Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autosport foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Autosport foto's

Mijn eerste foto's hier op belgiumdigital,

Ben benieuwd wat uw mening ervan is.

Allen genomen met een Canon EOS 500D en 18-55mm IS lens tijdens het FIA GT3 event op Circuit Zolder.

Ben nog even aan het sparen voor een 70-200 F4L IS USM. Hoop door veel oefenen en
    deze lens nog betere resultaten te kunnen behalen.
    Last edited by BOV; 7 maart 2011, 12:54.

Re: Autosport foto's

Vier is te veel: zie het forum sticky.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
      Vier is te veel: zie het forum sticky.
      Excuseer.

Ik kon er in het sticky niet direct iets over terugvinden, maar heb evengoed 2 foto's
      weggehaald.

Comment

je geeft het zelf al aan "nog veel oefenen" en dat is ook mijn gedacht, op compositie, scherpte, croppen van de fotos
        als je dit niet scherp krijgt met uw 18-55 zal het met de 200 zeker niet lukken
        mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BOV Bekijk bericht
          Excuseer.

Ik kon er in het sticky niet direct iets over terugvinden, maar heb evengoed 2 foto's
          weggehaald.
          Maar wel indirect: Forumreglement 3.1

Eerste foto's en dan gelijk zo'n lastig onderwerp.
          #1 zou ik wat croppen zodat er minder ruimte achter de aute overblijft. Onderste witte lijn
          vanuit de hoek laten komen. Rechtsboven kan je iets soortgelijks doen.
          #2 wat vraagt daar nou eigenlijk om aandacht?

Helaas naar mijn idee zijn beide foto's onvoldoende scherp.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

Comment

De auto die weerspiegeld wordt in de ruiten op de 2de foto is "scherper" als de echte auto op de eerste foto.
            In mijn ogen geen van beiden goed.

Wat de oorzaak is (of oorzaken zijn), dat kan ik niet direct zeggen. Je hebt IS op je lens, dus dat kan het probleem niet zijn.
            Te lange sluitertijden? Poging tot panning, maar niet de juiste snelheid meegevolgd of verkeerde instellingen?

Ik vrees voor jou dat je hetzelfde te wachten staat als mij: oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, enz. Ik ben volop bezig aan 't oefenen, maar ik boek geen grote vooruitgang. Het is trouwens weinigen gegeven om op korte tijd zeer grote verbetering te boeken (en ik heb de pech niet tot die kleine groep te behoren die dat wèl lukt).
            Maar we blijven bezig, ik blijf het leuk vinden, en zo heel af en toe krijg je 's een goeie tip van iemand met ervaring...

mvg,
            Bart
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Voltigeur schreef:
              Je hebt IS op je lens, dus dat kan het probleem niet zijn.
              Misschien net wel...Blz33 handboek EOS 50D:
              Image stabilizer (beeldstabilisatie) is niet effectief voor bewegende onderwerpen....
              Image stabilizer (beeldstabilisatie) is mogelijk niet effectief bij overmatige bewegingen zoals op een schommelende boot...
              En dan de namen van nog een drietal objectiefjes met daarachter:
              Image stabilizer (beeldstabilisatie) is mogelijk niet erg effectief wanneer u de camera beweegt om gepande opnamen te maken

Groetjes
              Marc
              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Uit je exif gegevens van de eerste foto blijkt je sluitertijd 1/100 te zijn. Probeer eens te fotograferen op sluitertijdprioriteit en stel de sluiter wat sneller in nl 1/250 of nog sneller en probeer dan om de scherpte juist te krijgen.
                Foto 2 heeft correcte sluitertijd, wat zich ook vertaalt in een scherper (maar nog niet scherp genoeg) beeld van de auto, maar je compositie vind ik maar niks.
                Is dit uit de hand getrokken? Ik vermoed van wel.
                Mvg, Tin_tin
                Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                  Voltigeur schreef:

Misschien net wel...Blz33 handboek EOS 50D:
                  Image stabilizer (beeldstabilisatie) is niet effectief voor bewegende onderwerpen....
                  Image stabilizer (beeldstabilisatie) is mogelijk niet effectief bij overmatige bewegingen zoals op een schommelende boot...
                  En dan de namen van nog een drietal objectiefjes met daarachter:
                  Image stabilizer (beeldstabilisatie) is mogelijk niet erg effectief wanneer u de camera beweegt om gepande opnamen te maken

Groetjes
                  Marc
                  Bedankt Marc,je hebt misschien mijn probleem in dat verband opgelost,Grtjes Francine
                  Zo veel mensen, zoveel meningen
                  Groetjes Francine

Comment

Working...
                  X