Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Standaard Bontbekplevier met kroost

Het was een aandoenlijk schouwspel om te zien hoe die kleine bolletjes dons zich al pikkend tussen de stenen van hun moeder verwijderden om zich dan bij de minste onraad te gaan verschuilen onder moeders vleugels. (Letterlijk dan)

Update voor G.R.

Update voor Bouk

Bedankt om te kijken.
    Groetjes
    Marc
    Laatst gewijzigd door Brombeer; 18 januari 2011 om 15:55

Standaard Re: Bontbekplevier met kroost

tis al een oudje maar wel een leuk plaatje.
    scherpte kon beter en net te veel achtergrond voor een f 5.6.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    Onze albums: http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3

Een leuk natuurlijk plaatje, met goede compo en kleuren. Ik hou van foto's waarin de omgeving zijn rol vervult en vind deze geslaagd. Wit bolletje bovenaan had ik geretoucheerd
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !
    Met vriendelijke groeten,
    Raymond.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
    Een leuk natuurlijk plaatje, met goede compo en kleuren. Ik hou van foto's waarin de omgeving zijn rol vervult en vind deze geslaagd. Wit bolletje bovenaan had ik geretoucheerd
    Voila G.R. storend (vermoedelijk bloempje) verwijderd.

Off topic: om ff terug te komen op die doka-technieken...dat was 30 jaar geleden en ondertussen heeft de hobby lang stilgelegen. Ben nog wat onzeker en wil graag second opinions

@ Bouk

Dag Bouk,
    De update die ik voor jou plaatste is dezelfde foto maar meer gecropt. Ik hoop dat u begrijpt dat je deze rakkertjes niet te dicht kunt naderen zonder dat ze wegvluchten. Deze crop vind ik een familieportretje en heeft zeker zijn charmes.
    Evenwel had ik op de eerst geposte foto de ruimte er rond gelaten om twee redenen.
    Ten eerste wou ik moeder Bontbekplevier ergens min of meer op de gulden snede krijgen en ten tweede wou ik dat ze ruimte hadden om op te vliegen of om weg te lopen zonder tegen het kader aan te botsen.
    Ik begrijp niet wat je bedoelt met scherpte kon beter. Er werd scherpgesteld op het kopje van de moeder. Zou u dit aub kunnen verduidelijken. De originele foto wordt hier thuis bekeken op 4 schermen waaronder twee 24 inch (flat), één 19 inch (CRT) en één laptop. En wat ik hier te zien krijg, denk ik, kan noch het baasje, noch het lensje verbeteren. Of ik zou dichter moeten geraken of mij een lensje aanschaffen van vele duizenden euro's vrees ik.
    Ik vond het wel nodig om de voor u gemaakte crop een klein beetje scherpte bij te geven aangezien er bij de verlaging van KB's en de verkleining naar 900 pix sowieso ingeboet wordt aan scherpte.
    De foto is van 30 mei 2010, nu is het zo dat ik de foto's die ik louter voor m'n plezier maak in de zomer, de daaropvolgende winter eens grondig onder de loupe neem.
    Laatst gewijzigd door Brombeer; 18 januari 2011 om 21:12 Reden: Schrijfvout verwijderd :-)

Voor mij de crop je kan niet meer afdwalen je moet die vogel en kuiken bekijken, en ze zijn heel mooi
    Over scherpte zal ik mij niet uitspreken hoor dat laat ik aan de experten over, ik kijk en observeer
    groetjes
    Renée

Regels voor berichten