Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer urbexen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste keer urbexen

    Deze foto's zijn genomen met een simpele compact-camera en door mijn onkundige hand bewerkt in photoshop, vandaar dat ze niet helemaal geslaagd zijn (vind ik; de derde foto bvb is onscherp).
    Graag toch wat (opbouwende) commentaar gewenst.
    Ik ben al wat aan het onderhandelen voor een eerste DSLR dus betere foto's van dit stekje komen er hopelijk binnenkort aan.
    (locatie: Comet Mechelen)

    1.


    2.


    3.

  • #2
    Re: Eerste keer urbexen

    vind het een wat rommelige presentatie hoor met al die verschillende kleurtjes.
    een statief had hier met de gekozen snelheid denk meer scherpte gegeven.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Eerste keer urbexen

      Foto 1 en 2 hadden echt wel potentie. De eerste doet het hem net niet, omdat die gewoon niet scherp is. Zoals Bouk zei, statiefje mee, of camera ergens opzetten. Als je gaat urbexen is een statief ook bijna onmisbaar. Foto 2 is nochthans niet zo'n moeilijke klus, het draait hem hier om de diepte, de lichtinval en de compositie. De eerste 2 zijn ok, maar de compositie laat wat te wensen over.. Met te croppen valt de symetrie wel te herstellen denk ik, of door wat te roteren, want die verticale pilaar in de muur vanachter staat ook niet echt loodrecht.

      De laatste foto had mooi geweest als hij scherp was, de reflectie zou dan echt een speciale sfeer kunne geven. Ook de kleur bevalt me niet echt.
      Go with the flow high on life.
      Nikon D90 + Nikkor 16-85mm + Nikkor 35mm 1.8 + Nikkor 70-200mm 2.8

      Comment


      • #4
        Re: Eerste keer urbexen

        De eerste is dik in orde hoor. Met wat beter materiaal (voor de scherpte) en een paar stappen naar links (zodat in de compositie de lamp op 2/3de van het beeld zit) zou dit zéér geslaagd zijn.
        Mijn foto's op flickr

        Comment


        • #5
          Re: Eerste keer urbexen

          Bedankt voor de comments
          Nuja, het was mijn eerste keer en ik krijg hopelijk nog wel kansen om te gaan urbexen.
          Zoals ik al zei, met een middelmatige compactcamera heb je weinig te kiezen qua instellingen, maar ik ben druk op zoek naar een DSLR
          De kleuren, tsja, 't is onnatuurlijk maar aangezien het licht niet helemaal goed zat, vond ik dat persoonlijk de beste oplossing om sfeer in de foto's te pompen.

          Comment

          Working...
          X