Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eens een HDR testje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eens een HDR testje

    Zin om foto's te nemen maar de lucht is mooi spierwit .. eens HDR proberen dan

    Het heeft me wel wat tijd gekost om uit te zoeken hoe het werkt maar ik ben er wel tevreden van.

    Ik denk wel dat t via de easy way is;

    1: PS merge to HDR
    2: PS filter photomatix tonemapping plug-in
    3: PS converteren naar 8bit

    Ik heb hetzelfde ook gedaan in photomatix maar dat lijkt mij op hetzelfde neer te komen?

    Graag jullie commentaar



    Groeten
    Wat een dag, alles in schoonheid
    Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

  • #2
    Re: Eens een HDR testje

    Net werk. Wellicht wat teveel tijd tussen de foto's gehad want de wolken zijn iets minder scherp dan het gebouw.
    Ik haal trouwens ook de foto nog altijd een keer door het ruisfilter. Bij HDR komt snel ruis voor, vooral in luchten.

    Comment


    • #3
      Re: Eens een HDR testje

      En ja koop die origineel dan maar want anders heb je het loge erin staan telkens..Ik zou zeggen welkom in de wondere wereld van HDR.
      En goed gedaan hoor.
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

      Comment


      • #4
        Re: Eens een HDR testje

        bedankt!, de bewogen wolken had ik zelfs niet gezien

        Ik heb inderdaad men tijd wel genomen, nu zag ik vandaag een topic om het met 1RAW te doen, dat kan ik bij bewegende wolken enz. wel eens testen.

        Het watermerk daarintegen had ik wel gezien dit was nog maar een testje maar het bevalt me wel dus het kan wel eens zijn dat ik me dat progje ga aanschaffen!

        groeten
        Wat een dag, alles in schoonheid
        Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

        Comment


        • #5
          Re: Eens een HDR testje

          Met 1 RAW kom je niet altijd goed uit.
          Wat de snelheid van werken betreft: op mijn D90 zit auto bracketing. Ik weet niet of het ook op de D80 zit, maar het is een handige optie voor HDR. Je stelt vantevoren in dat je 3 foto's wilt maken met bijvoorbeeld 1,0 EV verschil. Zet de camera op highspeed en je klikt de 3 foto's achter elkaar.

          Comment


          • #6
            Re: Eens een HDR testje

            Dat wist ik niet, ik ken de bracketing functie wel maar gebruik ze nooit. De D80 heeft bracketing maar of dat auto is ga ik uitzoeken. Hopen dat er morgen nog wolken zijn hehe.

            Los van HDR probeer ik een normale foto zo correct mogelijk te belichten door de situatie in te schatten maar bij HDR heb je nu eenmaal meer belichtingstijden dus is de bracketing erg handig.
            Wat een dag, alles in schoonheid
            Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

            Comment


            • #7
              Re: Eens een HDR testje

              ziet er goed uit,enkel de echo van de wolken komt door het te lange tijdsverschil tussen de drie opnames,goede raad "photomatics aanschaffen want buiten de wolken ziet het er goed uit


              grtjs,

              jeannot

              Comment


              • #8
                Re: Eens een HDR testje

                ik vind de compo wel goed maar het lijkt mij wel dat ie een beetje scheef staat.

                Comment


                • #9
                  Re: Eens een HDR testje

                  merci Jeannot! Als het vandaag wat weer is ga k men bracketing is testen zoals Macro_ zei
                  Wat een dag, alles in schoonheid
                  Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eens een HDR testje

                    Oorspronkelijk geplaatst door MARCvv Bekijk bericht
                    ik vind de compo wel goed maar het lijkt mij wel dat ie een beetje scheef staat.
                    Het rechtergedeelte staat idd wat scheef, ik heb de perspectief aanpassing gebruikt maar eerlijk gezegd heb ik hem niet zo proper afgewerkt. Mede omdat er toch dat watermerk instaat en het vooral om de tonemapping ging. Men volgende, hopelijk straks, wil ik beter krijgen
                    Last edited by Detlef; 9 juni 2009, 11:31.
                    Wat een dag, alles in schoonheid
                    Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eens een HDR testje

                      Zeker niet slecht voor een eerste keer. Je heb hier al heel nuttige tips gekregen. Ik zou aanraden om de kleuren zo natuurlijk mogelijk te houden, zoals je hier hebt gedaan.
                      Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

                      Comment

                      Working...
                      X