Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom zitter er zoveel dieven op het net?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Als je iets maakt, maak er een kopie van op CD, stop de CD in een envelope en stuur hem aangetekend naar jezelf op, de poststempel is dan toch wel een redelijk goed bewijs van de datum waarop je het gemaakt hebt, bewaar dan wel de envelope afgesloten en wel tot je hem ooit eens nodig zou hebben en doe het mischien wel 2 keer eventueel, kwestie van nog een extra stok achter de deur te houden. Is mischien niet veel, maar mischien wel bruikbaar als verweer in een rechtszaak ofzo. Nu ik er aan denk, als je dat met foto's doet, moet dat toch ook lukken. Het is iets wat uitvinders gebruiken die een of ander idee niet meteen in een patent willen gieten, maar wel bewijs willen hebben dat ze het eerder al gemaakt hadden. Ik weet er zo die een hele idee-bank hebben met van de envelopes.

    Steven

    Comment


    • #17
      hierbij een klein vervolg...

      ik heb telefonisch contact opgenomen met de man die beide websites heeft gemaakt in een poging dit op een volwassen manier te regelen. Maar blijkbaar kennen dergelijke mensen het woord "respect" niet. Ik ben er nog altijd niet goed van. Die man gooide allerlei verwijten naar mijn hoofd, van "klein kind" tot "zwartwerker"

      Het kwam er op neer dat ik volgens hem geen poot heb om op te staan, en wij de grote schuldigen zijn. Wij zouden zijn site's gecopieerd hebben. Ik heb dan dan maar de telefoon dichtgegooid.

      Hij belde even later terug. Niet om zich te excuseren, integendeel. Hij ging verder waar ik hem "bruusk" onderbroken had.

      Van dergelijk mensen word ik dus ziek he. Ik begin er sterk aan te twijfelen of ik nog wel wat op het net zou gaan plaatsen. Mijn website sportfotos zal ik in ieder geval de komende weeken niet meer aanpassen.

      Spijtig, maar ik ben het vechten moe !


      Hans.
      http://www.sportfotos.be

      Comment


      • #18
        Hans,


        Dat is niet minder dan verwerpelijk. Als alle BD'ers nu eens samen laten weten aan de webmaster wat ze ervan vinden, dan zal die misdadiger uiteindelijk wel moeten toegeven. Beide sites hebben een gastenboek, dat erom vraagt gevuld te worden Ik vrees eigenlijk dat je in dit geval niet zoveel kans maakt te winnen, moest je beslissen een rechtzaak in te spannen. En het is het misschien ook niet waard. Zulke wansmakelijke praktijken zullen altijd blijven bestaan, en zijn eigen aan het internet. Zolang er geen specifieke wetgeving is die in niet mis te verstane bewoordingen omschrijft wat kan en wat niet, of zolang er geen duidelijk precedent wordt gesteld door een soortgelijke zaak, zal dit soort dingen zich blijven voordoen. Als ik van jou was zou ik iig op de voorpagina van je site vermelden dat je alle activiteiten staakt zolang die dief zijn site niet wijzigt. En je kan je site en de kopie aanmelden bij http://www.pirated-sites.com/. Zijn er afbeeldingen die letterlijk overgenomen zijn? Bewaar in elk geval een lokale kopie van de site, en vergelijk de bestandsgrootte van de afzonderlijke GIF- en JPEG-bestanden. Moesten er bij zijn die exact hetzelfde zijn als jouw originelen, dan sta je toch al een stapje verder. Je hebt immers het originele PSD-bestand, en hij niet. Tenslotte kan je http://www.grantasticdesigns.com/siteprotection3.html eens lezen, misschien vind je daar iets dat je vooruit kan helpen. Ik wens je alvast veel succes in je strijd!

        pj

        Comment


        • #19
          contacteer zijn host..

          die man is onwettig bezig en dat is door zowat alle hosts verboden.
          op een engelstalig designforum waar ik vroeger kwam, was er een afdeling pixel police, waar iedereen rips (kopieën van origineel werk) kon posten en waar ook veel info op te vinden was, en regelmatig werden er ook van de leden kopieën gevonden. Bijna in ieder geval trad de host op door de site off-line te brengen.

          Btw, dit werkt ook voor e-mail. Had zo een tijdje geleden last van iemand met een planetinternet-email-adres (stuurde constant virussen, gewild of niet, maar reageerde op geeneen van mijn mails). Klacht verstuurd en binnen een week tijd was het gedaan en ik werd tweemaal op de hoogte gebracht van hun acties en erg bedankt om hen op de hoogte te brengen.
          ToM.___ //Fuji s602.
          www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
          It goes to 11 you know? 1 louder.

          Comment


          • #20
            inderdaad, overduidelijk gestolen lay-out, geeft die persoon toe dat hij het gestolen heeft of gaat die bovendien nog liegen ook?

            het is in elk geval een loser!
            Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

            Comment


            • #21
              is waarschijnlijk iemand anders die met zijn naam het gastenboek heeft gevuld... hehe plagiaat op zijn eigen naam
              ToM.___ //Fuji s602.
              www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
              It goes to 11 you know? 1 louder.

              Comment


              • #22
                Originally posted by yannick
                inderdaad, overduidelijk gestolen lay-out, geeft die persoon toe dat hij het gestolen heeft of gaat die bovendien nog liegen ook?
                nope, hij liegt. Hij slaat de bal terug en zegt dat wij de dieven zijn. Ondanks het feit dat onze site langer online staat. Hij zwaait ook met het argument dat zijn site "mooier" is en dat "onze camouflage" niet perfect is.

                Bovendien zegt hij dat: "u hebt geen copyright in uw broncode vermeld, ik wel...." Daaruit moet ik toch gaan afleiden dat hij wat mis gedaan heeft.

                Hans

                Hans
                http://www.sportfotos.be

                Comment


                • #23
                  Haha, de webmaster van die VBD-site controleert nu om de 5 minuten zijn gastenboek en haalt de meldingen eruit die hem niet aanstaan...

                  Zou hij iets te verbergen hebben ???
                  http://www.sportfotos.be

                  Comment


                  • #24
                    ook grappig, rechtsklik eens ergens 'in' de pagina..
                    ToM.___ //Fuji s602.
                    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                    It goes to 11 you know? 1 louder.

                    Comment


                    • #25
                      Nog iets wat me niet meteen opgevallen is op die VDB site.

                      Ze spreken van prachtige tourfoto's. Heb je ze al eens bekeken?
                      Het zijn schermafdrukken van de rechtstreekse uitzending van de RTBF.

                      Ik weet nog dat wij tijdens het vorige cross-seizoen contact gezocht hebben met VTM en VRT om toestemming te vragen voor het gebruik van dergelijke beelden. Uiteraard kwam er een "njet" tenzij we auteursrechten betaalden.

                      misschien ook is een abuse naar de RTBF sturen

                      Hans.
                      http://www.sportfotos.be

                      Comment


                      • #26
                        Hij probeert nu met ip-banning zijn gastenboek proper te houden.
                        Als iedereen eens een efforke deed, kan die gast echt dweilen met de kraan open.

                        edit: Ah, na drie mislukte bans, heeft hij de gastenboek maar dichtgegooid.. hij wordt al slimmer. nu die sites nog.
                        ToM.___ //Fuji s602.
                        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                        It goes to 11 you know? 1 louder.

                        Comment


                        • #27
                          dit is het antwoord dat ik kreeg van planet internet.

                          Geachte heer Deveuster,

                          Wij kunnen niet beslissen over het feit dat de website al dan niet gekopiëerd werd. U kan hiervoor best een klacht neerleggen bij de politie.

                          Met vriendelijke groeten,

                          Scarlet Abuse Team
                          abuse@planetinternet.be
                          http://www.sportfotos.be

                          Comment


                          • #28
                            geweldig... en wat gaat de politie doen? een razzia houden? een parkeerbon uitschrijven? kan die provider zijn verantwoordelijkheid niet opnemen?

                            Comment


                            • #29
                              met andere woorden: trek er uw plan mee.

                              valt me dik tegen van hen. vorige keer waren ze zo behulpzaam, op het genante af en nu zoiets.

                              Zij zijn mee verantwoordelijk, beseffen ze dat niet ?
                              In feite worden ISP's beschouwd als uitgeverijen. In een zaak als deze komt men in aanraking met het persrecht, en daarbij wordt gewoonlijk de uitgever als eerste aansprakelijk gesteld ivm overtredingen. Gewoonlijk spelen die het door naar de bevoegde persoon bij hun (bv. een journalist bij hun krant die de fout beging),
                              daarom verbaast mij hun reactie.

                              Zij kunnen op zijn minst de bronfiles bekijken, logfiles van de server opvragen bij jouw host en die naast mekaar leggen.
                              ToM.___ //Fuji s602.
                              www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                              It goes to 11 you know? 1 louder.

                              Comment


                              • #30
                                nu het gastenboek gesloten is kunnen we die mens toch nog altijd via mail lastig vallen

                                gilles_tine@hotmail.com is het adres.

                                ik ga 'm morgen alvast een mailtje sturen
                                Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

                                Comment

                                Working...
                                X