dit is een foto van een kauw in mijn tuin, die genomen heb in het eerste uur van mijn nieuw toestel
canon 40d
ik wil van snapshots betere foto's gaan
[IMG][/IMG]
groetjes aline
Je bent alvast op goeie weg.ik wil van snapshots betere foto's gaan
Ik zie wel veel ruis.
Mooie verzorgde compo. Spijtig dat er slecht één oog op staat.
Maar voor de rest vind ik hem veelbelovend
Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit
Tis inderdaad een mooie, zou proberen de ruis weg te doen met cs of neat image.
mvg duindistel![]()
Door je ISO lager te zetten, kan je ruis vermijden. Zonder die ruis was hetgeweest
Opbouwende kritiek is altijd welkom!
bedankt voor de aanmoedigingen
dat van die ruis, was me ook opgevallen zal eens kijken of ik er nog iets kan aan doen,
ik dacht dat het kwam doordat ik van binnen door het raam naar de boom toe gefotografeerd had....
groetjes aline
Ik denk dat een aantal factoren meespelen met het ruis, maar voornamelijk toch de verscherping. Als 't ietwat slechter weer wordt, kan je bijna niet anders dan hoger in de ISO-waarden gaan. Het zwart is goed onder controle, maar m.i. te fel verscherpt.
Ik vind dat julllie wel redelijk hard zijn in deze post, in deze rubriek. Deze foto is genomen 'in het eerste uur' van zijn nieuwe DSLR, en in die optiek is deze foto helemaal geslaagd. Prima!
Uiteraard zijn de opmerkingen hierboven wel terecht en zal je er veel aan hebben om het beter te gaan doen, maar toch... mooi gedaan hoor.
______
[B]Canon 350D - Canon 17-40 f4L - Canon 50 1.8 II - Canon 70-200 f4L IS - Nikon bodies en lenzen - SUPER Takumar lenzen - Canon en Philips flitsers - Jinbei studio flitsers - ... constante uitbreiding
De reacties op deze foto zijn inderdaad redelijk hard. Ik denk dat het niveau van de kritiek is aangepast op het niveau van de foto.
Ik vind het best een mooie fotoDe "ruis" of het korrelige effect zou wellicht ook door veel croppen kunnen komen.
(enne: door het raam heen fotograferen? Beter niet meer doen, de kwaliteit van het ruitenglas is over het algemeen een stuk minder van optische kwaliteit dan je lens)
Succes en we verwachten er nog meer!
Groetjes, KC
www.sportbeelden.com
knap gedaan, de vogel trekt de aandacht niet de ruis![]()
mvg Wilfried
7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L
misschien heb je raw omgezet met het bijgeleverde dpp-programma?..
gebruik CS of LR...mvg!
Behoorlijk wat ruis voor een ISO640, maar in slechtere (weer)omstandigheden moet je nu eenmaal omhoog met de ISO. 'k denk dat de omzetting ook wat de oorzaak is van de ruis die we nu zien.
In ieder geval een knappe foto, veelbelovend![]()
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
"Casu Consulto - Modo Fac"
bedankt voor de commentaren, zie dat mijn foto weer is opgedoken, door omstandigheden niet meer kunnen posten, maar wil dit zo snel mogelijk weer doen
zal wel weer even moeten oefenen in het posten....
enfin ik weet dat ik hulp kan krijgen![]()