Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groot bestand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Groot bestand

    Heb mij de nieuwe Canon 1200D aangeschaft , mijn eerste reflextoestel , na een 3 jaar met een Canon PowerShot SX20 IS fotografie leren kennen na pensioenleven te beginnen , heb mijn eerste foto's genomen , het verschil tussen compact en reflex zeer duidelijk zichtbaar , de resolutie staat ingesteld op L , maar zie dat dit zeer grote bestanden teweeg brengt , mijn vraag is dan ook aan de meer ervaren fotografie liefhebbers, han ik die bestanden grootte naar beneden halen zonder de kwaliteit van de foto te schaden ? Willen jullie mijn foto beoordelen , het is van kritiek dat men leert !
    Last edited by jadeg; 25 maart 2014, 00:12.

  • #2
    Re: Groot bestand

    Proficiat met de aankoop

    Je krijgt inderdaad grote bestanden op L. Maar eigenlijk zou je moeten proberen te werken op RAW formaat. Op dat formaat zijn de mogelijkheden voor nabewerking enorm groot. Foto's die in jpeg niet echt goed zijn qua kleur/belichting, krijg je in RAW dikwijls wel nog goed.
    Maar RAW formaat geeft wel nog grotere bestanden
    https://www.facebook.com/devrieset/

    Comment


    • #3
      Re: Groot bestand

      Ook van mij een proficiat met je aanwinst. Zijn de bestanden dan te groot voor jou ?
      Is het dan niet eerder dat je geheugenkaartje te klein is . Ik weet niet wat je nu gebruikt van geheugenkaartje, maar je zal al vlug merken dat je kaartjes zal bijkopen, of anders ten minste een kaartje met een grotere capaciteit.
      Ik fotografeer niet in RAW (alhoewel het door iedereen aangeraden wordt) maar altijd op de hoogste resolutie in jpeg.
      Ook ik ben ooit begonnen met één kaartje, maar heb er nu altijd 'een voorraadje' bij.
      Ik ben niet zo'n voorstander van die kaartjes met hele grote capaciteit. Mocht er al eens iets mislopen met een kaartje, dan ben ik toch niet alles kwijt.

      Over de foto : je hebt hetzelfde voor als ik met Canon, fel blauw en groen (zal vermoedelijk op landschap ingesteld staan ?), maar daar kan ik tegen, ik zie het zelfs graag. De takjes aan de rechtse kant mogen weg. Ik weet niet welk en/of je reeds een fotobewerkingprogramma gebruikt, maar je kan ze wegclonen.

      Groetjes en nog veel fotografeer- en forumplezier.
      Last edited by Guest17; 25 maart 2014, 08:53.

      Comment


      • #4
        Re: Groot bestand

        bedankt voor responses #Thomas79 en #Djivan , heb een sdcard van 32GB , niet dat die bestanden TE groot zijn , maar als men het vergelijkt met mijn vorige foto's , was effe aan denken , doet ik iets verkeerd ? , zal eens een paar foto's nemen in RAW om te zien , gewoon ervaring opdoen hé .

        Comment


        • #5
          Re: Groot bestand

          De kleuren hier vind ik ook wel passend voor het "onderwerp", maar zoals hierboven vermeld de takjes wegdoen.
          Mooie foto !
          grt. Ria

          Comment

          Working...
          X