Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginnende shots

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginnende shots

    Hallo,
    Ik ben een beginnende amateurfotograaf,
    en heb hier enkele van m'n foto's geüpload
    omdat ik graag eens wil weten wat jullie ervan vinden.
    (Nergens is echt veel gefotoshopt; enkel in zwart wit, of sepia, of andere efecten gezet )

    Een klein minpuntje is dat ik nog steeds met een digitaal fototoestel fotografeer,
    maar, het lukt ook wel


    Groetjes !







    (Deze was eerst een andere foto )
    Last edited by SophiesVision; 27 oktober 2009, 12:50. Reden: 'foto van het Atomium publiceren kan zware gevolgen hebben'
    [CENTER]A picture holds more than just what you see

  • #2
    Re: Beginnende shots

    Ik fotografeer ook nog steeds met een digitaal fototoestel.

    Toch maar effe dit lezen:
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Beginnende shots

      Ik vind 1 en 3 erg mooie shots, ik ben zelf nog maar 2 maand bezig dus mijn oordeel is niet echt deskundig te noemen . Maar bedoel je nu dat je analoog fotografeert of digitaal?

      Comment


      • #4
        Re: Beginnende shots

        Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
        Ik vind 1 en 3 erg mooie shots, ik ben zelf nog maar 2 maand bezig dus mijn oordeel is niet echt deskundig te noemen . Maar bedoel je nu dat je analoog fotografeert of digitaal?
        Met een digitaal toestel, Zo'n Sony Cyber-shot
        Helaas heb ik dus de derde foto voor de zekerheid verwijder .
        [CENTER]A picture holds more than just what you see

        Comment


        • #5
          Re: Beginnende shots

          Dag Sophie, die eerste twee foto's vind ik heel leuk gezien en ook mooi vastgelegd. De omzetting naar zwart-wit (en in het eerste geval iets tussen zwart-wit en kleur) vind ik wat minder geslaagd; het lijkt echt alsof je gewoon wat goedkope trukjes erop toegepast hebt, die dan wat met sepia spelen, of een stukje "vergeten" om te zetten. Een goed beeld is echter een goed beeld, en dan leidt die spielerei alleen maar af van of het nu een goede foto is of niet. En dat het je in die tweede foto om die grafitti gaat is zonder dat (afgezaagde) trukje ook wel duidelijk, het staat immers al pal in het midden van het beeld, en het is duidelijk in focus.

          Die derde foto vind ik maar helemaal niks. Niet scherp, slordig beeld, echt niet mijn ding.

          Comment


          • #6
            Re: Beginnende shots

            Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
            Dag Sophie, die eerste twee foto's vind ik heel leuk gezien en ook mooi vastgelegd. De omzetting naar zwart-wit (en in het eerste geval iets tussen zwart-wit en kleur) vind ik wat minder geslaagd; het lijkt echt alsof je gewoon wat goedkope trukjes erop toegepast hebt, die dan wat met sepia spelen, of een stukje "vergeten" om te zetten. Een goed beeld is echter een goed beeld, en dan leidt die spielerei alleen maar af van of het nu een goede foto is of niet. En dat het je in die tweede foto om die grafitti gaat is zonder dat (afgezaagde) trukje ook wel duidelijk, het staat immers al pal in het midden van het beeld, en het is duidelijk in focus.

            Die derde foto vind ik maar helemaal niks. Niet scherp, slordig beeld, echt niet mijn ding.
            ~Dit vind ik echt heel nuttige commentaar !
            Bedankt, ik zal er in het vervolg zeker op letten.
            [CENTER]A picture holds more than just what you see

            Comment


            • #7
              Re: Beginnende shots

              Voor mij enkel de eerste maar ik zou nog een stuk van de bovenkant croppen en de chroom net in je rechter bovenhoek laten beginnen veel beter

              Groeten

              Joeri
              Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
              www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

              Comment


              • #8
                Re: Beginnende shots

                De eerste foto die je op de 3e plaats zette vond ik ook veel beter dan deze 'vernieuwde' derde.

                Comment


                • #9
                  Re: Beginnende shots

                  De eerste draagt mijn voorkeur, omwille van het mooie werken met spiegelbeeld.
                  Nummer 3 is niet scherp op het onderwerp...

                  Eneuh, ik vind dat de fotograaf de foto maakt, niet de camera. Met een kleine digitale camera kan je al heel wat doen!
                  Only fools follow rules

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beginnende shots

                    Voorkeur voor foto 1, heel mooi, maar mooier als je de ruitenwisser eraf snijdt.
                    Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beginnende shots

                      Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
                      Dag Sophie, die eerste twee foto's vind ik heel leuk gezien en ook mooi vastgelegd. De omzetting naar zwart-wit (en in het eerste geval iets tussen zwart-wit en kleur) vind ik wat minder geslaagd; het lijkt echt alsof je gewoon wat goedkope trukjes erop toegepast hebt, die dan wat met sepia spelen, of een stukje "vergeten" om te zetten. Een goed beeld is echter een goed beeld, en dan leidt die spielerei alleen maar af van of het nu een goede foto is of niet. En dat het je in die tweede foto om die grafitti gaat is zonder dat (afgezaagde) trukje ook wel duidelijk, het staat immers al pal in het midden van het beeld, en het is duidelijk in focus.

                      Die derde foto vind ik maar helemaal niks. Niet scherp, slordig beeld, echt niet mijn ding.
                      Helemaal mee eens. Zonder de spielerei: foto #1 vind ik top, zeker als je de bovenzijde nog wat afsnijdt.
                      Mijn ebook: Ken Je Camera Van A-Z!
                      Workshops Basiskennis, van Idee tot Foto en Adobe Lightroom
                      Hier doe ik mijn ding: Mensen Leren Fotograferen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beginnende shots

                        Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
                        Dag Sophie, die eerste twee foto's vind ik heel leuk gezien en ook mooi vastgelegd. De omzetting naar zwart-wit (en in het eerste geval iets tussen zwart-wit en kleur) vind ik wat minder geslaagd; het lijkt echt alsof je gewoon wat goedkope trukjes erop toegepast hebt, die dan wat met sepia spelen, of een stukje "vergeten" om te zetten. Een goed beeld is echter een goed beeld, en dan leidt die spielerei alleen maar af van of het nu een goede foto is of niet. En dat het je in die tweede foto om die grafitti gaat is zonder dat (afgezaagde) trukje ook wel duidelijk, het staat immers al pal in het midden van het beeld, en het is duidelijk in focus.

                        Die derde foto vind ik maar helemaal niks. Niet scherp, slordig beeld, echt niet mijn ding.
                        Volgens mij zijn er geen goedkope en afgezaagde trucjes. Als jij dat vind moet je dat ook kenbaar maken dat dit jou persoonlijke mening is. Nu komt het over bij de TS dat iederen er zo over denkt en dat dit regels zijn.

                        On topic
                        1 foto vind ik een zeer knappe foto, wit zwart en sepia weerspiegeling plus daarbij de iriterende ruis die probeert je foto om zeep te helpen maar daar niet in lukt Wat wel mag zoals eerder gezegd is de ruitenwisser verwijderd worden

                        Foto 2 mag je voor mij de linkse kant wegcroppen tot aan de pijlers. Voor de rest vind ik dit een mooi sfeerbeeld. Een druilerige, regenachtige triestige dag waarop je niets anders ziet dan grauwe kleuren en dat kom je voorbij deze graffiti die nog wat kleur brengt.
                        Robby BB
                        Minder tijd achter de computer
                        Is meer tijd achter de camera

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beginnende shots

                          "Sophies vision" is een goede visie, toch op basis van de eerste 2 foto's. De derde is niet scherp en weinig zeggend.
                          Foto 1: Knap gezien. De sepia/zw combinatie stoort me hoegenaamd niet. Ik vraag me wel af hoe het volledig zw of volledig sepia zou uitzien. De ruitenwisser kan inderdaad met klonen weggedaan worden, maar da's al een detail want het was mij nog niet opgevallen bij eerder bekijken van deze foto.
                          Foto2: Ik weet dat "één kleurtje in een zwart-wit" soms wat afgezaagd is, maar soms is het op zijn plaats. Ik denk dat het hier eerder op zijn plaats is. Ik denk niet dat de foto even goed zou zijn in volledig kleur of volledig zw. Het zw draagt bij aan de grauwe sfeer van autostrade + weer, de grafitti komt nu beter tot zijn recht denk ik.
                          Canon Eos 450D
                          Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
                          Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM

                          Comment

                          Working...
                          X