Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 42 van 43 EersteEerste ... 32383940414243 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.026 t/m 1.050 van 1053

Standaard Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

2 uv filters b+w

Universele L-bracket met Arca Swiss koppeling. Geen gedoe meer om in portret stand op statief te werken.

Groetjes, Marchristan.

Ipad Pro 256 GB met fotobewerkings opties.

1 think tank speed belt en 2 SKIN-zakken (één voor een lens, een andere voor 2 lenzen).
    Op veel plaatsen mag je niet meer binnen met een rugzak en dus heb ik uitgekeken naar alternatieven.
    Dit is een van mijn beste aankopen geweest. Op veel plaatsen kan je met een rugzak of schoudertas niet binnen en met dit had ik geen probleem.
    Werkt gemakkelijk en vooral veilig en net en praktisch. Schouders en rug gespaard in gewicht. Je kan wel je camera niet op bergen maar gezien het beoogde toepassingsgebied niet nodig.
    http://www.fotospotter.be
    1% van iets is meer dan 100% van niets - koplopers in een kudde lopen zelden in de str*nt

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
    1 think tank speed belt en 2 SKIN-zakken (één voor een lens, een andere voor 2 lenzen).
    Op veel plaatsen mag je niet meer binnen met een rugzak en dus heb ik uitgekeken naar alternatieven.
    Dit is een van mijn beste aankopen geweest. Op veel plaatsen kan je met een rugzak of schoudertas niet binnen en met dit had ik geen probleem.
    Werkt gemakkelijk en vooral veilig en net en praktisch. Schouders en rug gespaard in gewicht. Je kan wel je camera niet op bergen maar gezien het beoogde toepassingsgebied niet nodig.
    Ziet er dat niet een beetje uit als een bommengordel
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
    Ziet er dat niet een beetje uit als een bommengordel
    Misschien wel, maar enorm handig.
    1% van iets is meer dan 100% van niets - koplopers in een kudde lopen zelden in de str*nt

Is dat dan een lens changer ?
    Heb je ze al kunnen testen en zo ja, valt het mee ?

Groeten

Peter

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
    Is dat dan een lens changer ?
    Heb je ze al kunnen testen en zo ja, valt het mee ?

Groeten

Peter
    Ja Peter en dat is verdikke een heel handig systeem. Wel een thin skin, de andere zijn voor mij te dik.
    Als je in de omgeving bent wil ik het je altijd eens tonen ...
    Draagt heel vlot en vooral, het snijdt ook niet in je lenden.

Wim,

Hoeveel jaar zie je mij daarmee rondlopen op de SD's?
    Ik gebruik dit dus reeds jaren en er zeer tevreden over.
    Het is safe en je kan makkelijk aan alles.
    Het draagt veel beter tov een rugzak die problemen kan geven aan rug en schouders.
    Door de velcro sluiting vind ik het ook veilig daar je het goed hoort als er iemand aan zit te prutsen.
    Die velcro kan je aanpassen zodat je ook geruisloos de zakken kan openen bvb in een gebouw als je geen geluid mag maken.
    Ieder zakje heeft een eigen regenhoesje, dus ook ideaal in regenweer.
    En ja, misschien een beetje een bomgordel, maar nog nooit echt problemen ondervonden met dat.
    Was dus een goede aankoop reeds jaren geleden.

Groetjes,

Dirk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
    Wim,

Hoeveel jaar zie je mij daarmee rondlopen op de SD's?
    Ik gebruik dit dus reeds jaren en er zeer tevreden over.

Groetjes,

Dirk
    Klopt Dirk, en je was en bent voor mij ook HET voorbeeld waar ik steeds mee in gedachten liep. Ik moet wel zeggen dat het als toeschouwer heel zwaar en bombastisch lijkt, maar eens je daar mee hebt rondgelopen ...
    Handig, gemakkelijk en het ontlast je rug en zoals met een schoudertas, valk bij de hand, maar geen last op je schouder.
    Ik ga me nog een derde setje aan schaffen.

Mijn duurste aankoop ooit: een oogschelp voor mijn Fujifilm X-T1 van LLC.
    Ganse € 14,95, verzending inbegrepen hé.
    Voor een brildrager is dat een Godsgeschenk, moest ik al veeeeeel eerder besteld hebben.
    Erg groot hoor die schelp maar totaal geen last meer van invallend licht.
    Ik denk eraan om nog een investering te doe in mijn ouwe rakker de Canon 5D.
    FUJIFILM: X-T1 | FUJIFILM: X-E2s | Samyang 12mm f/2.0 NCS CS | Fujinon XF18-55mm f/2.8-4 R LM OIS | Fujinon XF 18-135mm OIS WR f/3.5-5.6 | Fujinon XF 27mm f/2.8 R | Fujinon XF35mm f/1.4 R | NISSIN i60A.

Mede door de tips op BD:

Mijn vorige verrekijker uit het jaar kruik vervangen door een Leica Trinovid 8x42. Gisteravond in de schemering....

Infrarood filter met Manfrotto adapter ring met magnetische ring om de filter gemakkelijk af en op te kunnen steken. Wel teleurgesteld door de vignettering die het veroorzaakt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
    Wel teleurgesteld door de vignettering die het veroorzaakt.
    Door de adaptor of de lens? Want afhankelijk van de lens krijg je met zo een filter een meer of mindere hotspot (weet ik nog uit de tijd dat ik met zo filters zat te prutsen, met de omgebouwde camera is wel een stuk makkelijker :-)):
    http://kolarivision.com/articles/lens-hotspot-list/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
    Door de adaptor of de lens? Want afhankelijk van de lens krijg je met zo een filter een meer of mindere hotspot (weet ik nog uit de tijd dat ik met zo filters zat te prutsen, met de omgebouwde camera is wel een stuk makkelijker :-)):
    http://kolarivision.com/articles/lens-hotspot-list/
    Bedankt voor je reactie. De vignettering komt door de ringen, mijn lens is 20mm prime dus redelijk bol van glas. Ik had er al wat van gelezen van de hotspot. Maar naar 't schijnt als je met een redelijk open diafragma werkt, tussen 5.6 en 6.3 zou het minder zijn, al naargelang de lens. In ieder geval bij de foto's die ik al genomen heb was er geen duidelijk hotspot te zien.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
    Bedankt voor je reactie. De vignettering komt door de ringen, mijn lens is 20mm prime dus redelijk bol van glas. Ik had er al wat van gelezen van de hotspot. Maar naar 't schijnt als je met een redelijk open diafragma werkt, tussen 5.6 en 6.3 zou het minder zijn, al naargelang de lens. In ieder geval bij de foto's die ik al genomen heb was er geen duidelijk hotspot te zien.
    Ik had het destijds met de 18-105mm gedaan, die had wel een duidelijke hotspot, zelfs op f/4. Echter meen ik wel dat je altijd in een mindere mate een hotspot ziet (daarom niet storend).
    Los daarvan vond ik het wel wat geknoei: lange sluitertijden (bewegende blaadjes etc.), eerst focussen en dan filter opschroeven, spectrum van sommige filters was niet zo accuraat (waren wel goedkopere versies, 1 duurdere was wel preciezer), ... De omgebouwde camera is daarmee een stuk handiger.

Mamiya Magazine 35.

Normaal dit weekend terug de Nikon AF-S 14-24mm/f2.8 in de collectie (even freewheelen, zou me niks verbazen dat Nikon straks een E versie van deze lens gaat uitbrengen)
    Ook gaat mijn aluminium Manfrotto 055 in de vitrine en wordt geruild voor een Manfrotto 055CXPRO4 (carbon) voor als ik mijn Gitzo eens thuis wil laten.
    'If your pictures aren’t good enough, you’re not close enough' (Robert Capa)

Synology 216J met twee HD's 3TB
    BEZOEK MIJN VERNIEUWDE WEBSITE ->>> WWW.DEWESTELINCKPHOTOGRAPHY.COM

Een Wista 45, een maatje groter dan middenformaat.

En van een bevriende BD'er zijn D5 gekocht die amper 2.080 foto's had gemaakt. Triple
    En bij foto Coudenys mijn D850 besteld die ik hopelijk tegen tweede helf december kan vastnemen.

Bij diezelfde bevriende BD'er zijn Wacom Cintiq 27" QHD, benieuwd wat dit zal brengen

De nikon 105mm 1.4, voor de prachtige bokeh en mij eens te dwingen een krappere uitsnede te nemen

Een formatt hitech 13 stops grijsfilter om overdag beter uit de voeten te kunnen bij een LE tripje

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    Nikon d800E, nikon d750, nikkor 16-35 f4, sigma 12-24 f4.5-5.6 II, nikkor 24-120 f4 ED AF-S, sigma 35mm 1.4 ART, NIKKOR 105mm 1.4 ED, sb900,
    https://500px.com/benny_b_photography

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
    De nikon 105mm 1.4, voor de prachtige bokeh en mij eens te dwingen een krappere uitsnede te nemen

Een formatt hitech 13 stops grijsfilter om overdag beter uit de voeten te kunnen bij een LE tripje

Die 105mm moet echt een creme van een portretlens zijn als ik de foto's zie op een bepaald forum. Proficiat met deze lens

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
    Die 105mm moet echt een creme van een portretlens zijn als ik de foto's zie op een bepaald forum. Proficiat met deze lens
    Is ze zeker, dat 3d-gevoel zit erg vlug in de beelden, en de bokeh is uniek te noemen
    En ikzelf heb weer een flinke leercurve met deze lens, eens alles anders bekijken!
    Heb er hier een draadje over, wanneer ik wat meer ervaring ermee heb en wat voorbeelden laat ik het daarin weten!

Nikon d800E, nikon d750, nikkor 16-35 f4, sigma 12-24 f4.5-5.6 II, nikkor 24-120 f4 ED AF-S, sigma 35mm 1.4 ART, NIKKOR 105mm 1.4 ED, sb900,
    https://500px.com/benny_b_photography

Soortgelijke discussies

1. Nieuwe aanwinst
    Door bolke in forum Fotobeoordeling Dieren
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 20 juli 2009, 11:07
  2. nieuw aanwinst
    Door antony in forum Camera's
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 31 augustus 2006, 18:58
  3. Nieuwe aanwinst
    Door Francis1950 in forum Dieren