Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wetgeving fotografie => Communie, optreden, .... van eigen kinderen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wetgeving fotografie => Communie, optreden, .... van eigen kinderen

    Heren,

    Reeds twee maal toe is het mij als ouder verboden foto's te maken van mijn eigen kinderen.
    de eerste maal was in de kerk, waar blijkbaar 1 fotografe aanwezig was, welke foto's maakten van alle kinderen, en welke dan gekocht konden worden door de ouders.
    de tweede maal was tijdens een dansoptreden van mijn dochter, waar een persoon de film verzorgde om deze achteraf te verkopen.
    Ik ben zelf ook fotograaf, en kan me niet voorstellen dat dit verbod zomaar kan opgelegd worden.
    weet iemand iets rond een wetgeving hiervan? alsook een wetgeving welke vermeld dat deze vorm van "monopoly" verboden is?

    alvast bedankt!

    mvg,

    Kristof
    Canon eos 1DM3 & 550D
    Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM, Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM, , 580 EX II en wat extraatjes

  • #2
    Re: Wetgeving fotografie => Communie, optreden, .... van eigen kinderen

    Beide plaatsen die je aanhaalt zijn volgens mij op privé terrein. Dus ja, dan kunnen ze het je verbieden.