Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De schommel...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De schommel...

    ...op het dak van het voormalig Shell hoofdkantoor in Amsterdam

    http://www.smuttynose.nl

  • #2
    Re: De schommel...

    Bijna 300 views? Dank voor het kijken.
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: De schommel...

      Tja die reacties tegenwoordig.....
      Ik vind het een ietwat bevreemdend beeld, kan hier niet direct iets over kwijt, daarom bleef ook mijn reactie uit!
      vriendelijke groeten, Sien

      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

      Comment


      • #4
        Re: De schommel...

        Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
        Bijna 300 views? Dank voor het kijken.
        Tsja, wanneer je dagelijks reacties schrijft , maar die worden telkens door "kenners" neergesabeld... wat zou jij dan doen ?
        Je hoeft mij zelfs niet te antwoorden, want ik denk al dat ik weet wat jij zou doen.
        Maar ik concludeer daar uit dat ik er niks van ken, en daarom beter wegblijf uit het commentaar geven. (en sommigen zullen het hier vooral mee eens zijn ).
        En ik ben niet alleen die hier zo behandeld werd... als ik zie wie er hier de laatste maanden, zelfs jaren, met de noorderzon verdwenen zijn en nog verdwijnen.
        Maar dat zal wel de bedoeling zijn van die "kenners" zeker !?
        In feite zouden we moeten blijven reageren, alleen al om ze de duvel aan te doen, maar dan kunnen ze nog meer hun sabel bovenhalen.
        Ik gun ze de overwinning, maar ben wel benieuwd tot wat dit op termijn zal leiden voor het gehele BD forum.
        De toekomst zal het uitwijzen, waar ik met de nodige spanning naar uitkijk.
        Last edited by Guest17; 18 februari 2017, 12:59.

        Comment


        • #5
          Re: De schommel...

          De omstandigheden ginder ter plekke ken ik niet, maar ik vraag me af als er niet meer uit te halen was.
          Aangezien je als titel kiest voor " de schommel " ( ik focus me niet altijd op een titel hoor ) zou ik dan meer werken op de schommel. Nu is het eventjes zoeken bij het bekijken van het beeld om je titel te linken.
          Eerst moet je even het volledige beeld ontleden om te zien wat er allemaal in de voorgrond staat en pas dan ga je het beeld naar boven gaan bekijken en kom je bij de schommel.
          Vind die twee figuurtjes in dat tegenlicht wel mooi, maar persoonlijk verdwijnen ze voor mij een beetje in de rest van het beeld en mochten ze meer in de picture staan.
          Had je ze iets meer kunnen isoleren of iets minder omgeving mee opgenomen, dan kon het beeld wellicht sterker worden.
          deka
          There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

          Comment


          • #6
            Re: De schommel...

            Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
            De omstandigheden ginder ter plekke ken ik niet, maar ik vraag me af als er niet meer uit te halen was.
            Aangezien je als titel kiest voor " de schommel " ( ik focus me niet altijd op een titel hoor ) zou ik dan meer werken op de schommel. Nu is het eventjes zoeken bij het bekijken van het beeld om je titel te linken.
            Eerst moet je even het volledige beeld ontleden om te zien wat er allemaal in de voorgrond staat en pas dan ga je het beeld naar boven gaan bekijken en kom je bij de schommel.
            Vind die twee figuurtjes in dat tegenlicht wel mooi, maar persoonlijk verdwijnen ze voor mij een beetje in de rest van het beeld en mochten ze meer in de picture staan.
            Had je ze iets meer kunnen isoleren of iets minder omgeving mee opgenomen, dan kon het beeld wellicht sterker worden.
            deka
            Helemaal mee akkoord, was ook mijn eerste reactie maar ze stond er al.
            https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

            Comment


            • #7
              Re: De schommel...

              Dank voor jullie reacties. Wellicht had ik meer info moeten geven.

              Het gebouw (althans de top) dat je ziet is het voormalige Shellkantoor in Amsterdam Noord tegenover het Centraal station en naast het filmuseum. Het gebouw is 22 verdiepingen hoog en op een van de bovenste verdiepingen is een restaurant gevestigd dat om zijn eigen as draait. Bovenop het gebouw staat een schommel waarmee je net over de rand kunt schommelen (geen idee wat daar leuk aan is) en genieten van het uitzicht. Ik had de schommel wel iets meer uit kunnen vergroten maar vond dit deel van het gebouw er wel mooi als een taartje uitzien en heb dat er bij gepakt.

              En Djivan, je moet je de mond niet laten snoeren en gewoon doen wat je wilt doen..
              http://www.smuttynose.nl

              Comment


              • #8
                Re: De schommel...

                Speciaal beeld - en daarom al goed eigenlijk
                Heel hard schommelen ze niet denk ik - aan je sluitertijd (1/45") te oordelen.
                22 verdiepingen - op 120 mm - een crop ?
                beetje meer flatgebouw had misschien gemogen dan.

                Forum komt van het Latijn - en dat was - toen al van bij de Romeinen - de plaats waar er gepraat/gediscussieerd kon worden.
                Elk mag zijn mening hebben - zeker in fotografie.
                En het is niet omdat meningen/smaken soms verschillend zijn dat ze niet meer uitgesproken mogen worden.
                Peter
                mijn website : klik

                Comment


                • #9
                  Re: De schommel...

                  Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                  .........................

                  Elk mag zijn mening hebben - zeker in fotografie.
                  En het is niet omdat meningen/smaken soms verschillend zijn dat ze niet meer uitgesproken mogen worden.
                  Peter
                  Volledig mee akkoord, maar wanneer die mening steevast en dit bijna zonder uitzondering (altijd) het tegengestelde is van datgene wat anderen schrijven... dan is er duidelijk iets anders aan de hand.

                  Maar soit, misschiien kom ik hier ooit wel terug en laat ik me,zoals olivetti schrijft, door niets of niemand meer overbluffen, en doe ik het wel net zo, altijd het tegengestelde schrijven van anderen, en het laten uitschijnen dat dit mijn persoonlijke smaak is.

                  Comment


                  • #10
                    Re: De schommel...

                    Ik schrijf mijn mening - met alle respect voor de meningen van anderen.
                    Soms loopt dat gelijk - maar soms ook niet.
                    Vind dat iedereen dat zou moeten doen - ongeacht wat de voorgangers al dan niet schreven.
                    Dikwijls volgt men hier al te gemakkelijk de mening van de eerste schrijver.
                    Dwarsliggers hebben hun nut in een discussie - ze houden het boeiend - je krijgt verschillende meningen.
                    En ook in het echt zijn ze nuttig - want ze houden de sporen samen
                    Groetjes,
                    Peter
                    mijn website : klik

                    Comment


                    • #11
                      Re: De schommel...

                      Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                      Ik schrijf mijn mening - met alle respect voor de meningen van anderen.
                      Soms loopt dat gelijk - maar soms ook niet.
                      Vind dat iedereen dat zou moeten doen - ongeacht wat de voorgangers al dan niet schreven.
                      Dikwijls volgt men hier al te gemakkelijk de mening van de eerste schrijver.
                      Dwarsliggers hebben hun nut in een discussie - ze houden het boeiend - je krijgt verschillende meningen.
                      En ook in het echt zijn ze nuttig - want ze houden de sporen samen
                      Groetjes,
                      Peter
                      Dwarsliggers zijn er inderdaad nodig... bij de sporen.
                      Maar het is precies of je voelt je aangesproken wanneer ik je reacties lees ????

                      Comment


                      • #12
                        Re: De schommel...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Tsja, wanneer je dagelijks reacties schrijft , maar die worden telkens door "kenners" neergesabeld... wat zou jij dan doen ?
                        Je hoeft mij zelfs niet te antwoorden, want ik denk al dat ik weet wat jij zou doen.
                        Maar ik concludeer daar uit dat ik er niks van ken, en daarom beter wegblijf uit het commentaar geven. (en sommigen zullen het hier vooral mee eens zijn ).
                        En ik ben niet alleen die hier zo behandeld werd... als ik zie wie er hier de laatste maanden, zelfs jaren, met de noorderzon verdwenen zijn en nog verdwijnen.
                        Maar dat zal wel de bedoeling zijn van die "kenners" zeker !?
                        In feite zouden we moeten blijven reageren, alleen al om ze de duvel aan te doen, maar dan kunnen ze nog meer hun sabel bovenhalen.
                        Ik gun ze de overwinning, maar ben wel benieuwd tot wat dit op termijn zal leiden voor het gehele BD forum.
                        De toekomst zal het uitwijzen, waar ik met de nodige spanning naar uitkijk.
                        +1 ( in hoofdletters )
                        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                        Comment


                        • #13
                          Re: De schommel...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Tsja, wanneer je dagelijks reacties schrijft , maar die worden telkens door "kenners" neergesabeld... wat zou jij dan doen ?
                          Je hoeft mij zelfs niet te antwoorden, want ik denk al dat ik weet wat jij zou doen.
                          Maar ik concludeer daar uit dat ik er niks van ken, en daarom beter wegblijf uit het commentaar geven. (en sommigen zullen het hier vooral mee eens zijn ).
                          En ik ben niet alleen die hier zo behandeld werd... als ik zie wie er hier de laatste maanden, zelfs jaren, met de noorderzon verdwenen zijn en nog verdwijnen.
                          Maar dat zal wel de bedoeling zijn van die "kenners" zeker !?
                          In feite zouden we moeten blijven reageren, alleen al om ze de duvel aan te doen, maar dan kunnen ze nog meer hun sabel bovenhalen.
                          Ik gun ze de overwinning, maar ben wel benieuwd tot wat dit op termijn zal leiden voor het gehele BD forum.
                          De toekomst zal het uitwijzen, waar ik met de nodige spanning naar uitkijk.
                          ik volg Djivan ,grts,Jozef
                          Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

                          Comment


                          • #14
                            Re: De schommel...

                            Beetje jammer dat het niet meer over "de schommel" gaat..
                            http://www.smuttynose.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: De schommel...

                              Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                              Beetje jammer dat het niet meer over "de schommel" gaat..
                              Misschien komt dit wel de beginnershoek ten goede, en houden de betweters zich wat meer in... (alhoewel ik mijn twijfels heb, want het is meestal hun "stijl") dan heb jij toch onrechtstreeks je steentje bijgedragen dmv dit topic dat "gebruikt" werd. Dus zie het positief in, of probeer het althans 👍.

                              Anders plaats ik hier wel een foto bij thuiskomst, en herhaal ik daarin wel alles, ik stel dan mijn topic met alle graagte ter beschikking 😉.

                              Comment

                              Working...
                              X