|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
Mijn oog trekt meteen naar de nekpartij meer bepaald dat randje, ik weet niet hoe het heet in fototermen maar krijg 'r schele koppijn van net zoals het kijken naar 3D beelden zonder zo'n brilletje.
Canon 60D + 350 back-up + 40D van dochter / kitlenzen / 100mm f/2.8L Macro IS USM / EF 50mm F1.4 USM / filtertjes / Speedlite 580EX / RC-6 & eentje met kabeltje / Lowpro AW5 / Manfrotto 055xpr0b + ball head |
|
||||
|
@Frie01: helaas, volgens mij kon hij zich niet goed vastklampen aan die dikke tak maar het had inderdaad een betere foto opgeleverd!
![]() @Sonjabelgium: bedankt voor de tip, had het eerlijk gezegd nog niet opgemerkt ![]() Zou het misschien afkomstig kunnen zijn door de zéér geringe scherptediepte?? |
|
||||
|
Ik heb 'm nog maar drie weken, ik zit dus nog in de lerende fase, maar zelfs de allereerste plaat stond er vlijmscherp op terwijl ik nog nooit een macro in m'n handen heb gehad daarvoor (wel statisch onderwerp genomen want "snelheid" en handeling en effecten van instellingen oefen ik liever eerst op iets wat niet snel de pootjes neemt rustig in huis om alles goed te begrijpen voor je de plaat van de eeuw voor je lens krijgt en dan de flater van je leven maakt)! De motor is erg stil wat wel handig is bij beesies (biepje van toestel ook uitschakelen), dat is één van de dingen die ik ook meenam in m'n keuze. De echte pret moet nog beginnen maar de eerste ervaringen zijn in ieder geval veelbelovend, voldoen ook aan de verwachtingen, het is vooral moi die beter moet worden en ervaring moet krijgen. Ik doe steeds goed mijn 'huiswerk' voor ik tot de aankoop overga, goed informeren en weten waar je intresse echt ligt is het halve werk om een goed overwogen keuze te maken en velen zijn me hier voorgegaan, schatten aan info en ervaringen te vinden hier en vaak krijg je alternatieven aangereikt die je dan ook kan in overweging nemen (of niet)!
De gelegenheid met de korting nu van canon uit is nu wel de uitgelezen moment (wel nog kijken waar je koopt want prijzen liggen nogal uitéén)! Moest je toevallig van de regio Z-W-VL zijn mag je gerust 's komen testen hoor of het wat is voor je! Son
Canon 60D + 350 back-up + 40D van dochter / kitlenzen / 100mm f/2.8L Macro IS USM / EF 50mm F1.4 USM / filtertjes / Speedlite 580EX / RC-6 & eentje met kabeltje / Lowpro AW5 / Manfrotto 055xpr0b + ball head Laatst gewijzigd door Sonjabelgium; 5 februari 2012 om 22:07 |
|
||||
|
= chromatische aberratie
|
Ik vind het ook vooral jammer van die tak die voor de vogel komt. Is natuurlijk niet makkelijk onze vliegende vrienden altijd in een mooie pose te 'vangen'. Je hebt wel voor een mooie compo gezorgd door de ruimte in de kijkrichting.
Groetjes
| Weergave | |
|
|
![]() |