eerste proef druppel fotografie
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Druppel
Collapse
X
-
Druppel
eerste proef druppel fotografieLabels: Geen
-
-
Re: Druppel
Voor mij hoef je niet meer te croppen, de aandacht gaat meteen naar de druppel vind ik.
Kleuren vind ik ook best OK.
Hoe werd deze foto gemaakt ? Welke hulpmiddelen heb je gebruikt ?"I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ifiamminghi Bekijk berichtVoor mij hoef je niet meer te croppen, de aandacht gaat meteen naar de druppel vind ik.
Kleuren vind ik ook best OK.
Hoe werd deze foto gemaakt ? Welke hulpmiddelen heb je gebruikt ?
een overzicht van de opstelling
het enige wat er hier nog ontbreekt is de kleurrijke handdoek onder de vaas ( hangt te drogen ) en de vaas was tot op de rand gevuld.
in het flesje was met een naald een gaatje geprikt in de schroefdop en halverwege het flesje
de flits stond op manueel ( 1/128 ) laagste stand, wat een flitsduur zou opleveren van 1/38500 de kamer vrijwel voledig
verduisterd, zonder flits gaf dat een volledig zwart beeld
75 % van de opname's was natuurlijk voor de vuilbak
flits mcoplus MC 0910, het chineesje van de SB900
Comment
-
OK, bedankt voor de toelichting. Het triggeren zelf gebeurde dus geheel manueel ?
Kwestie van jezelf dus wat te synchroniseren met het vallen van de druppels ? Welke "druppelfrequentie" had je ongeveer ?"I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door ifiamminghi Bekijk berichtOK, bedankt voor de toelichting. Het triggeren zelf gebeurde dus geheel manueel ?
Kwestie van jezelf dus wat te synchroniseren met het vallen van de druppels ? Welke "druppelfrequentie" had je ongeveer ?
afdrukken moest hier ongeveer net nadat de druppel viel.
na heel wat druppels kon ik het juiste moment zowat inschatten.
Comment
-
dank voor de toelichting !"I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)
Comment
-
Knap in beeld gebracht tof !!! grts JozefHij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!
Comment
Comment