Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70 lentes jong

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 70 lentes jong



    Opdracht portret met daglicht.

    ISO 400 - 70mm - f/2.8 - 1/200 sec
    Last edited by vanwero; 24 december 2017, 07:49.
    Student CVO - Masterclass Portret

    [ Instagram - Facebook - Website ]

  • #2
    Re: 70 lentes jong

    Mooi portret, enkel de achtergrond kan me niet helemaal bekoren. Je ziet de kreukels van het papier (?) en links bovenaan + rechts naast de schouder zit een zwarte vlek.
    Erik
    "De gustibus et coloribus non est disputandum"

    Comment


    • #3
      Re: 70 lentes jong

      Oorspronkelijk geplaatst door erikthijs Bekijk bericht
      Mooi portret, enkel de achtergrond kan me niet helemaal bekoren. Je ziet de kreukels van het papier (?) en links bovenaan + rechts naast de schouder zit een zwarte vlek.
      Erik
      Zwarte doek (idd wat verkreukeld).Was wel het concept dat ik in gedachten had (zwarte achtergrond), maar de kreuken van de geleende doek er proberen uit te krijgen met Lightroom (schaduwen donkerder van doek + zwarter maken met penseel) is helaas niet 100% geslaagd. Iemand tips om dit weg te werken, op te lossen? Best niet verder laten "dichtlopen" met zwart zeker of stoort dit niet in dergelijk beeld? Dit laatste heb ik al wat doorgevoerd en is het dat wat u bedoelt met vlek boven de rechter schouder?

      Alle tips welkom uiteraard...
      Last edited by vanwero; 24 december 2017, 09:03.
      Student CVO - Masterclass Portret

      [ Instagram - Facebook - Website ]

      Comment


      • #4
        Re: 70 lentes jong

        Oorspronkelijk geplaatst door vanwero Bekijk bericht
        Zwarte doek (idd wat verkreukeld).Was wel het concept dat ik in gedachten had (zwarte achtergrond), maar de kreuken van de geleende doek er proberen uit te krijgen met Lightroom (schaduwen donkerder van doek + zwarter maken met penseel) is helaas niet 100% geslaagd. Iemand tips om dit weg te werken, op te lossen? Best niet verder laten "dichtlopen" met zwart zeker of stoort dit niet in dergelijk beeld? Dit laatste heb ik al wat doorgevoerd en is het dat wat u bedoelt met vlek boven de rechter schouder?

        Alle tips welkom uiteraard...
        Ik heb eens een poging gedaan met de brush (penseel) in Lightroom met de exposure (belichting) helemaal naar links. Grote brush voor de grote stukken, daarna kleinere brush voor de details. Hieronder het resultaat. Als je dat niet graag hebt (het blijft jouw foto), geef maar een seintje zodat ik hem terug kan verwijderen.

        "De gustibus et coloribus non est disputandum"

        Comment


        • #5
          Re: 70 lentes jong

          Maar misschien nog een tip hoe je de achtergrond bij het fotograferen al zwarter kan krijgen (als dat al je bedoeling is uiteraard): zet je model verder weg van de achtergrond af, zodat er minder licht op de achtergrond valt.
          "De gustibus et coloribus non est disputandum"

          Comment


          • #6
            Re: 70 lentes jong

            Als het dezelfde foto is als de oorspronkelijke merk ik niets van kreuken, m.a.w. de foto komt bij heel goed over. Je opdracht is prima !
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: 70 lentes jong

              Voor mij ook een zeer mooi portret, je hebt er talent voor !

              Comment


              • #8
                Re: 70 lentes jong

                Knap portret van een vriendelijk ogend man!
                vriendelijke groeten, Sien

                Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                Comment


                • #9
                  Re: 70 lentes jong

                  Ik heb de achtergrond niet meer gewijzigd sinds het opladen. Maar Erikthijs had het toch terecht opgemerkt dan, want zaten inderdaad kreukels in die ik trachten weg te werken heb.

                  Ben nog maar sinds september een opleiding aan het volgen, maar vind het verschrikkelijk boeiend allemaal. Dus bedankt voor jullie reacties allemaal!

                  Het is hier mijn vader die 70 wordt eerdaags. Dus wou die absoluut voor de opdracht te strikken krijgen!
                  En ja Sien, is zeker een vriendelijk man...
                  Student CVO - Masterclass Portret

                  [ Instagram - Facebook - Website ]

                  Comment


                  • #10
                    Re: 70 lentes jong

                    Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                    Als het dezelfde foto is als de oorspronkelijke merk ik niets van kreuken, m.a.w. de foto komt bij heel goed over. Je opdracht is prima !
                    Op mijn smartphone zijn de kreuken niet te zien, maar thuis op mijn monitor zijn ze wel te zien. Niet heel erg opvallend, maar wel aanwezig. Als ik hem dan in groter formaat bekijk (op Flick) dan zijn ze nog iets meer zichtbaar.
                    Maar het blijft een geslaagd portret, dat klopt.
                    "De gustibus et coloribus non est disputandum"

                    Comment


                    • #11
                      Re: 70 lentes jong

                      Oorspronkelijk geplaatst door erikthijs Bekijk bericht
                      Op mijn smartphone zijn de kreuken niet te zien, maar thuis op mijn monitor zijn ze wel te zien. Niet heel erg opvallend, maar wel aanwezig. Als ik hem dan in groter formaat bekijk (op Flick) dan zijn ze nog iets meer zichtbaar.
                      Maar het blijft een geslaagd portret, dat klopt.
                      Klopt ook betreffende de kreuken Erik. Thnx voor de verbetering (en heb zeker geen probleem met uw verbeterde versie, integendeel. Is enkel maar leerrijk).
                      Student CVO - Masterclass Portret

                      [ Instagram - Facebook - Website ]

                      Comment


                      • #12
                        Re: 70 lentes jong

                        Oorspronkelijk geplaatst door erikthijs Bekijk bericht
                        Op mijn smartphone zijn de kreuken niet te zien, maar thuis op mijn monitor zijn ze wel te zien. Niet heel erg opvallend, maar wel aanwezig. Als ik hem dan in groter formaat bekijk (op Flick) dan zijn ze nog iets meer zichtbaar.
                        Maar het blijft een geslaagd portret, dat klopt.
                        Weet heel goed wat je bedoelt en hoe je tewerk gaat, ben daar dus mee akkoord in zoverre we enkel beoordelen op ons eigen scherm !
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                        Comment


                        • #13
                          Re: 70 lentes jong

                          Goed gedaan - maar volgens mij :
                          Het spel van licht en schaduw zorgt voor een 3D gevoel in een foto die per definitie een 2D weergave is
                          Door je pa recht naar het invallende licht (raam ?) te doen kijken heb je weinig of geen schaduwen in het gezicht
                          Ook : in de omzetting lijkt de huidskleur lichter dan de grijze haren - volgens mijn gevoel klopt dat niet.
                          Groeten,
                          Peter
                          mijn website : klik

                          Comment

                          Working...
                          X