Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bloesemboom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bloesemboom


    f3.5 - 1/499 - ISO 80


    f3.2 - 1/999 - ISO 80


    f3.5 - 1/999 - ISO 80

    Hallo iedereen,

    Op weg van mijn werk naar thuis komt ik altijd voorbij een aantal bomen die in deze tijd van het jaar bijna buigen onder het gewicht van hun bloesems. Zeer licht roze tot bijna witte bloesems, zo veel als je maar kan inbeelden. Ik heb vandaag een poging gewaagd om ze op foto te zetten. De kwaliteit is wat minder geworden door het verkleinen van de foto's en zijn ook wat minder scherp geworden. Nu konden ze zowiezo wat scherper, de wind was niet zo lief voor me. In ieder geval, wat vinden jullie van de foto's qua kleuren, licht, compositie, etc? Ik heb ze een klein beetje bewerkt.

    Alvast bedankt!
    Blacky

  • #2
    Re: Bloesemboom

    Oei... is het zo slecht? Ik weet dat ik nog veel moet oefenen.
    Maar ik hoopte op een beetje tips hoe zo een foto's te verbeteren in de toekomst?

    Comment


    • #3
      Re: Bloesemboom

      Oorspronkelijk geplaatst door BlackScorpion Bekijk bericht
      Oei... is het zo slecht? Ik weet dat ik nog veel moet oefenen.
      Maar ik hoopte op een beetje tips hoe zo een foto's te verbeteren in de toekomst?
      Het is al moeilijk om enkele reacties/tips los te weken of te krijgen op één foto, laat staan op drie.
      Meestal krijg je wel meer reacties/tips wanneer je één foto plaatst.
      Het is maar een tip hé.

      En ALLE fotoforums zitten in een niet aflatende dalende lijn, het dat is hier niet anders.

      Comment


      • #4
        Re: Bloesemboom

        De eerste vind ik de mooiste - en ik denk dat de groene achtergrond daar veel toe bijdraagt.
        Het wit van de bloemen is eerder grijs dus wat meer licht had best gemogen
        Peter
        mijn website : klik

        Comment


        • #5
          Re: Bloesemboom

          Bedankt voor de tips!

          Comment


          • #6
            Re: Bloesemboom

            Voor mij de tweede, maar misschien toch een klein dingetje, is de achtergrond nogal drukkig, en had beter nog wat onscherper gemogen. De voorgrond mag er danwel lekker scherp uit knallen ;-)
            Groets, Gerhard
            Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

            Comment


            • #7
              Re: Bloesemboom

              Er zijn al zoveel bloesemfoto's geweest dat het moeilijk wordt om er een echt goede (en uit de band springende) foto uit te halen.
              Probeer daarom te kiezen voor mooie macro's (met 1 of 2 bloemetjes goed scherp) of voor een geheel waarbij de omgeving mee de foto 'maakt'
              (denk hierbij aan een eenzame boom die je helemaal vastlegt of symmetrie in twee of meerdere rijen).
              In die zin valt je eerste foto uit de boot wegens geen macro, de tweede wegens té drukke achtergrond en teveel in beeld,
              de derde is dan de beste al moet er wat gecloned en geshopped worden (en de belichting is niet zo best)

              Troost u, ik ben een halve dag in Haspengouw geweest en heb er niet één top foto uitgehaald (wél genoten van het zicht!)
              Je leert er wel kritisch zijn op je eigen foto's.
              Amateur fotograaf,
              lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.

              Comment


              • #8
                Re: Bloesemboom

                Het is ook moeilijk om commentaar te geven als er 3 foto's samen gepost worden. Probeer het telkens met 1 foto te doen.

                mvg
                Georges
                Groeten
                Georges

                Comment

                Working...
                X