Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Quaeye Werelt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De Quaeye Werelt

    Vandaag in Deurne geweest voor de reënactment van de late middeleeuwen. Geprobeerd om de slag zelf vast te leggen zonder moderne dranghekken en toeschouwers wat niet makkelijk was uiteraard. Veel volk, veel fotografen en ook mensen ontmoet van BelgiumDigital .
    Graag dan ook jullie comments over deze reeks, of . De achtergrond is misschien wel wat druk, maar dat hoort er nu eenmaal bij in zo'n veldslag.

















    Nikon d90
    Sigma 50-150 f2.8
    150mm , f8
    Iso 320 , 1/320

    Groetjes,
    Edje C
    Last edited by Edje C; 6 juni 2010, 21:41.
    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

  • #2
    Re: De Quaeye Werelt

    De eerste vind ik goed gelukt! Dan gaat mijn voorkeur naar 2-3.
    Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

    Comment


    • #3
      Re: De Quaeye Werelt

      Ze geloven er precies zelf in (de eerste). Is dan ook heel goed.
      Tweede is misschien wat druk, al kan ik het best begrijpen onder die omstandigheden.
      Derde vind ik het harnas heel bedreigend overkomen, ook al lijkt het een beetje op Robocop. Mooie reeks.

      Comment


      • #4
        Re: De Quaeye Werelt

        Mooie weergave van de strijd ...
        't IS inderdaad niet altijd makkelijk om in zo'n bewegende massa beelden te maken.
        groeten,
        deka
        There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

        Comment


        • #5
          Re: De Quaeye Werelt

          Voor mij n° 1
          Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

          BD1614BE

          Comment


          • #6
            Re: De Quaeye Werelt

            Met zo'n foto's op 150 mm lijkt het mij dat je toch nog behoorlijk dichtbij stond niet?
            Nikon D90 - Nikor 18-105 VR

            Comment


            • #7
              Re: De Quaeye Werelt

              Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
              Mooie weergave van de strijd ...
              't IS inderdaad niet altijd makkelijk om in zo'n bewegende massa beelden te maken.
              groeten,
              deka
              Idd is wel zo en beelden erander zo vaak maar ja
              On topic: mooie reeks mijn voorkeur voor 3: alsof hij in de andere zijn gezicht staaat te roepen

              mvg
              steven
              "You never fail because you made a mistake
              You only win because you try"
              - Marcus Hilton (bekend danser)
              FLICKR

              Comment


              • #8
                Re: De Quaeye Werelt

                Mooie reeks hoor!
                Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

                Comment


                • #9
                  Re: De Quaeye Werelt

                  Hey Edje,
                  Voorkeur gaat uit naar derde.
                  Misschien kun je daar een 1x1 uit snijden ; geeft meer kracht aan het beeld én je hebt je onderwerp dan onmiddellijk centraal.
                  Jammer dat je geen klein groepje kon isoleren. Ikzelf stond niet in de 'fotografenzone' omdat k dacht op die manier minder storende elementen in beeld te hebben (vanop helling gefotografeerd dus)
                  Was het mogelijk met je 50-150 op bijvb F4.0 te fotograferen ?
                  Grtz

                  Comment


                  • #10
                    Re: De Quaeye Werelt

                    Bedankt allen voor de fijne reacties

                    Oorspronkelijk geplaatst door ArkanB Bekijk bericht
                    Hey Edje,
                    Voorkeur gaat uit naar derde.
                    Misschien kun je daar een 1x1 uit snijden ; geeft meer kracht aan het beeld én je hebt je onderwerp dan onmiddellijk centraal.
                    Jammer dat je geen klein groepje kon isoleren. Ikzelf stond niet in de 'fotografenzone' omdat k dacht op die manier minder storende elementen in beeld te hebben (vanop helling gefotografeerd dus)
                    Was het mogelijk met je 50-150 op bijvb F4.0 te fotograferen ?
                    Grtz
                    Hey Arkan B, ik stond ook niet in de fotografenzone hoor , maar ik stond wel op de eerste rij tegen het dranghekken geplakt, scheelde nog geen twee meter met de fotografenzone .
                    Deze foto's zijn genomen uit een gevecht wat zich vlak voor het dranghekken afspeelde.
                    Tja en die f4, ik weet het eerlijk gezegd niet. Ik ging zo op in de strijd dat ik na de eerste foto's niet meer naar mijn instellingen heb gekeken . ik heb ook wel enkele groepjes kunnen isoleren en van de gevechten heb ik nog hele goede foto's, alleen staan die vol met toeschouwers of dranghekken van aan de overzijde en dat wil ik net vermijden.

                    Oorspronkelijk geplaatst door shutterbug Bekijk bericht
                    Met zo'n foto's op 150 mm lijkt het mij dat je toch nog behoorlijk dichtbij stond niet?
                    Tegen het dranghekken dus, denk dat er zo'n 10 meter tussen mij en het gevecht zat, ik kreeg bij momenten zelfs goesting om mee te doen .

                    grtjs
                    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                    Comment


                    • #11
                      Re: De Quaeye Werelt

                      Hey Edje,


                      Mooie close-up actie foto's, blijkbaar vanuit publiek evengoed doenbaar dan 2 meter verder waar ik zat.
                      Gelukkig heb ik tussen 2 afsluitingen kunnen zitten om goed links en rechts te kunnen fotograferen zonder hek erop.. Indien je zo een plaats niet had moest je ofwel staan en de mensen achter u blokkeren of door hekken schieten wat een ramp zou zijn op vrijheid van beweging met de camera.



                      Groeten
                      Bjorn

                      Comment


                      • #12
                        Re: De Quaeye Werelt

                        Thanks Bjorn, de bewegingsruimte was er inderdaad beperkt. Ik heb alles van één plek genomen en achter mij niemand het zicht ontnomen, het liep daar flink bergop. Ben halfweg de slag dan wel omgelopen naar de overzijde. Heb daar heel wat foto's kunnen maken van het kanonnenvuur en van de verschillende gevechten.

                        grtjs
                        Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                        Comment


                        • #13
                          Re: De Quaeye Werelt

                          Knappe reeks De eerste heeft de juiste expressie
                          Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
                          www.cromagnonman.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: De Quaeye Werelt

                            Als beginner vind ik nummer 1 de winner

                            Comment


                            • #15
                              Re: De Quaeye Werelt

                              Oorspronkelijk geplaatst door cromagnonman Bekijk bericht
                              Knappe reeks De eerste heeft de juiste expressie
                              Oorspronkelijk geplaatst door SunnyMoon Bekijk bericht
                              Als beginner vind ik nummer 1 de winner
                              Thanks, vind ik zelf ook de meest geslaagde van de drie

                              grtjs
                              Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                              Comment

                              Working...
                              X