Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Altar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Altar


    Bij het nemen van deze foto, met een ND 110, is er iets misgelopen.
    Kreeg wel een speciaal effect.
    Wel heb ik de vraag: wat liep er fout of wat is er fout gegaan?








    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

  • #2
    Re: Altar

    Zelfde als wat ik aan de hand had laatst.
    Heb je de zoeker afgedekt tijdens de opname?
    Groetjes,
    Dominic

    Comment


    • #3
      Re: Altar

      Ik denk ook aan lichtinval langs de zoeker tijdens de opname ofzo, ben wel niet zeker hoor.
      Onlangs heb ik er ook enkele genomen bij een krachtige zon, en had ook dergelijke fouten in mijn foto's.

      Comment


      • #4
        Re: Altar

        Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
        Zelfde als wat ik aan de hand had laatst.
        Heb je de zoeker afgedekt tijdens de opname?
        Had deze vraag deze morgen gesteld op de stand van Nikon tijdens Imaging days bij Tour & Taxis maar daar konden ze me geen antwoord geven. Na het thuiskomen nog wat proeven gedaan en inderdaad: zoeker niet afgedekt.
        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

        Comment


        • #5
          Re: Altar

          Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
          Had deze vraag deze morgen gesteld op de stand van Nikon tijdens Imaging days bij Tour & Taxis maar daar konden ze me geen antwoord geven. Na het thuiskomen nog wat proeven gedaan en inderdaad: zoeker niet afgedekt.
          Ik had dezelfde verkleuringen in mijn foto's. Niet op allemaal, enkel op degenen waarvan de zon rechtstreeks in de zoeker kon schijnen. Dus in het vervolg neem ik een afdekplaatje mee.
          Groetjes,
          Dominic

          Comment


          • #6
            Re: Altar

            Dit is typisch bij lange sluitertijd als je de zoeker niet afdekt Louis.
            Kennis opgedaan uit eigen ervaring en ook een tijdje gezocht naar de oorzaak.
            Mvg,
            Eddy
            Smaken verschillen

            Comment


            • #7
              Re: Altar

              Maar het heeft wel iets schilderachtigs.
              grt. Ria

              Comment

              Working...
              X