbij valt mij steeds op dat de kleuren goed krijgen de grote uitdaging is, je ziet ze dan ook online met een enorm variërend spectrum.
                          In de eerste foto is het sterretje inderdaad een bonus, ik zou er zelf wel op gokken dat die iets te blauw is.
                          Dat de rivier er niet helemaal op staat vind ik niet zo erg, je ziet hem dikwijls zo.
                          Wel een bangelijk punt he, zeker als je wat aan de rand gaat staan om de rivier er helemaal op te krijgen

                          Mvg
                          Gert
                          Haha, je weet het dan toch. Er stond een felle wind toen wij er waren, dus ik heb me rustig neergelegd daar op de rand!
                          Maar idd, één van de meest spectaculaire locaties waar ik ooit geweest ben!
                          Ook benieuwd naar jouw foto's!
                          | Nikon D3200 | 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR | 35mm f/1.8G | Tokina 11-16mm f/2.8 |

                          Comment


                          • #14
                            Re: Horseshoe Bend

                            De foto waar de rivier niet afgesneden is, is de moeite om wat tijd in te steken.
                            Zeker als je de lucht (met sterretje) van de eerste hierop plakt.
                            Op de originele post storen vooral de blauwtinten links die er vals uitzien.
                            Mvg,
                            Wim
                            Nikon D610 - Nikkor 24-85mm f/3.5-4.5 - Nikkor 50mm f/1.8 - Nikkor 80-200mm f/2.8 ED - Nikkor 105mm f/2.8 micro
                            500px.com/wimdekoster

                            Comment


                            • #15
                              Re: Horseshoe Bend

                              Bovenstaande tip toegepast en een stuk lucht afgesneden zodat de uitgebrande vlek niet te zeer stoort.
                              Lucht nog een tikje bewerkt.
                              Als je wil dat ik de link terug verwijder, zeg je het maar.

                              Qua kleur zit deze versie tussen de twee in en komt hij voor mij het natuurlijkste over.

                              Comment

                              Working...
                              X