Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FMX in zelzate (2de reeks)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • FMX in zelzate (2de reeks)

    na vorige reacties heb ik nog een selectie gemaakt (dit zal de laatste zijn eens wat andere foto's doen ook)

    eerste is maar een puure shot in de roos (denk niet dat jullie deze goed vinde omwille van de gebwouen)



    Ik denk dat het hier trg TE veel moto is en TE weinig persoon



    En ik hoop dat deze dan wel trg goed is

    Nikon D60

  • #2
    Re: FMX in zelzate (2de reeks)

    Als je niet echt achter een foto staat, kan je hem beter niet posten, tenzij je niet weet wat er mis mee is...

    Soit, bij de eerste: ga ofwel voor geen gebouw, ofwel genoeg (bvb. om goed duidelijk te maken hoe hoog die mannen wel vliegen). Bij alle drie de foto's mocht er wat mij betreft hoger belicht worden; je onderwerp is steeds erg donker.

    Ook geen schrik hebben om je foto's te croppen, hier bvb bij de 1ste en de 3de (reepje links onderaan).

    Veel succes met de volgende
    Canon EOS 7D + EF-S 17-55 f2.8 IS USM + EF-S 55-250 f4-5.6 IS

    Comment


    • #3
      Re: FMX in zelzate (2de reeks)

      Wat is in godsnaam TRG. Of doet het GSM schrift hier ook zijn intrede
      Je zit ook aan de verkeerde kant van de zon. Je kon mischien niet anders maar beter was geweest met de zon in de rug voor een betere belichting van de rijders.
      Robby
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

      Comment


      • #4
        Re: FMX in zelzate (2de reeks)

        Bij dit soort opnamen (klein onderwerp voor een heldere achtergrond) speelt de belichting een cruciale rol. Op de automaat kan niet vertrouwd worden. Hier zal echt manueel belicht moeten worden. Dus: spotmeting aan. Maak eerst bijvoorbeeld een proefopname van de toren op de achtergrond (Of nog beter: met de grijskaart, dan kan ook de witbalans ingesteld worden). Kijk naar het resultaat en pas de belichting aan. Daarna kunnen er foto's genomen worden van motor en rijder. Vooral bij het begin van de sessie: foto en histogram nauw bestuderen!

        Dat je bij het nemen van opnamen niet altijd door de zoeker hoeft te kijken, laat deze video zien.
        Last edited by Peterdep; 14 augustus 2009, 07:31.

        Comment

        Working...
        X