Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste maal...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste maal...

    Eerste maal dat ik portretfotografie probeerde, moeten zoeken i.v.m. belichting e.d.
    Vooraf al mijn excuses voor de schaduwen op het gezicht, ik vond geen goede tegenbelichting + gebrek aan materiaal.


    ISO 2500
    6.61 mm
    f / 3.2
    1/20 sec

    ISO 4000
    7.09 mm
    f / 3.5
    1/20 sec

    ISO 5000
    7.74 mm
    f / 3.5
    1 /20 sec
    NIKON D5200
    Je ontdekt pas de schoonheid van de eenvoud,
    als je het door een lens ziet.

  • #2
    Re: Eerste maal...

    Oorspronkelijk geplaatst door Liessa Bekijk bericht
    Eerste maal dat ik portretfotografie probeerde, moeten zoeken i.v.m. belichting e.d.
    Vooraf al mijn excuses voor de schaduwen op het gezicht, ik vond geen goede tegenbelichting + gebrek aan materiaal.
    helemaal mee eens.
    maar ook aan de poses moet nog wat gewerkt worden hoor.
    neem nou de eerste opname, tis net of je model zit te poe...?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Eerste maal...

      Je hebt het jezelf moeilijk gemaakt. Probeer dit buiten en het zal er een stuk beter uitzien.
      Zover ik kan zien heb je met 1 hoofdlicht gewerkt (halogeenlamp ?)
      Je zegt "gebrek aan materiaal"; Elk wit "ding" was goed geweest om de schaduwen op het gezicht een stuk op te helderen: een stuk wit "piepschuim", een wit laken, een stuk wit karton, .......
      Alles zou geholpen hebben, dus probeer nog eens. Kan een stuk beter met heel beperkte middelen.
      En als je dan toch bezig bent haal dan ook het haar voor het rechter oog weg.
      Bouk heeft overigens gelijk over de eerste foto.
      Je model doet het trouwens prima.

      Groeten, Bert
      Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
      www.bertofotografie.be

      Comment


      • #4
        Re: Eerste maal...

        Voor de eerste maal met beperkte middelen vind ik dat je het niet slecht hebt gedaan.
        Wat de belichting betreft heb ik er al veel slechter gezien en dan met prof matriaal.
        Door het gebruikte en richting van het licht en de donkere achtergrond heb je een bepaalde sfeer (theater) die ik bij de drie terug vind.
        Schaduw in het gezicht of niet, ik heb de neiging om te zeggen dat het hier kan.
        Het model heeft een ontspannen houding.
        Scherpte is wat toch ook geen geringe prestatie is.
        Compo foto 1 de houding is inderdaad suggestief, maar daty kan je mischien verhelpen met te croppen. Ik zie twee slordigheden die je zou kunnen wegwerken.
        1 Ik zie op haar rechterschouder een BH bandje of iets dat er op gelijkt.
        2 Onder de handschoen zie ik nog een stukje huid wat geen meerwaarde heeft.

        Foto 2 is als compo goed maar ik zie rechts en kleine oplichting van het dekor wat voor mij storend is.

        Foto 3 Als compo zou ik hier een echt portret van maken door te croppen.
        Foto drie vind ik de beste van de drie. Wel lijkt het of ze weent. ik weet nu niet dat het de bedoeling was, anders zou ik ze wegwerken en beter zou zijn om dit voor de opnames te doen.

        Geen hoogstaande foto's maar gezien het matriaal verdienstelijke foto's en denk er aan , zoals Berto reeds aanhaalde alles wat licht reflekteerd kan je gebruiken, waaronder alluminiumfolie waar je wonderen kunt mee verichten en het kost biijna niets
        Robby BB
        Last edited by robbydorine; 20 februari 2012, 22:21.
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

        Comment


        • #5
          Re: Eerste maal...

          ik mis hier vooral scherpte, wat met zo'n sluitertijd uit de hand ook niet anders kan.
          trager dan 1/50 1/60ste begint toch al moeilijk te worden zonder statief.
          mvg david

          Comment


          • #6
            Re: Eerste maal...

            Volg Robbydorin,goede probatie
            Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

            Comment


            • #7
              Re: Eerste maal...

              Zeer mooi
              Fotografie is mijn passie.

              Comment


              • #8
                Re: Eerste maal...

                ik volg hier ook Robby,
                Je 3e is wel de beste, maar hier zou ik croppen tot juist boven haar armen of duim ofzo.

                mis ook wel scherpte. Werk je met statief? Zeker doen! En dan ook werken met je live view op de oogjes!

                Wel goeie poging hoor!!! Veel beter dan mijn eerste portretjes
                ik probeer...
                mijn Fijsboecq en mijn flickr

                Comment

                Working...
                X