Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Atletiek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Atletiek

    Men eerste poging tot sportfotografie. Opnames gemaakt in een indoor stadion, vandaar de hoge iso. Ze komen misschien wat korrelig over




    Photography is an art of observation.

  • #2
    Re: Atletiek

    ik vind de kwaliteit best nog wel meevallen , misschien de eerste nog wat oplichten.
    Foto's onmiskenbaar genomen in de Blaarmeersen te Gent .

    grts
    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

    Comment


    • #3
      Re: Atletiek

      De eerste vind ik de beste van de twee. Door de gebogen lijnen, de rustige achtergrond. In beide foto's zie je de inspanning goed die de atlete's doen
      Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

      Comment


      • #4
        Re: Atletiek

        Edje, je slaat de nagel op de kop, kan je ook wat tips meegeven om daar te fotograferen wat betreft belichting. Vond het ondanks de krachtige lampen toch wat tegenvallen en met een flitser kan ik hier waarschijnlijk niet veel uitrichten. Foto' zijn gemaakt met de 70-200 2.8.
        Photography is an art of observation.

        Comment


        • #5
          Re: Atletiek

          Vanuit de positie waar jij stond vind ik dit prachtige foto's
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Atletiek

            geen ervaring met indoor sport, maar ik denk dat zo lang jij vanaf de tribune moet trekken, je er nooit het beste kan uithalen.
            Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

            Comment


            • #7
              Re: Atletiek

              Katrien, ik denk niet dat afstand hier een probleem is, de tribune is bijna altijd leeg en de voorste rij zitjes ligt vlak voor en op dezelfde hoogte van de atleten. Geen hinder, vrij zicht en ideale afstand.. Ik mag gerust op het middenplein lopen (zelfde afstand tot onderwerp) maar voor een opname van een loper of verspringer heb je toch een kleine afstand nodig. De belichting is hier net dezelfde.
              Het enige wat ik kan doen is voor die meiden uit lopen op de piste, en misschien win ik dan nog de wedstrijd ook,
              Photography is an art of observation.

              Comment


              • #8
                Re: Atletiek

                Geen makkelijke zaken ... Vind foto 1 ook wel iets hebben, door de achtergrond het lijnenspel ...
                groeten,
                deka
                There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

                Comment


                • #9
                  Re: Atletiek

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
                  Edje, je slaat de nagel op de kop, kan je ook wat tips meegeven om daar te fotograferen wat betreft belichting. Vond het ondanks de krachtige lampen toch wat tegenvallen en met een flitser kan ik hier waarschijnlijk niet veel uitrichten. Foto' zijn gemaakt met de 70-200 2.8.
                  Ken de Blaarmeersen puur van mijn werk , heb er nog nooit zelf foto's gemaakt. Het is altijd zoeken naar de juiste balans tussen iso, sluitertijd en diafragma in dergelijke hallen. Ik werk voor mijn basketwedstrijden meestal op 2.8, sluitertijd minimaal 1/250 en verder pas ik de iso-waarde aan ifv deze instellingen, indien nodig werk ik ook met belichtingscompensatie. Witbalans stel ik ook steeds manueel in, als je RAW trekt kan je natuurlijk achteraf op PC je witbalans corrigeren en is de instelling ervan op je toestel van minder belang.

                  grts
                  Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Atletiek

                    Edje, bedankt voor de reactie. Ga het eens proberen met die instellingen.
                    Photography is an art of observation.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Atletiek

                      Wat betreft de instelling voor het diafragma, als het licht het toelaat probeer ik wel voor wat meer scherptediepte te gaan, een iets grotere f-waarde. Maar in 90 % van de gevallen is dit niet haalbaar.
                      Succes ermee .

                      grts
                      Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Atletiek

                        vind dat al knap gedaan



                        grtjes

                        Comment

                        Working...
                        X