Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie nog opgelicht door Studio 73???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    en welke curatoren zijn dat..?
    grt,bouk.
    Dat zijn die waar hun broekzak een bult heeft van hun opbrengst, dus allen uitkijken naar zo een gasten met een dikke bult in de zak.

    Het treft toch velen hier vind ik, daarom dat ik voorstander zou zijn van een topic die altijd bovenaan staat
    en waar geen posts bij te plaatsen zijn enkel door een Mod te laten beheren.
    Bijvoorbeeld nu als Studio 73 WEBSHOP VERMIJDEN met een klein woordje uitleg waarom.
    Dit kan gedaan worden omdat er hier nu in Algemeen al genoeg mensen hun beklag gedaan hebben over deze wanpraktijk
    Met de waarschuwing dat dat bedrijf (webshop) in faling is (of zelfs niet te vertrouwen)
    Zodanig dat ieder die iets zoekt en nog nooit op de BD site geweest is via google rap een link met een waarschuwing in kan terug vinden.


    PS bouk wat heb jij besteld uit die seksboetiek ????

    Comment


    • #47
      Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

      Oorspronkelijk geplaatst door slegers Bekijk bericht
      ik heb reeds contact met de curatoren en hou jullie op de hoogte.

      Stoned Puke Bastard, ik vind dat je 100% gelijk hebt.
      Dat hun website nog steeds online is KAN NIET.
      ze willen nog meer mensen bedotten

      philip
      En wat zeggen dit curatoren?

      Ik heb gisteren m'n ex-buurman gezien. Die is deurwaarder en bezorgt me eerstdaags ook de contactgegevens van de aangestelde curator.
      Ik vroeg hem of 't normaal is of die webshop nog steeds actief is. Volgens hem dus niet, al kan het zijn dat de curatoren die bewust openhouden om de stock nog verkocht te krijgen en zo de schuldenberg te beperken. Volgens hem is de kans ook klein dat we onze bestelde artikelen zullen zien, tenzij die op stock waren en in afwachting van wat de curator zegt.

      Ik blijf Studio73 in ieder geval dagelijks bestoken met mail om te vragen wat of hoe. Ik vind dat ze hun bestaande klanten op z'n minst kunnen informeren, maar zelfs dat vertikken ze.
      www.festivalnoise.be
      http://www.timmyhaubrechts.be

      Comment


      • #48
        Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

        Geel: Fotohandel Studio 73, Molseweg 55B in Geel, legde de boeken neer en ging failliet. Meesters Noël Devos en Geert Naulaerts zijn als curatoren aangesteld.
        http://www.devosvde-law.be/contact
        www.festivalnoise.be
        http://www.timmyhaubrechts.be

        Comment


        • #49
          Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

          Antwoord gekregen van die curator:

          " Geachte heer

          Dank u voor uw onderstaand bericht.

          Ingevolge de faillissementswet kunnen geen leveringen meer geschieden en kunnen geen terugbetalingen uitgevoerd worden. De voorraden bestaan overigens uit zo goed als onverkoopbare restanten, na maanden uitverkoop.

          Of het ‘normaal’ is dat een onderneming waarvan de bestuurders mogelijk weten dat ze aangifte van staking van betaling gaan doen nog gelden ontvangt voor bestellen, lijkt mij niet. De curatoren zullen een en ander te gepasten tijde aan het Parket van de Procureur des Konings te Turnhout melden.

          De curatoren hebben opdracht gegeven geen betalingen meer te aanvaarden via de website. Deze is dus niet meer ‘actief’, maar nog wel ‘online’: dat laatste heeft te maken met het feit dat de website mogelijk een waarde vertegenwoordigt, die dan toekomt aan de massa der schuldeisers.

          Mijn secretariaat zal u een aangifte van schuldvordering bezorgen met de toelichting; ik moet u thans echter reeds melden dat de kansen op recuperatie uit het faillissement zo goed als onbestaande zijn.

          Met de meeste hoogachting"
          www.festivalnoise.be
          http://www.timmyhaubrechts.be

          Comment


          • #50
            Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

            Oorspronkelijk geplaatst door Stoned Puke Bastard Bekijk bericht
            Ik moet u thans echter reeds melden dat de kansen op recuperatie uit het faillissement zo goed als onbestaande zijn.
            Eerst moet zijn zak gevuld worden, dan die van de staat & dan die van de schuldeisers met voorrecht.
            Ziet er inderdaad niet goed uit.
            Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
            Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

            Comment


            • #51
              Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

              aja , dieje gast werkt ook niet voor niks
              en die vragen wel wat meer dan 15 euro per uur wat nen arbeider krijgt. ( kleine info : mijn garage vraagt op het ogenblik 52 euro per uur.. dus wat zullen zo'n mannen dan wel niet kosten )
              dus ziet er niet goed uit : verbeter dat in, er schiet gegarandeerd niks meer over voor de klanten die.... "bedot" zijn.

              Comment


              • #52
                Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

                Ik heb mijn 5D MKIII bij Studio 73 gekocht omdat die er drie jaar extra garantie bij gaven, waarschijnlijk wisten ze op dat ogenblik zelf al wel hoe de zaken er voor stonden.
                Aan die extra garantie heb ik dus niets, eigenlijk ben ik dan ook opgelicht...
                De prijs van de 5D MKIII was toen ongeveer hetzelfde als bij Fotokonijnenberg, maar ik kreeg er bij Studio 73 wel een CF-kaartje van zo'n 160 euro bij.


                Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                aja , dieje gast werkt ook niet voor niks
                en die vragen wel wat meer dan 15 euro per uur wat nen arbeider krijgt. ( kleine info : mijn garage vraagt op het ogenblik 52 euro per uur.. dus wat zullen zo'n mannen dan wel niet kosten )
                dus ziet er niet goed uit : verbeter dat in, er schiet gegarandeerd niks meer over voor de klanten die.... "bedot" zijn.
                Van die 15 euro bruto per uur houdt een arbeider ongeveer 10 euro per uur over, die moet dus zelf 5 uur werken om 1 uur aan zijn auto te laten werken.
                Ik heb hetzelfde probleem als ik mijn auto toch eens een keer naar de garage breng, ik ben ook arbeider.
                Last edited by Black B@ndit; 12 juni 2013, 20:00.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #53
                  Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Ik heb mijn 5D MKIII bij Studio 73 gekocht omdat die er drie jaar extra garantie bij gaven, waarschijnlijk wisten ze op dat ogenblik zelf al wel hoe de zaken er voor stonden.
                  Aan die extra garantie heb ik dus niets, eigenlijk ben ik dan ook opgelicht...
                  De prijs van de 5D MKIII was toen ongeveer hetzelfde als bij Fotokonijnenberg, maar ik kreeg er bij Studio 73 wel een CF-kaartje van zo'n 160 euro bij.
                  Dan heb je toch wel 160 euro verdient : want 2 jaar die moeten ze je overal geven.
                  Van die 15 euro bruto per uur houdt een arbeider ongeveer 10 euro per uur over, die moet dus zelf 5 uur werken om 1 uur aan zijn auto te laten werken.
                  Ik heb hetzelfde probleem als ik mijn auto toch eens een keer naar de garage breng, ik ben ook arbeider.
                  (ach ja, dat is wel zonder btw... )

                  Comment


                  • #54
                    Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

                    Niet waar Scherpie. Het eerste jaar krijg je van de de fabrikant in dit geval Canon.
                    Het 2de jaar wordt gegeven door de winkelier. Als die dus zijn boeken toedoet zoals Foto Rubens kan je het 2de jaar garantie schudden, en ik spreek uit ervaring.

                    BTW : Kijk maar naar Apple die geven ook op al hun producten MAAR 1j garantie ondanks ze in de EU verkocht worden.
                    Heb het met de aankoop van mijn iPhone gevraagd in de winkel en toen zeide ze : Het eerste jaar is van Apple uit, en het 2de jaar wordt door ons winkels gegeven.
                    En verder gaan ik er geen welles nietes spel over voeren.

                    Comment


                    • #55
                      Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

                      Oorspronkelijk geplaatst door ploperdeplop Bekijk bericht
                      Niet waar Scherpie. Het eerste jaar krijg je van de de fabrikant in dit geval Canon.
                      Het 2de jaar wordt gegeven door de winkelier. Als die dus zijn boeken toedoet zoals Foto Rubens kan je het 2de jaar garantie schudden, en ik spreek uit ervaring.

                      BTW : Kijk maar naar Apple die geven ook op al hun producten MAAR 1j garantie ondanks ze in de EU verkocht worden.
                      Heb het met de aankoop van mijn iPhone gevraagd in de winkel en toen zeide ze : Het eerste jaar is van Apple uit, en het 2de jaar wordt door ons winkels gegeven.
                      En verder gaan ik er geen welles nietes spel over voeren.
                      Fabrieks en winkelgarantie is een verdrag tussen koper en verkoper maar die als een sigaar uit eigendoos in de verkoopprijs zit. In Nederland heb je daarnaast nog een wettelijke garantie en die kan veel langer zijn. Volgens de wet moet een product goed zijn gedurend de tijd die je er van mag verwachten. Een Tv zou minimaal tien jaar mee moeten gaan, is hij na 6 jaar versleten dan kan je wettelijk aanspraak maken op een vergoeding bij de verkoper. Vaak moet je dat via de rechter afdwingen en de kans is aanzienlijk groot dat je het wint, maar kunnen de gerechtelijke kosten hoger worden dan de toegekende vergoeding. Bij een zaak die op de fles is kun je het vergeten.

                      Comment


                      • #56
                        Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

                        Oorspronkelijk geplaatst door C. Ruben Bekijk bericht
                        Eerst moet zijn zak gevuld worden, dan die van de staat & dan die van de schuldeisers met voorrecht.
                        Ziet er inderdaad niet goed uit.
                        Als een curator geen voorrang zou krijgen, dan zouden er geen curatoren gevonden worden...
                        Werk jij graag voor niks?

                        Vrijwel in ieder faillissement krijgen de gewone schuldeisers niks meer.

                        Comment


                        • #57
                          Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Vrijwel in ieder faillissement krijgen de gewone schuldeisers niks meer.
                          Dus een zaak die failliet gaat, daar verdient een curator zijn geld aan en de rest noppes. Handige truk, dat beroep.

                          Comment


                          • #58
                            Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

                            Iemand die geld verdiend aan een ander zijn miserie,is sowieso een kl.....k.

                            Mvg
                            Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
                            schitterende maltwhisky op de kast

                            Comment


                            • #59
                              Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

                              Wordt dan zelf curator hé.

                              en waarom moet je daarvoor een *****zak zijn?
                              In het geval van grotere bedrijven is hun eerste taak om een overnemer te zoeken, en dat zal hier ook gebeuren. Dankzij die man zijn werk gaat de winkel misschien terug open, en heeft een deel van het personeel terug werk...

                              Ambtenaren die bij het OCMW werken verdienen hun geld ook door sukkelaars te helpen. Zijn dat ook *****zakken? Als er geen sukkelaars meer zijn, dan verliezen die mensen hun job ook.

                              Comment


                              • #60
                                Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

                                Ondernemen begint bij KVK. Wij informeren en helpen alle ondernemers. Alles wat je wilt weten over een bedrijf starten, financiering, innovatie en veel meer. Informatie en advies van de overheid voor ondernemers.

                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X