Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Engeltje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Engeltje

    Naast fotografie heb ik een enorme passie voor beeldbewerking. Nu en dan probeer ik graag iets uit, en vandaag wou ik onderstaand werkje met jullie delen... Het is een compositie van een 6-tal beelden (Brug, meisje, kasteel, vogel, wolken, engelvleugels,...).

    Is het eigenlijk ok om dergelijke beelden hier te posten? Er is precies geen aparte rubriek hiervoor... misschien een ideetje voor de forumbeheerder(s)?




    Ik startte van deze foto van m'n jongste dochter: https://ibb.co/bYj046
    Een snel genomen foto, enkel de pose was van belang, aangezien ik toch van plan was om wat photoshop bewerkingen uit te proberen.

    Graag jullie oprechte mening aub
    Nikon D750 + Nikkor 50mm 1.4G + Nikkor AF-S 24-120mm F/4.0G ED VR - visit my Flickr! www.flickr.com/flandrach

  • #2
    Re: Engeltje

    Verdienstelijke poging. Niet noodzakelijk mijn ding.. maar ja. Zolang het gebracht wordt als collage is dat dik in orde.
    YMMV
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Engeltje

      Ik heb tegen dergelijke werkwijzen en presentaties totaal niets op tegen. Als een 'maker' mij iets te vertellen heeft met beeldmateriaal dat constructief knap in elkaar zit en de inhoud functioneel zijn boodschap brengt kan ik dat enkel toejuichen. Deze foto "Engeltje" vind ik dan best geslaagd, helaas is er geen specifieke categorie voor voorbehouden - een goede vraag aan de organisatie !
      Heb al een hele hoop aan foto's van dergelijke makelij gezien zelfs in totale landschappen die in feite fictie zijn maar niet te merken is dat het een constructie is van onder- en voorwerpen, dus waar begint en eindigt de realiteit ? Hier zijn al foto's gepasseerd in collage (niet te onderscheiden) en ook commentaren van bedenkelijke inhoud DUS : begin er maar aan ! Succes.
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: Engeltje

        was er niet ergens een topic over extreme photoshop??
        Ik vind het beeld wel heel geslaagd
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #5
          Re: Engeltje

          super
          proficiat
          Peter
          mijn website : klik

          Comment


          • #6
            Re: Engeltje

            de één fotoshopt wat meer dan de ander. Het blijft fotografisch in mijn ogen en ik vind het nog mooi ook.
            Veel beter dan iets dat niet mijn smaak is. Gewoon doorgaan ,het smaakt naar meer.
            M

            Comment


            • #7
              Re: Engeltje

              Inderdaad knap (en wellicht arbeidsintensief) werk. 'T zou zo kunnen dienen als illustratie bij een boek over Wagner-opera's.

              Comment


              • #8
                Re: Engeltje

                Hier is blijkbaar goed over nagedacht. Knap werk.

                Comment


                • #9
                  Re: Engeltje

                  Hoewel niet helemaal mijn sfeer is kan ik het zeer waarderen. Mooi stukje werk, goed gemaakt
                  http://www.smuttynose.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Engeltje

                    Erg geloofwaardig gemaakt... en daar gaat het vaak om in dit soort beelden.
                    Alles moet kloppen en dat doet het hier voor mij, tot het beetje schaduw toe van het kind op de brug.
                    Goed gedaan
                    Straatfotograaf in Antwerpen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Engeltje

                      Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo Bekijk bericht
                      Erg geloofwaardig gemaakt... en daar gaat het vaak om in dit soort beelden.
                      Alles moet kloppen en dat doet het hier voor mij, tot het beetje schaduw toe van het kind op de brug.
                      Goed gedaan
                      Bedankt Eduardo!
                      Ja, bij het detoureren/uitsnijden en monteren op een ander beeld, is het heel belangrijk om een (zo natuurlijk mogelijke) schaduw aan te brengen, het maakt een wereld van verschil en maakt dat het niet opvalt dat in dit geval bijvoorbeeld dat m'n dochter op een tafeltje in onze veranda zat in plaats van op een brug in een sprookjesachtige omgeving
                      Nikon D750 + Nikkor 50mm 1.4G + Nikkor AF-S 24-120mm F/4.0G ED VR - visit my Flickr! www.flickr.com/flandrach

                      Comment


                      • #12
                        Re: Engeltje

                        En bedankt voor alle fijne reacties!
                        Nikon D750 + Nikkor 50mm 1.4G + Nikkor AF-S 24-120mm F/4.0G ED VR - visit my Flickr! www.flickr.com/flandrach

                        Comment


                        • #13
                          Re: Engeltje

                          knap gedaan !!
                          D 7500 > 16/85 > 70/300>105
                          https://www.behance.net/joscaeymae0afa
                          Grt. Jos

                          Comment


                          • #14
                            Re: Engeltje

                            Knap gedaan en er bestaat wel een aparte locatie hier op het forum voor zulke opnames, namelijk onder Fotobewerking en Software
                            Daar kan je dan het voorvoegsel aanpassen naar Extreme CS http://forum.belgiumdigital.com/newt...=newthread&f=7

                            Nog een vraagje, zijn alle gebruikte opnames door jou gemaakt ?
                            Ik vraag dit omdat dit eigenlijk een heel bekende afbeelding is die al door velen is nagemaakt
                            De meesten vervangen gewoon de persoon op de brug door iemand die ze dan zelf gefotografeerd hebben
                            Hier een voorbeeld van wat ik bedoel https://yandex.ru/images/search?rpt=...b64cf9ee_b.jpg
                            en hier zie je hoe de opname tot stand is gekomen http://www.fusetutorials.com/tag/photo-edit/
                            Dus schrijven dat je hier zelf een compilatie gemaakt hebt is toch eigenaardig of heb je alle opnames dan gekocht via het net en zelf samengesteld ?

                            grts
                            Sieg
                            Last edited by Sieg; 21 januari 2018, 18:35.
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Engeltje

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              .../
                              Nog een vraagje, zijn alle gebruikte opnames door jou gemaakt ?
                              Ik vraag dit omdat dit eigenlijk een heel bekende afbeelding is die al door velen is nagemaakt
                              De meesten vervangen gewoon de persoon op de brug door iemand die ze dan zelf gefotografeerd hebben
                              Hier een voorbeeld van wat ik bedoel https://yandex.ru/images/search?rpt=...b64cf9ee_b.jpg
                              en hier zie je hoe de opname tot stand is gekomen http://www.fusetutorials.com/tag/photo-edit/
                              Dus schrijven dat je hier zelf een compilatie gemaakt hebt is toch eigenaardig of heb je alle opnames dan gekocht via het net en zelf samengesteld ?

                              grts
                              Sieg
                              De gelijkenis is te treffend om.
                              Zelfs als je de rechten koopt moet je niet laten uitschijnen dat je het allemaal zelf gedaan hebt.

                              Ik denk dat de TS gewoon een beetje onvolledig is geweest met zijn uitleg ;-)

                              --
                              map.
                              T.T.

                              Comment

                              Working...
                              X