Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen beter gemak, dan een eigen dak.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Geen beter gemak, dan een eigen dak.

Maar dan toch liever in een iets betere staat.

Re: Geen beter gemak, dan een eigen dak.

Weet het niet zeker, maar een beetje oranje/geel onttrekken? Huisje neemt wel een prominente plaats in je beeld en daar heb ik persoonlijk een beetje moeite mee djivan En toch,.. Als ik wat langer blijf hangen en met een beetje filosofie weet je wat voor pracht dieptezicht er zich achter het huisje afspeelt, en in dit opzicht ben je dan geslaagd, wat mss ook jouw bedoeling was?
    Het is wel een prachtige locatie daar. Het is dat ik nooit op vakantie kan, maar anders zou ik het wel weten

Comment

Niets aan doen Djivan. Die kleuren zijn zoals ze zijn!
      Die handgemaakte "tuiles canal" bij ons zijn zelfs nog geler.
      Ik denk niet dat er daar nog iemand woont, toch?
      Touch the Earth...Gently
      www.passionsenfrance.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
        Niets aan doen Djivan. Die kleuren zijn zoals ze zijn!
        Die handgemaakte "tuiles canal" bij ons zijn zelfs nog geler.
        Ik denk niet dat er daar nog iemand woont, toch?
        Ah, dan is het duidelijk, en ik schreef ook... 'weet het niet zeker' M-A

Comment

Het prominent aanwezige deed mij ook wat opkijken maar toch kan ik dit erg apprecieren, knap beeld!
          vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Heb me een beetje "cru" gereageerd MG. Mijn excuses als het wat hard overkomt, was geenszins de bedoeling hoor!
            Touch the Earth...Gently
            www.passionsenfrance.com

Comment

Volgens mij de juiste kleurenbalans.
              Ik kan de compo (in diagonaal) wel volgen en ze wordt nog beter met dat plantje (vooraan rechts) op een sterk punt.
              Dat zicht zullen we nog wel zien maar dat is dan een andere foto.
              mvg,
              Eddy

PS Marie-Anne en "cru" dat gaat toch niet samen.
              Smaken verschillen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                Ik kan de compo (in diagonaal) wel volgen en ze wordt nog beter met dat plantje (vooraan rechts) op een sterk punt.
                mvg,
                Eddy

Ben ook benieuwd naar dat zicht, met het huisje. Deze vindt ik al veelbelovend.
                NIKON D7100 Nikkor 17-55 / 50-1.8 /Sigma 50-150/Sigma 105 macro

Comment

Wat grappig toch altijd. Wat mij meteen opvalt, nog meer dan het dak, zijn de twee planten die aan weerszijden uit het huis groeien. Mooi toch?

Comment

Mooi beeld, mooie kleuren, de foto doet mij afvragen hoe het zicht van achter het huisje is. Mooi die twee plantjes aan beide zijde van het dak.
                    Last edited by Guest22; 20 januari 2015, 11:14.

Comment

Had ik de titel niet eerst gelezen, dan had ik gezegd dat het dak te prominent in beeld was. Gezien de titel, niet meer dan normaal dus.
                      Technisch niets op aan te merken, maar niet mijn favoriete onderwerp. Ik had liever het landschap gezien zonder dak.

Comment

mooi gezien,

mvg

marcel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                          mvg,
                          Eddy

Maar 'grand cru' doet me dan wel weer aan iets denken.
                          De letterlijke vertaling van cru (fr) is rauw(nl)... hoe ze er dan bij komen om een wijn 'grand cru' te noemen is me een raadsel.

Hieronder zie ik toch niks dat met wijn te maken heeft (tenzij sens 3 misschien ?) :

cru, adjectif
                          Sens 1 Qui n'est pas cuit [Cuisine]. Ex De la viande crue. Anglais raw
                          Sens 2 Que rien n'atténue, direct, violent. Ex Sous la lumière crue. Anglais (lumière) garish, harsh, (direct) blunt
                          Sens 3 Brut, sans avoir subi de traitement. Ex Du cuir cru.
                          Sens 4 Réaliste, libre, voire choquant et inconvenant [Figuré]. Ex Des paroles très crues. Anglais (propos) crude

Marie-anne, uitleg ?????
                          Last edited by Guest17; 20 januari 2015, 12:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                            Heb me een beetje "cru" gereageerd MG. Mijn excuses als het wat hard overkomt, was geenszins de bedoeling hoor!
                            Ik had het niet kwaadaardig opgevat hoor
                            Beterschap ..

Kwaliteit van de foto daar is niets mis mee hoor djivan Geef enkel mijn kijk erop natuurlijk en das puur persoonlijk maat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Maar 'grand cru' doet me dan wel weer aan iets denken.
                              De letterlijke vertaling van cru (fr) is rauw(nl)... hoe ze er dan bij komen om een wijn 'grand cru' te noemen is me een raadsel.

Hieronder zie ik toch niks dat met wijn te maken heeft (tenzij sens 3 misschien ?) :

cru, adjectif
                              Sens 1 Qui n'est pas cuit [Cuisine]. Ex De la viande crue. Anglais raw
                              Sens 2 Que rien n'atténue, direct, violent. Ex Sous la lumière crue. Anglais (lumière) garish, harsh, (direct) blunt
                              Sens 3 Brut, sans avoir subi de traitement. Ex Du cuir cru.
                              Sens 4 Réaliste, libre, voire choquant et inconvenant [Figuré]. Ex Des paroles très crues. Anglais (propos) crude

Marie-anne, uitleg ?????
                              Voor die "Grand Cru" ben ik het eens gaan vragen aan onze plaatselijke wijnboer. Hij heeft er ook geen uitleg voor.
                              Voor mij gold : Sens 2 en 4
                              Touch the Earth...Gently
                              www.passionsenfrance.com

Comment

Working...
                              X