|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||
|
If today was perfect, there would be no need for tomorrow! Laatst gewijzigd door KVM77; 5 februari 2012 om 12:33 |
|
||||
|
je hebt witte sneeuw
je hebt zwarte sneeuw je hebt blauwe sneeuw en nu heb je ook grijze sneeuw
|
Citaat:
|
Citaat:
Mvg, Eddy |
|
|||
|
Op mijn (gekalibreerd) scherm is het nogthans wit...
|
Omdat ik graag met HDR werk en dit nog altijd de beginnershoek is waar de marge voor fouten iets groter is en ik nu weet
dat deze bewerking niet wordt gesmaakt. Mission accomplished ... En hdr kan subtieler ook... ik vond de ruwe bewerking bij de hevige sneeuwval wel passen en dat is nog altijd de vrijheid vind ik om daar zelf in te beslissen. Het is niet omdat de manier van bewerking hier door een paar mensen wordt gedicteerd dat ik zoals de rest met oogflappen aan moet volgen ... Het gezaag (ja sorry maar zo begin ik het te noemen) over bvb perspectiefcorrectie begint me eerlijk gezegd het strot uit te komen. Van de eerste camera obscura tot de laatste nieuwe dslr is het al altijd hetzelfde. Je maakt een 2d opname van een 3d subject en dat gaat al van het begin gepaard met vervorming en perspectiefvertekening. Het is niet omdat het tegenwoordig kan verbeterd worden, dat het moet... Ben normaal geen moeilijk mens maar dit moest er even uit... Kenneth
|
Dan zal je sneeuw inderdaad wit zijn maar ook uitgebrand. Das mijn mening. En ook op mijn scherm is de sneeuw zeker niet groen zoals aangehaald.
|
Eerste comment waar ik iets aan heb. Bedankt Jessey!
|
Citaat:
Weinig mensen durven hun eigen vizie geven op een bepaalde foto uit schrik terug gefloten te worden door een horde meelopers. Een foto kan beoordeeld worden op kleur, sfeer, scherpte enz... dus de basis regels en niet op de bewerking want at de ene smaakt, smaakt de andere niet en al te vaak komt er dan een commentaar zonder enige suggestie om te foto beter te maken (zie mijn onderschrift). Ik denk toch dat de bedoeling van de beginnerhoek is om gedegen commentaar te krijgen waaruit je leert je foto de volgende keer beter te maken. Afbreken kan iedereen, opbouwen is hier enkel maar aan een beperkt aantal mensen gegeven. Voor deze mensen neem ik mijn hoed af, de rest kan mij gestolen worden. @ TS: sorry om je post te vervuilen
|
Geen probleem. Je verwoord men gevoel perfect!!
|
Citaat:
sorry twas gewoon een simpele vraag e :S viel me gewoon op dat je ALTIJD met HDR werkt en vroeg me gewoon af waarom, sorry als ik hiermee uw gevoelens gekwetst heb
|
Citaat:
Was meer een algemene vaststelling.
|
Citaat:
ik hou ook van HDR maar ben er hier op het forum wat mee gestopt omdat ik ook weet dat de meesten het niet kunnen smaken, wat ik jammer vind omdat HDR een volledig ander dimensie kan geven aan een foto, maar velen vergeten dat we in het jaar 2012 leven waar bewerking op fotos nu eenmaal bijna niet meer weg te denken is.
|
Citaat:
ze eens zien dat de "trend" is dat realiteit zwaar ondergeschikt is aan dynamisiteit bij HDR. Maar ja zoals je zegt, sommige leven in het heden, andere in het verkeden... En het feit dat je niet meer "durft" HDR te posten bekrachtigt enkel maar mijn argument (oogflappen en meelopers)!
If today was perfect, there would be no need for tomorrow! Laatst gewijzigd door KVM77; 5 februari 2012 om 14:52 |
|
|||
|
gele sneeuw bestaat ook (maar nie opeten
)ik vind het wel iets hebben qua sfeer, "grijs" of niet
|
De sneeuw in je update heeft nochtans een groene zweem.
Kijk eens naar de methode van Peterdep om zweem weg te halen. Weghalen algemene zweem Indien je alleen maar bravo's wil voor je foto's schrijf het er dan bij i.p.v. je zo op te winden. Je opmerking over HDR dat er sommigen in het heden leven en anderen in het verleden, is nogal arrogant. Iedereen is vrij en plaatst foto's die hij graag ziet. Mvg, Eddy |
|
|||
|
Citaat:
dit forum zo langzamerhand regeltjes zijn geslope en waar je keer op keer word op gepakt die nergens op slaan. En in deze post zal het waarschijnlijk de eerste keer zijn dat ik het er niet heb bijgezet in de titel dat het om een HDR gaat. Beoordeel em dan aub ook als een HDR en niet zoals een "normale" foto ... Iedereen zit hier bijna op voorhand HDR af te breken zonder te weten waar het eigenlijk om draait. En eens opzoeke is zelfs niet moeilijk. Op google typ je eens "HDR" en zet dan op afbeeldingen. Da duurt geen 30 seconden. Ik beloof je dat je, in de eerste 10 pagina's zoekresultaten, al ver zal moeten gaan zoeken om een realistische foto te vinden. Als ik arrogant ben om de mensen er eens te proberen op wijzen dat er andere vormen van fotografie (en bijhorende bewerking) zijn en dat daar soms ook eens rekening mag mee gehouden worden , dan zij dat zo... Mvg, Kenneth
|
Citaat:
Ik heb geen enkele opmerking gegeven over HDR. Van mij mag iedereen hier zoveel HDR's plaatsen als hij wil. Ik plaats hier ook soms een HDR. Iedereen is vrij te plaatsen wat hij wil, maar jij schrijft dat er mensen zijn die in het heden leven en anderen in 't verleden. Ik vind dit nog steeds arrogant. De meesten weten hier wel wat een HDR is en leven in 't heden. Geniet van je foto's, ik zal er niet meer op reageren. Mvg, Eddy |
|
|||
|
Citaat:
Ik ga niemand persoonlijk aanvallen in zijn levenstijl of manier van denken. De enige reden waarom ik dat zei is omdat, volgens de ongeschreven regeltjes hier, vanals een bewerking (zij het HDR, zij het andere) niet aan de traditionele (vandaar verleden, zoals het altijd al was...) regeltjes voldoet deze foto direct word afgeschreven. Sorry maar als je zegt van een HDR dat hij niet genoeg aanleunt bij de realiteit (in dit geval de nagelwitte sneeuw bvb) dan ben je niet op de hoogte van wat er nu leeft bij de HDR liefhebbers en dan leef je op fotografisch vlak voor mij in het verleden... Als je dit als een persoonlijk afront aanneemt dan vind ik dat jammer maar ik zeg gewoon wat ik ervan vind. Jij doet ermee wat je wil. Nog steeds met vriendelijke groet, Kenneth
|
Citaat:
Op fotografisch vlak leef ik niet in 't verleden: ik ben pas 2 jaar bezig en volg sinds 2 jaar een opleiding fotografie (avondschool). Ik stop nu met reageren en denk dat de anderen wel een gedacht hebben kunnen vormen over onze meningen. Nog steeds mvg, Eddy |
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
![]() |