Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help, de moed zit me in de schoenen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help, de moed zit me in de schoenen

    Hallo,

    Ik wist niet goed waar mijn vraag stellen, dus doe ik het hier maar.

    Voor mijn ventje wou ik als valentijnsgeschenk een mooie foto van mijn dochter maken.

    Een witte doek, een rode doek, hartjes, boa's, alles in huis gehaald, dochter op de mat gezet, kodak op en vanaf toen liep het mis.

    Welke stand ik ook probeerde, ik kreeg mijn sluitertijd niet sneller dan 1/200 ste gezet waardoor ik allemaal onscherpe foto's heb. Heeft dit te maken met 'te weinig licht?'

    Mijn lens had ik op automatisch scherpstellen gezet en door de beweging van haar en de vallende hartjes bleef hij scherpstellen en waren de hartjes al benenden.


    Kan iemand me hier raad geven? Wat doe ik fout?

    Hier een voorbeeld wat ik wou maken:




    Alvast bedankt!!!
    Nikon D5000 - Volgt les digitale fotografie aan het THHI Tessenderlo - Module 2

  • #2
    Re: Help, de moed zit me in de schoenen

    Voor sommigen is elk fototoestel een "Kodak".
    Vertel ons eerst eens welk toestel jij hebt.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Help, de moed zit me in de schoenen

      Bij de stand Tv zou je toch korte sluitertijden moeten kunnen realiseren, tenzij je een goedkoop comact toestel hebt.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

      Comment


      • #4
        Re: Help, de moed zit me in de schoenen

        Misschien omdat je met flits je foto's trekt. Dan wil het fototoestel soms niet sneller dan 1/200 ste.

        mvg
        Canon EOS 50D + 17-55 + Tamron 90mm Macro + Canon ex 430 II
        www.moosedesign.be

        flickr

        Comment


        • #5
          Re: Help, de moed zit me in de schoenen

          Als de kleine redelijk stil blijft zitten, zou ik het toestel op statief zetten en daarna scherp stellen. Dan de autofocus af zetten en je hartjes laten vallen terwijl je foto's neemt.

          Hoe hoog stond de ISO waarde? ik vind niets terug in de foto gegevens.
          Dat probleem met 1/200 sluitertijd en flits heb ik ook al gehad, echter 1/200 is toch redelijk snel?

          Patrick

          Comment


          • #6
            Re: Help, de moed zit me in de schoenen

            Zet je camera in de m stand zet je diafragma op 5.6 je iso op 100 en je sluitertijd op 1/125 stel scherp op de ogen van de baby. De vallende blaadjes zal je nooit heel scherp krijgen, want dan zal je een sluitertijd moeten halen die veel korter is dan 1/200 en dan moet je camera hyspeed synchronisatie hebben. Maar dan ga moeten gebruik maken van een opzet of losse flits. Ik vind niet dat de vallende blaadjes moeten scherp zijn als de baby maar scherp is. Ik hoop dat je iets aan mijn uitleg hebt want ik ben ook maar een beginner.

            Comment


            • #7
              Re: Help, de moed zit me in de schoenen

              1/200 is snel genoeg hoor, daar ligt het niet aan.
              Let ook even op de compo, kind moet verder naar rechts in deze foto
              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

              Comment


              • #8
                Re: Help, de moed zit me in de schoenen

                Hallo,

                De foto's zijn genomen met een nikon D5000.

                Ik heb even getest en het komt inderdaad door de flits te gebruiken. Vanaf ik hem opzet springt de sluitertijd naar 1/200ste.

                Ze is ongelooflijk bewegelijk, daarom ik mijn focus automatisch had gezet. Manueel scherpstellen lukt mij niet doordat ze niet stilzit.

                Opslossing is een kalmeringspilleke dus

                Eens proberen met een paar lampen extra dat ik de flits niet hoef te gebruiken.

                Alvast bedankt voor de info! Ik heb weer wat bijgeleerd.
                Nikon D5000 - Volgt les digitale fotografie aan het THHI Tessenderlo - Module 2

                Comment

                Working...
                X