Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
als dit een eerste poging is vind ik het zeeeeer geslaagd !
Ik zou enkel nog het stukje den wegshoppen en de horizon achteraan wegcroppen zodat er geen afleidingen meer in de foto zitten.
Is ercht een mooie
Kan je hem misschien centraal zetten in je posting al weet ik zelf niet hoe dat moet
dirk
Het zijn de dwarsliggers die het spoor recht trekken
Dan is het nu tijd voor de volgende stap.
Er wringt nog iets in de kijkbeleving.
Als we in het echt naar iets kijken mogen we gerust ons hoofd naar links of rechts scheef houden. We zien evenwel heel goed of iets recht staat of niet.
Maar bij een foto zie je dat ook. Je verwacht een mooi verticaal paaltje en je ziet het scheef staan.
Dus nu het paaltje rechtzetten. Ik neem aan dat je wel een programma hebt waarmee dat kan.
Paaltje recht..., ik denk dat ik ook de pech heb dat de rimpelingen in het water bovenaan een beetje storend scheef lopen en bovenaan verdonkeren. Het knippen van het takkie ......: hiervan zal ik een project moeten maken, ik ben eentje(wat betreft Photoshop) . Werk met DPP van canon, beperkte kennis v Lightroom. Iedereen alvast bedankt voor reacties.
't Kan ook niet allemaal in ene keer hé.
Maar het donkere randje kan je nog wegcroppen.
Het takje zou ik maar laten dit keer. Dat krijg je niet echt netjes, zonder sporen achter te laten, weg.
En nu op naar de volgende foto.
Bij nader inzien: laat het restje donkere rand maar gewoon staan.
Last edited by Plaatwerker; 11 juli 2010, 15:54.
Reden: Voortschrijdend inzicht
Comment