Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(Ge)bogen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • (Ge)bogen


    Alle tips kan ik goed gebruiken, bedankt voor het kijken
    grt. Ria

  • #2
    Re: (Ge)bogen

    Vind dit een bizare foto. Schots en scheef, wat dan te maken heeft met de bogen in de achtergrond. Probleem voor mij is dat ik daarvoor de foto niet met de grond kan gelijk maken al heb ik wel het gevoel daarvoor. Wat mij tegen houd zijn in feiten de kleuren, het contrast en een vleugje HDR dat ik waarneem ook al is het mogelijk dat je geen HDR hebt toegepast. Onderaan vind ik dat de foto ongelukkig is afgesneden.
    Heel de foto doet mij denken aan een heel oude kathedraal behalve de luidspreker linksonder, die ik dan ook zou proberen weg te werken.
    Robby BB
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

    Comment


    • #3
      Re: (Ge)bogen

      Oei!!! is die foto dan zo slecht? Ikzelf heb er geen slecht gevoel bij. Inderdaad het is een heel oude kathedraal nl. York Minster en nee ik heb geen HDR toegepast, die HDR look komt waarschijnlijk door de structuur en de contrasten in de stenen. Maar misschien heb je wel gelijk wat betreft dat stuk onderaan die er teveel aan is, zal dat straks eens aanpassen. Wel bedankt met je eerlijke commentaar.
      grt. Ria

      Comment


      • #4
        Re: (Ge)bogen

        Oorspronkelijk geplaatst door riha Bekijk bericht
        Oei!!! is die foto dan zo slecht? Ikzelf heb er geen slecht gevoel bij. Inderdaad het is een heel oude kathedraal nl. York Minster en nee ik heb geen HDR toegepast, die HDR look komt waarschijnlijk door de structuur en de contrasten in de stenen. Maar misschien heb je wel gelijk wat betreft dat stuk onderaan die er teveel aan is, zal dat straks eens aanpassen. Wel bedankt met je eerlijke commentaar.
        grt. Ria
        Ik heb niet gezegd dat de foto slecht is. Wel heb ik bizar geschreven wat zeker niet slecht bedoeld. Wel zit ik in tweestrijd met het compo waarin je verwacht dat alles symmetrisch is maar dan het tegendeel waar is en dan de kleuren, scherpte, contrast en de subtiele HDR look. Die twee houden een voor mij bizar evenwicht. Als ik naar het compo kijk dan krijg ik het gevoel van nee zo hoefd het voor mij niet, maar dan zie ik de kleuren .... en dan vind ik het toch weer mooi. Stoorzender in het geheel is de onderkant, maar hiermee wil ik ook niet zeggen dat je dat stuk moet verwijderen want dan haal je de diepte uit de foto. Ik zou eerder zeggen onderaan een stuk bij als dat stuk op het origineel er nog is.
        Robby BB
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

        Comment


        • #5
          Re: (Ge)bogen

          Mooi licht gevangen, mooie belichtingscontrole, zeer belangrijk.
          Je verbergt duidelijk (en dat was jouw beslissing, alle respect) onderaan één en ander door de compositie zo te snijden. Volgens mij (of wat ik zou gedaan hebben) kan je beter of de onderkant nog meer er af halen, of er gewoon bijhalen. Nu is de onderkant van de foto een beetje mossel noch vis.
          Daarnaast zie ik dat je 1/8 s gebruikt hebt, uit de hand ?

          Comment


          • #6
            Re: (Ge)bogen

            @Zappa, ja de foto is uit de hand genomen, ik heb nu een Sony @77 en die is redelijk zwaar met als voodeel dat je wel wat langer uit de hand kunt fotograferen.
            En wat betreft de uitsnede hebben jullie misschien gelijk, mijn "probleem" is nu dat ik het origineel niet meer heb. Bedankt voor je comment
            grt. Ria

            Comment

            Working...
            X