Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom sleuren wij nog body's ( bodies) en lenzen mee???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Waarom sleuren wij nog body's ( bodies) en lenzen mee???

    Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
    Inderdaad: een smartphone maakt scherpe plaatjes van 10 cm tot oneindig: platte zielloze plaatjes, alles is even scherp wat weinig met serieuze fotografie te maken heeft. Kan ook niet anders met een sensor en lensje zo groot als een speldenknop.
    Ik vraag me af wat zij die nu ineens smartphone fan zijn al die jaren met hun peperdure DSLR's gepresteerd hebben als zij het verschil niet eens zien.
    Eerlijk gezegd snap ik niet de obsessie dat enkel een flinterdun vlakje scherp mag zijn niet. Voor mij heeft het klakkeloos volgen van zo'n modetrend ook weinig met fotografie te maken.

    Comment


    • #17
      Re: Waarom sleuren wij nog body's ( bodies) en lenzen mee???

      En apple heeft dat ook mogelijk gemaakt.

      Comment


      • #18
        Re: Waarom sleuren wij nog body's ( bodies) en lenzen mee???

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
        Eerlijk gezegd snap ik niet de obsessie dat enkel een flinterdun vlakje scherp mag zijn niet. Voor mij heeft het klakkeloos volgen van zo'n modetrend ook weinig met fotografie te maken.
        Dat is geen modetrend dat is al sinds het ontstaan van de fotografie in 1839. Met uw ogen ziet u ook niet alles scherp. Wanneer u naar de voorgrond kijkt is deze scherp en de achtergrond onscherp, wanneer u naar de achtergrond kijkt stelt uw oog zich op de achtergrond scherp.
        Met scherpte of onscherpte (scherpte diepte) creëer je diepte werking in een tweedimensionale afbeelding zodat de aandacht van de kijker net zoals in de werkelijkheid zich op het onderwerp richt. Triest dat je dat op een website van fotografen nog uit moet leggen.

        Comment


        • #19
          Re: Waarom sleuren wij nog body's ( bodies) en lenzen mee???

          Gewoon een ervaring meegeven zonder standpunt in te nemen : onlangs verjaardagsfeestje van onze kleinzoon en niemand had aan een foto-apparaat gedacht, dus wat foto's gemaakt met een Iphone6 voornamelijk buiten bij niet al teveel zonlicht.
          Bij het bekijken van de onbewerkte foto's merkte mijn echtgenote, die een totale foto-leek is, op dat de foto's toch minder waren dan anders. Anders is meestal genomen met een Nikon D5500 met de kitlens 18-55 of een tamron 18-300.

          Groeten,
          Danny


          Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

          Comment


          • #20
            Re: Waarom sleuren wij nog body's ( bodies) en lenzen mee???

            Oorspronkelijk geplaatst door dbr Bekijk bericht
            Gewoon een ervaring meegeven zonder standpunt in te nemen : onlangs verjaardagsfeestje van onze kleinzoon en niemand had aan een foto-apparaat gedacht, dus wat foto's gemaakt met een Iphone6 voornamelijk buiten bij niet al teveel zonlicht.
            Bij het bekijken van de onbewerkte foto's merkte mijn echtgenote, die een totale foto-leek is, op dat de foto's toch minder waren dan anders. Anders is meestal genomen met een Nikon D5500 met de kitlens 18-55 of een tamron 18-300.

            Groeten,
            Danny


            Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
            Ligt er ook aan wie die foto's met de smartphone neemt. Ik heb reeds op veel feestjes gezien dat er verschillende mensen zijn die foto's gaan nemen met smartphone en de meesten zijn nog hun smartphone aan het bewegen, aan het zoeken naar de juiste compo, wanneer ze reeds afdrukken. Dus veelal wanneer ze volop aan het bewegen zijn.
            Stop iemand die gewoon is met DSLR te fotograferen een goeie smartphone in de handen, en de foto's zullen mooier zijn dan deze genomen door een uitsluitend-smarphone-fotograaf .
            Maar die laatste zal dan ook niet wakker liggen van de mindere/slechte kwaliteit van zijn foto's. Het is hun gewoon om het moment te doen, niet om de hoogst mogelijke kwaliteit van de foto.
            Je kan ook reeds allerhande instellen bij de smartphone, maar die uitsluitend-smartphone-fotografen hebben daar meestal zelfs geen weet van.
            En je moet van de bekomen foto's natuurlijk ook geen posters laten afdrukken, dat weet je ook, of zou je toch moeten weten.

            Comment


            • #21
              Re: Waarom sleuren wij nog body's ( bodies) en lenzen mee???

              Daar heb je een punt Djivan.

              Ik ben niet zeker maar ik dacht dat Jeanot hier eens een fashion foto geplaatst had gemaakt met een smartphone.
              Toegeven dat die foto echt wel goed was.

              Het is zeker zo dat onder goede lichtomstandigheden EN een bekwame hand er zeker veel moois uit te halen is.

              Echter, je blijft vast zitten aan beperkingen welke je veel minder hebt op een SLR. En het is juist in moeilijkere omstandigheden dat het met een smartphone hopeloos wordt daar waar je met een SLR je nog steeds uit de brand kan redden.

              Comment


              • #22
                Re: Waarom sleuren wij nog body's ( bodies) en lenzen mee???

                waarom gaan sommige mensen gastronomisch gaan dineren als je ook met een pak friet met frikandel je maag kan vullen.

                ...

                Duh!
                www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                Comment


                • #23
                  Re: Waarom sleuren wij nog body's ( bodies) en lenzen mee???

                  Ik leer bij.



                  Om nog een dooddoener te posten: de beste camera is degene die je bij hebt.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Waarom sleuren wij nog body's ( bodies) en lenzen mee???

                    Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                    Ze zijn nog goed scherp krijg ik vaak te horen van hen die denken dat een SmartPhone een volwaardig fototoestel is.
                    Het verwonderd mij dat mensen die op deze site al jaren actief zijn dit ook vinden.
                    Inderdaad: een smartphone maakt scherpe plaatjes van 10 cm tot oneindig: platte zielloze plaatjes, alles is even scherp wat weinig met serieuze fotografie te maken heeft. Kan ook niet anders met een sensor en lensje zo groot als een speldenknop.
                    Ik vraag me af wat zij die nu ineens smartphone fan zijn al die jaren met hun peperdure DSLR's gepresteerd hebben als zij het verschil niet eens zien.
                    Ik denk er ook zo over. Zo heb ik nog niet bijzondere macro gezien met GSM, ook die shutterlag is een bron van ergernis en bovendien : als de zon een beetje verkeerd zit zie je geen moer op dat scherm, ik toch niet.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Waarom sleuren wij nog body's ( bodies) en lenzen mee???

                      Mij gaat het er niet over dat je met een smartphone platte zielloze plaatjes schiet, maar wel over het feit dat je n ALTIJD en OVERAL een fototoestel bij de hand hebt met je smartphone.
                      Ik zie mij toch niet dag in dag uit en op elk uur met een DSLR en bijhorende tas lenzen rond te lopen om toch maar dat ene toevallige moment vast te kunnen leggen.

                      Daarom ook dat ik zelfs op verlof niet elke dag met m'n toestel rond loop.
                      Wanneer ik een plaats ga bezoeken waar ik al tig keren was, ga ik ook mijn plan trekken met de smartphone voor die eventueel toevallige momenten.

                      Daarom een dikke hoera voor de smartphone op die momenten.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Waarom sleuren wij nog body's ( bodies) en lenzen mee???

                        Ondertussen al de discussie's gelezen en hieruit kan ik slechts één ding besluiten: iedereen kan zalig worden in zijn geloof.
                        Of je nu op stap gaat met een smart-phone ; een spiegelreflex of een oude balgcamera : als je het graag doet en je hebt er plezier aan... dat is het voornaamste .

                        Comment


                        • #27
                          Re: Waarom sleuren wij nog body's ( bodies) en lenzen mee???

                          En als TS-starter kan ik dat alleen maar beamen.
                          Ondertussen sleur ik nog altijd mijn kilo's materiaal mee,beleef nog altijd plezier in pogingen tot HDR,en het nadien verwerken,macro,rally etc.
                          Maar voor een uitstapje,niet gepland voor foto,toch mijn smartphone.Alleen neem ik daar bijna nooit een foto mee,omdat mijn reflex om een foto te nemen zonder een body,er niet is.
                          Ik ben namelijk geen smartphone-mens.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Waarom sleuren wij nog body's ( bodies) en lenzen mee???

                            Ik zou graag alles met een smartfoon of MFT fotograferen, maar als je geen scherptediepte wil, snelbeweegt ed, dan moet het toch nog met een DSLR. Ook vind ik zon ding moeilijker te bedienen dan een DLR, draaien is makkelijker zoomen dan met 2 vingers op schermpje en zon ding vast houden en geen knop of het schermpje raken(en dus weer iets anders instellen) is voor mij bijna onmogelijk.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #29
                              Re: Waarom sleuren wij nog body's ( bodies) en lenzen mee???

                              Ik zou de smartphone van het werk verschillende keren per dag door het raam gooien omdat dat onding nu weer net niet doet wat ik wil dat het doet, de batterij leeg is of dat die niks wil doen omdat die nu eenmaal niet reageert op mijn vingers. Ja, het is soms handig en het is soms als camera ook handig en meestal "goed genoeg". En als je snel enkele draden wil losmaken om iets te testen is het reuze handig om daar eerst een foto van te maken. Maar om een uitstap te maken en enkel dat onding mee te nemen? Ik denk er niet aan. Ga ik nog liever zonder camera de deur uit.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Waarom sleuren wij nog body's ( bodies) en lenzen mee???

                                Ik ben tevreden dat er nog iemand is wiens smartphone niet reageert op zijn vingers.
                                (ook de kookplaat niet,bankautomaat etc..Oplossing :je vinger nat maken maar dat is verre van hygienisch voor de mensen die jou volgen.)
                                Zal zeker aan ons olifantenvel liggen ?????

                                Comment

                                Working...
                                X