Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HDR probeersel :clown:

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HDR probeersel :clown:

    hey,
    Langs de schelde gewandelt en mijn eerste HDR pics geprobeert laat mij weten wat jullie er van vinden ?

    Geen exif date niet profecioneel ik weet het.. sorry mates




  • #2
    Re: HDR probeersel

    vreselijk. sorry hoor.

    waarom heb je dit gedaan?

    bij een goede hdr valt de bewerking niet of nauwelijks op.
    was trouwens een hdr bij deze opnamen wel nodig?

    Comment


    • #3
      Re: HDR probeersel

      jah ... dacht wel een oke locatie te hebben gevonden maar zoals de titel zegt probeersel !

      Vond dat de fotos iets miste...
      Ksta duidelijk nog in kinderschoenen...

      Comment


      • #4
        Re: HDR probeersel

        De eerste kan ik wel nog smaken... Je zou denken dat het een tekening is...
        De tweede zegt me niets...

        Comment


        • #5
          Re: HDR probeersel

          Ik wil me ook wat gaan toeleggen op HDR en het is iets waar je voor bent of niet...

          Sommigen vinden dat HDR subtiel moet zijn, voor anderen mag het dan weer dramatischer. Ik behoor zelf tot de 2de groep.

          Het hier een website gevonden die HDR wat toelicht (met zowel de subtiele als de meer dramatische HDR foto's) en daar linken ze verder naar een site met een tutorial en video.

          Enjoy!!!

          Mijn voorkeur gaat uit naar de 1ste

          Greetz, Ingrid
          Nikon D90 - SIGMA - 70-200 2.8 EX APO II - Nikkor 55mm *** Vanguard AK-4 Tripod - Manfrotto M-Y Monopod 776YB *** Adobe PS CS5
          The Sky is not the limit... the ground is..

          Comment


          • #6
            Re: HDR probeersel

            De eerste vind ik heel goed maar ik vraag me af of de extreme HDR wel nodig was. Het originele beeld was waarschijnlijk ook al heel sterk.

            Soms is HDR misschien wel de makkelijkere oplossing om snel tot een verbazend resultaat te komen..

            Maar zoeken en schuiven in ps geeft mij persoonlijk meer voldoening.

            Toch een fantastische setting in een mooie locatie.
            Laat je ons het origineel ook nog zien?

            merci en groetjes,
            Chris

            Ik begrijp de clown in de titel niet goed
            Last edited by Chris k; 5 mei 2011, 21:57.

            Comment


            • #7
              Re: HDR probeersel

              Een HDR heeft wel een speciale functie, je gebruikt dat "zomaar" niet. Sommigen vinden dit blijkbaar een speeltje Trouwens bij correct gebruik zou je eerste foto scherp moeten zijn ! Hou het maar gewoon dat is al moeilijk genoeg. Je opnamestandpunten vind ik wel goed
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: HDR probeersel

                Oorspronkelijk geplaatst door spanky haze Bekijk bericht
                jah ... dacht wel een oke locatie te hebben gevonden maar zoals de titel zegt probeersel !
                Het is niet enkel de locatie die bepaalt of een HDR toepasbaar is, de belangrijkste factor is nog steeds het aanwezige licht. Je hebt hier 2 x een bewolkte lucht, HDR was ook in mijn ogen niet meteen noodzakelijk hier.

                grts
                Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                Comment


                • #9
                  Re: HDR probeersel

                  De eerste kan er best mee door. Geeft een beetje sfeer aan die ouwe, mooie bak. Bij de
                  tweede moet je echter uitkijken dat die boot niet zinkt van schaamte.

                  Comment

                  Working...
                  X