Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zitten hier elektronica freaks?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zitten hier elektronica freaks?

    hey

    ik heb hier nog een oude flits liggen van mijn vader
    nen osram BC25 studio

    kan iemand een schema doorgeven of zelf iets ineen steken zodat die flits gewoon kan werken als ne externe flitser en afgaat als ik fotos neem via het toestel of via afstandsbediening

    groetjes pieter
    Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

  • #2
    Re: zitten hier elektronica freaks?

    Koop je een flash trigger blokje zoals dit:


    is goedkoper dan 't zelf ineen te steken..

    als je zoekt op 'flash trigger schema' zal je wel schemas vinden om 't zelf te maken..
    Last edited by flipperkast; 7 mei 2010, 09:23.
    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

    Comment


    • #3
      Re: zitten hier elektronica freaks?

      hey
      wat is ne flah trigger?

      groetjes
      Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

      Comment


      • #4
        Re: zitten hier elektronica freaks?

        Oorspronkelijk geplaatst door lauwers1982 Bekijk bericht
        hey
        wat is ne flah trigger?

        groetjes
        Dat is een spelleken dat je externe flits gaat doen afgaan op de gepaste moment. (keuzes?? jawel, afhankelijk van de prijs die je er wil aan geven)
        perman
        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

        Comment


        • #5
          Re: zitten hier elektronica freaks?

          werkt dat zo een oud flitserke van onze pa dan nog ?

          groetjes pieter
          Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

          Comment


          • #6
            Re: zitten hier elektronica freaks?

            Of die nog werkt zal je zelf moeten testen - steek er nieuwe batterijen in en zie of hij nog flitst.

            Zit er een test-knop op om hem manueel te activeren ? indien niet dan kan je bv met een schroevendraaier de 2 contactpunten onderaan even kortsluiten om hem te laten flitsen.
            wel zien dat je 't plastic deel van de schroevendraaier vasthoudt want er gaat nogal veel spanning over die contactpunten..

            zeker niet de flitser op je camera aansluiten want dat kan de camera beschadigen..
            maar met zo'n blokje erop dan kan je een oude flitser wel gebuiken - dat blokje heeft een optisch oog, wanneer een andere flitser afgaat dan laat het die de flitser mee afgaan
            Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

            Comment


            • #7
              Re: zitten hier elektronica freaks?

              die werkt nog
              heeft ook dezelfde voet voor op mijn huidige nikon
              maar werkt niet
              wat doe ik verkeerd?
              en met dat klein stukje ertussen zou dat wel lukken?

              groetjes
              Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

              Comment


              • #8
                Re: zitten hier elektronica freaks?

                Oorspronkelijk geplaatst door lauwers1982 Bekijk bericht
                die werkt nog
                heeft ook dezelfde voet voor op mijn huidige nikon
                maar werkt niet
                wat doe ik verkeerd?
                en met dat klein stukje ertussen zou dat wel lukken?

                groetjes
                Het is toch niet de bedoeling van die "oude flits" op je nikon te zetten??? (zie reactie van Flikkerkast).

                Met dat klein stukje kan je de oude flits appart vanop statief laten mee afgaan met je ingebouwde (of externe) flits van je toestel. Een tweede flits dus.
                perman
                canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                Comment


                • #9
                  Re: zitten hier elektronica freaks?

                  gewoon laten werken als externe flitser
                  of gaat dat niet?

                  is dat mogelijk enkel ne externe? en niet die ingebouwde erbij?

                  groetjes pieter
                  Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

                  Comment


                  • #10
                    Re: zitten hier elektronica freaks?

                    iemand ervaring met: Multi-Trigger with Breadboard

                    MT-BB
                    ???

                    groetjes pieter
                    Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

                    Comment


                    • #11
                      Re: zitten hier elektronica freaks?

                      Externe flitser maar LOS van je toestel. Hou hem met een hand vast, zet hem op een ministatiefje, .. waar je ook wil, zolang je hem niet bovenop je toestel vijst want dan kan je je toestel beschadigen !!

                      Ivm je laatste vraag, ik neem aan dat je zoiets bedoelt : http://www.hiviz.com/kits/instructions/mt-manual.htm
                      met die specifiek heb ik geen ervaring. Maar in principe moet dat werken, er zijn zo nog verschillende modellen.

                      Met zo'n blokje dat ik in mijn eerste post heb gezet heb ik wel ervaring, die werken heel goed.
                      Dat is hetzelfde als http://www.hiviz.com/kits/lat.htm als je interne flits afgaat dan laat dat blokje die Osram flits mee afgaan.
                      Maar op die link van mij zijn ze al ineens klaar met de gepaste aansluitingsvoetjes, en goedkoper dan wanneer je ze zelf wil maken..
                      Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

                      Comment


                      • #12
                        Re: zitten hier elektronica freaks?

                        Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
                        Externe flitser maar LOS van je toestel. Hou hem met een hand vast, zet hem op een ministatiefje, .. waar je ook wil, zolang je hem niet bovenop je toestel vijst want dan kan je je toestel beschadigen !!

                        Ivm je laatste vraag, ik neem aan dat je zoiets bedoelt : http://www.hiviz.com/kits/instructions/mt-manual.htm
                        met die specifiek heb ik geen ervaring. Maar in principe moet dat werken, er zijn zo nog verschillende modellen.

                        Met zo'n blokje dat ik in mijn eerste post heb gezet heb ik wel ervaring, die werken heel goed.
                        Dat is hetzelfde als http://www.hiviz.com/kits/lat.htm als je interne flits afgaat dan laat dat blokje die Osram flits mee afgaan.
                        Maar op die link van mij zijn ze al ineens klaar met de gepaste aansluitingsvoetjes, en goedkoper dan wanneer je ze zelf wil maken..

                        hey
                        dus ik moet zo een blokje kopen zoals in je eerste post? en hoe gaat het verder
                        wat moet je met dat blokje doen?
                        nikon d3000 heeft geen extra aansluitingen of zo, enkel de flitsvoet kan ik iets op aansluiten, maar daar mag ik die flitser niet opzetten

                        groetjes
                        Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

                        Comment


                        • #13
                          Re: zitten hier elektronica freaks?

                          Dat blokje zet je onderaan op die Osram flits.
                          Die flits zet je dan gewoon ergens los van je camera.

                          Je interne flits van je camera laat je afgaan, maar die stel je in dat hij zo zwak mogelijk is
                          (op commander mode zetten of de kracht op -3ev of wat dan ook dat op jouw model camera mogelijk is).

                          Dat blokje ziet jouw interne flits afgaan en laat tegelijk die Osram flits ook afgaan.
                          Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

                          Comment


                          • #14
                            Re: zitten hier elektronica freaks?

                            Oorspronkelijk geplaatst door lauwers1982 Bekijk bericht
                            hey
                            dus ik moet zo een blokje kopen zoals in je eerste post? en hoe gaat het verder
                            wat moet je met dat blokje doen?
                            nikon d3000 heeft geen extra aansluitingen of zo, enkel de flitsvoet kan ik iets op aansluiten, maar daar mag ik die flitser niet opzetten

                            groetjes
                            Je moet dat blokje niet verbinden met je toestel. Het staat volledig los van dit.
                            Bekijk even de foto's uit de link.....
                            Aan de onderkant zit een gaatje met binnendraad...daarmee schroef je dit op een statief vast.
                            Aan de bovenkant is de flitsaansluiting. Hierop zet je jouw flits.

                            Het blokje is zoals een lichtgevoelige schakelaar. Van het ogenblik dat hij licht ziet (je eerste flits van je toestel) schakelt hij je tweede flits in gang.
                            perman
                            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                            Comment

                            Working...
                            X