Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fast, easy and safe

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fast, easy and safe

    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: Fast, easy and safe

    Geen idee wat je hier mee wil bedoelen? Tis gewoon een snapshot van zittende mensen so lijkt het...

    Comment


    • #3
      Re: Fast, easy and safe

      Straatfotografie gaat meestal over mensen op straat hé.
      6 op een rij - allemaal druk bezig.
      is wel een leuk beeld eigenlijk
      Peter
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: Fast, easy and safe

        Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
        Straatfotografie gaat meestal over mensen op straat hé.
        6 op een rij - allemaal druk bezig.
        is wel een leuk beeld eigenlijk
        Peter
        Snapshots nemen op straat is nog geen 'straatfotografie', dat doet het concept een beetje oneer aan.
        Zonder contact, emotie of beweging is het gewoon een snapshot van zittende mannen in een vrij oninteressante omgeving.

        Comment


        • #5
          Re: Fast, easy and safe

          snapshot van zittende mannen in een vrij oninteressante omgeving.
          jammer eigenlijk dat mensen met gesloten ogen door de wereld lopen.

          het foto zelf is geen topper - maar wie er op kijkt - en ik bedoel echt op kijkt - die ziet een echt verhaal in deze foto.

          Sien - leuk gezien - laat maar kommen

          Comment


          • #6
            Re: Fast, easy and safe

            vind deze wel iets hebben

            Comment


            • #7
              Re: Fast, easy and safe

              Oorspronkelijk geplaatst door Grashalm Bekijk bericht
              jammer eigenlijk dat mensen met gesloten ogen door de wereld lopen.

              het foto zelf is geen topper - maar wie er op kijkt - en ik bedoel echt op kijkt - die ziet een echt verhaal in deze foto.

              Sien - leuk gezien - laat maar kommen
              In deze uitleg kan ik mij volledig vinden.

              Comment


              • #8
                Re: Fast, easy and safe

                Met zo'n uitleg kan je uiteraard iedere foto goed vinden. Next.

                Comment


                • #9
                  Re: Fast, easy and safe

                  Een veelzeggende foto. Alleen al door naar het merk van de bierblikjes te kijken zie je waar over het gaat in deze foto.
                  Goede registratie. Alleen jammer van 'het rommeltje' naast de uiterst linkse man.
                  Misschien kan je nog croppen en een beetje muur clonen zodat het rommeltje wegvalt (ik heb het echter niet geprobeerd, maar ik denk dat het te doen is).

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fast, easy and safe

                    Het is het tafereel, wat net zo leuk is.

                    Hier zie je een aantal mannen zitten voor een winkel die hun gespaarde centen naar hun thuisland zend. De mannen zitten bij een biertje samen vertellen waarschijnlijk van hun land van herkomst hun dorp hun familie. Een beetje thuis voelen in een vreemd land - voor hun althans. Hoe moesten wij zijn als wij in deze verre landen moeten gaan werken en voor jaren van onze familie apart leven.

                    Je kan een foto technisch perfect maken - en het zegt niets.

                    Maar je kan ook - zo als hier - en foto met al zijn fouten tonen - dat wel een verhaal kan vertellen.

                    Als een foto aandacht trekt, wordt het bekeken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fast, easy and safe

                      Goed sfeerbeeld van wat je wel meer ziet aan nacht- en telefoonwinkels. Moment knap genomen.

                      Wat ik anders zou doen: minder druk afwerken, te weten door alle kleuren en vormen en omdat alles even scherp is, wordt je oog niet op een bepaald stuk in de foto gehouden en gaat het "dwalen" en zou je dit kunnen benoemen als rommelig. Eventuele keuzes zouden kunnen zijn; z/w omzetting waarin je bepaalde accenten gaat leggen, verder incroppen, blijven wachten tot er enkele mensen rechtstaan voor de winkel (iets meer afstand tot de gevel) en je met scherptediepte iets kan aflijnen,... anders gezegd meer keuzes maken.

                      Alles bij elkaar voor mij een meer dan interessante prent die als basis kan dienen voor verdere latere uitwerkingen en zelfs voor filosofische discussies: naast deze mannen, die zittende voor een oude besmeurde -ooit sjieke- natuurstenen gevel van een imagoverlagende winkel goedkope pils drinken, is de laatste in de rij de vuilbak... Voor mij heel sterk. De man rechts is groot en zit rechtop en verder naar links worden ze kleiner en meer ineengedoken tot die uiterste linkse rode met openstaand deksel, die dynamiek houdt voor mij de hele prent. Ik zou dit eerder plaatsen onder "sociale fotografie", dan onder "street" en vind de foto daarin heel hoog scoren. Proficiat Sien, en bedankt om iets anders aan te brengen op BD buiten de platgetreden paden.
                      www.freddyhelsen.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fast, easy and safe

                        Streetfotografie kan banaal zijn, maar als je hier wat beter kijkt zit er toch een verhaal in; of dit de bedoeling van de fotograaf was hoef ik eigenlijk niet te weten, mijn eigen interpretatie ondersteund het goed vinden van de foto.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fast, easy and safe

                          Oorspronkelijk geplaatst door ddyhel Bekijk bericht
                          Goed sfeerbeeld van wat je wel meer ziet aan nacht- en telefoonwinkels. Moment knap genomen.

                          Wat ik anders zou doen: minder druk afwerken, te weten door alle kleuren en vormen en omdat alles even scherp is, wordt je oog niet op een bepaald stuk in de foto gehouden en gaat het "dwalen" en zou je dit kunnen benoemen als rommelig. Eventuele keuzes zouden kunnen zijn; z/w omzetting waarin je bepaalde accenten gaat leggen, verder incroppen, blijven wachten tot er enkele mensen rechtstaan voor de winkel (iets meer afstand tot de gevel) en je met scherptediepte iets kan aflijnen,... anders gezegd meer keuzes maken.

                          Alles bij elkaar voor mij een meer dan interessante prent die als basis kan dienen voor verdere latere uitwerkingen en zelfs voor filosofische discussies: naast deze mannen, die zittende voor een oude besmeurde -ooit sjieke- natuurstenen gevel van een imagoverlagende winkel goedkope pils drinken, is de laatste in de rij de vuilbak... Voor mij heel sterk. De man rechts is groot en zit rechtop en verder naar links worden ze kleiner en meer ineengedoken tot die uiterste linkse rode met openstaand deksel, die dynamiek houdt voor mij de hele prent. Ik zou dit eerder plaatsen onder "sociale fotografie", dan onder "street" en vind de foto daarin heel hoog scoren. Proficiat Sien, en bedankt om iets anders aan te brengen op BD buiten de platgetreden paden.
                          Volg hierin (en een hoop andere commentaren). Technisch kan het misschien beter (foto lijkt ook wat open te vallen), lager standpunt was misschien ook beter geweest, ..., en zo kunnen we wellicht nog e.e.a. aanhalen. Rommel, ja dat klopt, maar die rommel was daar nu eenmaal.
                          Feit is duidelijk wel dat de foto veel is bekeken én commentaren losmaakt.
                          Deze foto spreekt dus hoe dan ook aan. Op zich, ocharme, 6 mannen op een rij. En toch, wie laat ons zoiets zien ?
                          Sien dus. Och God, zes mannen op een dorpel, maar Sien laat die toch mooi "spreken" !
                          Een foto met een verhaal, goedkoop bier, dure smartphones, ..., kan inderdaad ook aanleiding geven tot filosofische discussies.

                          Goed gezien en goed vastgelegd. Laat me toe dit goed te vinden.
                          "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fast, easy and safe

                            voor mij Sociale fotografie,goed vastgelegd Sien !!! grts Jozef
                            Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fast, easy and safe

                              Eigenlijk is alles hier al geschreven en over het beoordelen van een beeld sluit ik me aan bij 'Dwarsligger' !
                              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                              Comment

                              Working...
                              X