Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zijn er verbeteringen mogelijk voor BD?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Zijn er verbeteringen mogelijk voor BD?

    Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
    Als iemand een defecte link opmerkt kan die dat steeds melden maar ik ga er niet actief naar op zoek.

    Wat dat weer te maken heeft met verbeteringen, regels en/ afspraken.
    Om zaken te verbeteren, werden regels en afspraken gemaakt (mensen moeten er zelfs resoluut mee instemmen!). Naleving daarvan is echter een hekel punt, en leidt tot genoemde problemen die ook in verscheidene andere topics worden aangehaald. Ik ga echter niet herhalen, dat is gedaan... Deze vaagheid is dus ook het enige dat ik kwijt wil.

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


    Comment


    • #17
      Re: Zijn er verbeteringen mogelijk voor BD?

      ha..ok
      ivm met die links van hof
      idd als je via de lijst van hof weken surft heb je idd nog de links erbij
      maar ik deed het eigenlijk nooit via deze weg
      Ik ging eigenlijk steeds via een foto (kleine expo-reeks) op de homepage naar de betreffende hof-week
      en daar tref je dan geen links aan naar de topics
      en dan ging ik zo wel eens verder kijken via de link (subforum) fotoalbums naar de andere weken..waar je dan ook geen links aantreft..
      en dan ga ik nog maar eens mijn ander punt aanvullen dat ik dan telkens moet bijscrollen als ik naar de volgende pagina geklikt heb om de foto mooi in beeld te hebben
      en ik kijk op een beeldscherm van 1280x800pixels
      tja..klein detailtje

      Comment


      • #18
        Re: Zijn er verbeteringen mogelijk voor BD?

        Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
        Uit dezelfde bron:

        Week 12 / 2008
        Koppeling heet “willempieke” en leidt naar topic van Wim Meeus. Inzender heeft blijkbaar de naam van z’n account laten wijzigen.
        Week 13 / 2008
        Koppeling onder de foto van Azhrarn leidt niet naar het topic maar geeft een foutmelding.
        Koppeling onder de foto van Laurens leidt niet naar het topic maar geeft een foutmelding.
        Week 16 / 2008
        Koppeling onder de foto van immage leidt niet naar het topic maar geeft een foutmelding.
        Week 17 / 2008
        Koppeling onder de foto van jaak56 leidt niet naar een foto en niet naar het betreffende topic.
        Week 18 / 2008
        Koppeling onder de foto van leonbaas leidt niet naar het topic maar geeft een foutmelding.
        Koppeling heet “ToXiQ” en leidt naar het topic van Walter Soestbergen. Inzender heeft blijkbaar de naam van z’n account laten wijzigen.
        Week 28 / 2008
        Koppeling heet “ToXiQ” en leidt naar het topic van Walter Soestbergen. Inzender heeft blijkbaar de naam van z’n account laten wijzigen.
        Week 34 / 2008
        Koppeling onder de foto van louvain leidt naar de verkeerde reactie in het topic “Zelfportret Challenge”.
        Willy,
        Als je de fouten herstelt, laat mij iets weten a.u.b.. Dan kan ik de statistieken aanpassen, tot meerdere eer en glorie van BD en in 't bijzonder van Hombre.
        Ziezo, Jos. De defecte links werden in orde gebracht. En inderdaad, twee HoF-leveranciers hebben hun accountnaam laten wijzigen. De links op zich waren nog wel correct. Overigens heb ik de links in de onderstaande weken ook aangepast, die waren je blijkbaar ontgaan. Maar missen is nu eenmaal menselijk hé Jos.
        Week 21 / 2008
        Week 22 / 2008
        Week 34 / 2008
        Week 51 / 2008

        Bedankt voor het melden, en ik hoef helemaal geen eer en glorie. Je kan dergelijke problemen perfect discreet melden via PM.


        Willy
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #19
          Re: Zijn er verbeteringen mogelijk voor BD?

          Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
          Om zaken te verbeteren, werden regels en afspraken gemaakt (mensen moeten er zelfs resoluut mee instemmen!). Naleving daarvan is echter een hekel punt, en leidt tot genoemde problemen die ook in verscheidene andere topics worden aangehaald. Ik ga echter niet herhalen, dat is gedaan... Deze vaagheid is dus ook het enige dat ik kwijt wil.
          Met vaagheid ben ik geen meter verder, Ajuin. Als je dan toch de "moeite" doet om een reply te posten, draai dan aub niet rond de hete brij.

          Willy
          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #20
            Re: Zijn er verbeteringen mogelijk voor BD?

            Willy, door telkens weer in het oog van elke BD-storm te stappen, ben je blijkbaar een beetje paranoïde geworden.

            Ik heb geregistreerd, vermeld en bewezen. Ik heb echter niemand met de vinger gewezen.
            Er is dus voor jou geen enkele reden om in de verdediging te gaan.

            Als we in acht nemen dat de HoF-foto's niet door BD gehost worden, vind ik de resultaten zéér goed.

            Volgens mij knelt bij Ajuin het schoentje op dezelfde plaats als bij mij (daarom heb ik deze cijfers gepubliceerd):

            Oorspronkelijk geplaatst door Hall of fame sticky
            Met een vertraging van twee á drie weken worden de foto's ook in het Foto-archief van Belgiumdigital opgenomen en door BD gehost zodat ze blijvend te bekijken zijn.
            Als deze foto's door BD opgeslagen waren, zouden álle foto's in de HoF zichtbaar zijn. Of dient dat archief alleen voor de show op de startpagina van BD?

            Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
            Maar missen is nu eenmaal menselijk hé Jos.
            Helemaal waar.

            En ... teveel begaan zijn met BD kan je gezondheid ernstig schaden.
            Vriendelijke groet,

            Jos

            Comment


            • #21
              Re: Zijn er verbeteringen mogelijk voor BD?

              Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
              Grijs is een neutrale kleur, zwart komt nogal zwaar over bij veel foto's. Ook de meeste fotobewerkingsprogramma's hebben een lichtgrijze achtergrond.
              De extra optie voor een ander kleurenschema van het forum zou inderdaad een pluspunt zijn en is ook eentje op m'n wensenlijstje. Jammer genoeg komt daar veel meer werk bij kijken dan simpelweg een template aanpassen.

              Tja, als je een voldoende groot scherm hebt zullen die 50-of zo pixels van het BD logo de zaak niet zo zeer uitmaken. Bovendien, hoe kan je anders meer dan 1 foto laten zien? Verderklikken is ook een extra "beweging".


              De links van de HoF foto's vanaf dag 1 zijn nog steeds beschikbaar, klik maar op de naam. Als je een voorbeeld hebt, mag je de link hier opgeven. Spijtig genoeg zijn door de loop der tijden nogal wat fotolinks niet meer geldig en is de foto niet meer te zien.


              Zou inderdaad een leuke optie zijn, al ga je daardoor wel fraaie foto's missen. Een kleine afbeelding doet vaak afbreuk aan de werkelijke waarde van de foto. Natuurlijk, als je alleen op zoek bent naar -ik zeg maar wat- foto's van vlinders, is zo'n thumbnail wel interessant. Of het technisch kan, weet ik niet.

              Willy

              mm de fotoprogramma's die ik gebruik hebben toch geen licht grijze achtergrond
              eerder richting donker grijs en tot zwart
              oa lightroom en paintshop pro XII

              Comment


              • #22
                Re: Zijn er verbeteringen mogelijk voor BD?

                Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                Willy, door telkens weer in het oog van elke BD-storm te stappen, ben je blijkbaar een beetje paranoïde geworden.

                Ik heb geregistreerd, vermeld en bewezen. Ik heb echter niemand met de vinger gewezen.
                Er is dus voor jou geen enkele reden om in de verdediging te gaan.
                Jos, wel een klein beetje ernstig blijven aub. Ik geef hier alleen een beleefd antwoord op de gestelde vragen en opmerkingen. Ik weet niet waar jij het lef haalt om mij paranoïde te verklaren.
                Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                Als we in acht nemen dat de HoF-foto's niet door BD gehost worden, vind ik de resultaten zéér goed.

                Volgens mij knelt bij Ajuin het schoentje op dezelfde plaats als bij mij (daarom heb ik deze cijfers gepubliceerd):

                Als deze foto's door BD opgeslagen waren, zouden álle foto's in de HoF zichtbaar zijn. Of dient dat archief alleen voor de show op de startpagina van BD?

                Helemaal waar.
                Jos, je hebt dan wel netjes een stukje tekst geplakt uit de HoF-sticky. Maar heb je ook op die link geklikt die verwijst naar de Albums? Daar staan alle HoF foto's door BD gehosted sinds begin 2008 (jouw statische referteperiode) .

                Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht

                En ... teveel begaan zijn met BD kan je gezondheid ernstig schaden.
                ... zei de man met gemiddeld 6,68 posts per dag.

                Willy
                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • #23
                  Re: Zijn er verbeteringen mogelijk voor BD?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                  ... Jos, je hebt dan wel netjes een stukje tekst geplakt uit de HoF-sticky. Maar heb je ook op die link geklikt die verwijst naar de Albums? Daar staan alle HoF foto's door BD gehosted sinds begin 2008 (jouw statische referteperiode).
                  Neen, tot mijn schande moet ik schrijven dat ik daar nog nooit geweest was.
                  Ik kom wel regelmatig in de gewone HoF, want daar heb ik nog de verbinding met de topics.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                  ... zei de man met gemiddeld 6,68 posts per dag.
                  Je zal mij dan ook nooit horen zeggen dat ik helemaal "gezond" ben.
                  Vriendelijke groet,

                  Jos

                  Comment


                  • #24
                    Re: Zijn er verbeteringen mogelijk voor BD?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                    Willy, door telkens weer in het oog van elke BD-storm te stappen, ben je blijkbaar een beetje paranoïde geworden.
                    hihihi

                    my thoughts exactly

                    komt alleen onder zijne steen vandaan als er hier weer eens reuring is .

                    Comment


                    • #25
                      Re: Zijn er verbeteringen mogelijk voor BD?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                      ... Overigens heb ik de links in de onderstaande weken ook aangepast, die waren je blijkbaar ontgaan. Maar missen is nu eenmaal menselijk hé Jos.
                      Week 21 / 2008
                      Week 22 / 2008
                      Week 34 / 2008
                      Week 51 / 2008
                      Ik weet niet wat jij in deze HoF-perkjes veranderd hebt en dat doet er ook niet toe. Er zullen zeker dingen zijn waar ik geen aandacht aan geschonken heb, omdat ze niet relevant waren voor m'n cijferwerk.
                      't Is wel een feit dat in de eerste drie van bovenstaand lijstje nog altijd rode kruisjes staan, terwijl het perfect mogelijk is om de adressen van die verdwenen foto's te vervangen door de adressen uit het archief van BD.
                      Eigenlijk mag er in de hallen van 2008 en 2009 nergens nog een kruisje staan, en de draadjes die bij de foto's horen kunnen eveneens opgewaardeerd worden.

                      Een mooi werkje voor tijdens de komende, eentonige feestdagen. Zal ik mijn Excel documentje opsturen?
                      Last edited by Jos Vanhengel; 20 november 2009, 01:32. Reden: Kleine verduidelijking.
                      Vriendelijke groet,

                      Jos

                      Comment


                      • #26
                        Re: Zijn er verbeteringen mogelijk voor BD?

                        Oorspronkelijk geplaatst door WilliamG Bekijk bericht
                        hihihi

                        my thoughts exactly

                        komt alleen onder zijne steen vandaan als er hier weer eens reuring is .
                        De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet . . . ik heb al je posts eens nagekeken, jouw eerste foto op BD moet nog geplaatst worden, wel kritiek geven op jan en alleman . . . gelieve dus je commentaar een beetje te dimmen, zeker tegenover personen die zich al jaren ingezet hebben voor BD.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Zijn er verbeteringen mogelijk voor BD?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet . . . ik heb al je posts eens nagekeken, jouw eerste foto op BD moet nog geplaatst worden, wel kritiek geven op jan en alleman . . . gelieve dus je commentaar een beetje te dimmen, zeker tegenover personen die zich al jaren ingezet hebben voor BD.
                          Mag ik nu eens vragen wat het één met het ander te maken heeft ?
                          M.a.w. iemand die geen foto's plaatst, mag dus elders ook geen commentaar geven.
                          en ...iemand die zich hier jaren inzet mag geen commentaar meer krijgen, omdat hij dit gedaan heeft.

                          Doen jullie mee voor internetcommunity van het jaar ? Goh... veel succes.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                          ... zei de man met gemiddeld 6,68 posts per dag.
                          @ Jos... ik denk dat je me gaat inhalen in 2010 .

                          Mvg

                          Chris

                          Comment


                          • #28
                            Re: Zijn er verbeteringen mogelijk voor BD?

                            Oorspronkelijk geplaatst door WilliamG Bekijk bericht
                            hihihi

                            my thoughts exactly

                            komt alleen onder zijne steen vandaan als er hier weer eens reuring is .
                            die snap ik niet hoor?
                            weet je hoe stil het is in het oog van de storm!
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #29
                              Re: Zijn er verbeteringen mogelijk voor BD?

                              Beste Festina,

                              Ik kan uit al je posts die ik tot nu toe gelezen heb enkel besluiten dat BD voor jou sowieso niks goed kan doen waamee ik niet wil gezegd hebben dat ik me in bepaalde punten van jou niet kan vinden.

                              Wat Francis hier tracht te zeggen tegen William (als ik goed lees ten minste) is dat men ook meer kan doen dan louter in het wilde weg kritiek geven. Een beetje opbouwende kritiek of iets andere verwoording kan al helpen.
                              Ik heb ook alle begrip voor iemand die nieuw is in een firma maar zal ook pas mijn volste respect krijgen als hij zich heeft bewezen. Wanneer een nieuweling in een bedrijf als negatief element eruit springt zal hij zijn proefperiode niet uit doen. Leuk? Nee. Noodzakelijk? Ja.
                              Ik word hier ook nog niet als "vol" aanzien en terecht want ik ben maar een amateurke maar weet dan ook mijn plaats op dit forum. Een klein beetje begrip opbrengen voor de mensen die dit draaiende houden zou zeker niet misplaatst zijn (en maar over de verzuring van de maatschappij lezen in de media).

                              Ik heb ook alle begrip voor sommige standpunten van een Ajuin, Purlut, Festina, ... die berucht zijn voor hun harde kritiek maar elk woord (en ik meen het ook zo: ELK woord) van een mod wordt door jou gebogen, getwist en/of in een andere context geplaatst om toch maar BD met zijn mods en RvB in een slecht daglicht te stellen. Mag een William zich ook zelf verdedigen of heb je als taak de advocaat - spreekbuis te zijn van iedere malcontente op dit forum?

                              Ja, ook ik vind dat het reglement ondertussen aangepast mocht zijn, ja, er zijn nog schitterende voorstellen (zoals dat van Fotofolio vandaag ivm workshops ) maar hoe groter een organistatie wordt hoe logger (is in het bedrijfsleven niet anders).
                              Ik blijf hier althans nog steeds mijn ding vinden. Ik vind het eigenlijk een beetje naar SM ruiken dat je na al wat hier "verkeerd" gaat volgens jou nog steeds over de vloer komt op dit forum, maar dat natuurlijk geheel ter zijde.

                              En omdat een site meedingt naar Internetcommunity van het jaar moet men maar totale anarchie toelaten? Iedereen mag hier een beetje zijn (niet gefundeerde) mening geven?
                              Ik lees graag de kritieken van een Purlut (niet altijd me eens maar dat moet gelukkig ook niet). Uit zijn schrijven lees ik meermaals iets waar ik uit opmaak dat er is over nagedacht wat niet van iedere andere post gezegd kan worden.

                              Groeten



                              Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                              Mag ik nu eens vragen wat het één met het ander te maken heeft ?
                              M.a.w. iemand die geen foto's plaatst, mag dus elders ook geen commentaar geven.
                              en ...iemand die zich hier jaren inzet mag geen commentaar meer krijgen, omdat hij dit gedaan heeft.

                              Doen jullie mee voor internetcommunity van het jaar ? Goh... veel succes.



                              @ Jos... ik denk dat je me gaat inhalen in 2010 .

                              Mvg

                              Chris

                              Comment


                              • #30
                                Re: Zijn er verbeteringen mogelijk voor BD?

                                Sorry,
                                ik wil niet onbeleefd overkomen maar..
                                Deze topic 'Zijn er verbeteringen mogelijk voor BD?' was wel bedoeld omtrent de lay out of andere technische verbeteringen van het forum.
                                Dus echter niet 'Zijn er verbeteringen mogelijk voor BD-leden?'.
                                Anders verander ik gewoon de titel en doen jullie rustig verder.
                                Please don't get me wrong
                                Ik dank u voor het begrip

                                Comment

                                Working...
                                X