Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

visitekaartjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Qimage Pro maar ook de automate van PS (dacht ik) bieden de mogelijkheid een print te maken van een A4 met meerdere formaten op.

    één bedenking (en klop me aub weer niet de kop in het zand): wees toch wel voorzichtig met het uitdelen van kaartjes. Als mensen ervan uitgaan dat ze bij jou mits betaling foto's kunnen bestellen, maak dan dat je met alles in orde bent.

    Vandaag de dag voelt de fotograaf om de hoek zich snel benadeeld door het 'thuiswerk' dat we allen tegenwoordig kunnen doen in onze digitale doca's (al goed) maar als je hun broodwinning wil inpikken dan zal er zich wel eens eentje geroepen voelen om dit nader te laten onderzoeken

    persoonlijk had ik dit probleem niet, maar ik ken er wel, just my two cents.

    Comment


    • #17
      Phille,
      je slaat de nagel op de kop: beroepsfotografen zijn niet gecharmeerd van amateurs die oner hun duivn schieten, hetgeen begrijpelijk is

      Philip

      Comment


      • #18
        Vandaag de dag voelt de fotograaf om de hoek zich snel benadeeld door het 'thuiswerk' dat we allen tegenwoordig kunnen doen in onze digitale doca's (al goed) maar als je hun broodwinning wil inpikken dan zal er zich wel eens eentje geroepen voelen om dit nader te laten onderzoeken

        persoonlijk had ik dit probleem niet, maar ik ken er wel, just my two cents.
        Overschot van gelijk Phille, daarom staat er bij mij ook Amateur voor de vermelding fotograaf en werk ik op een TFP basis. Dus gratis modellen voor gratis foto's, zo staat het ook op mijn website, en zelfs dan heb ik al reactie gehad van een beroeps die er heus niet meer van terecht brengt als ik, maar die er niet bijkon dat ik gratis werk. Problemen zijn zeker te verwachten als je tegen betaling gaat werken. Maar dan is het ook geen hobby meer maar een bijverdienste hé.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #19
          Originally posted by denfille
          Phille,
          je slaat de nagel op de kop: beroepsfotografen zijn niet gecharmeerd van amateurs die oner hun duivn schieten, hetgeen begrijpelijk is

          Philip
          Dan moeten ze er maar voor zorgen dat ze beter zijn hé, ze zijn toch niet voor niks beroepsfotograaf. Ik kan wel begrijpen dat sommige fotografen nijdig worden en zich bedreigd voelen door de digitale ontwikkeling, maar een goed commercant past zich aan aan de markt en gaat dingen aanbieden die de digitale fotograaf interesseren. Uitgebreide gamma's superieure prints, cd-roms, software, cursusboeken betreffende die software, websites, klantvriendelijkheid, enz

          Simkin.

          portfolio: http://www.megapixel.tk

          Comment


          • #20
            Eén kleine opmerking: door gratis te werken, bewijs je beroepsfotografen al helemaal geen dienst. Je ondermijnt zo de markt.

            Dit is geen betwisting van kunde of onkunde hé. Je moet gewoon een eerlijke prijs vragen voor je werk.
            ToM.___ //Fuji s602.
            www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
            It goes to 11 you know? 1 louder.

            Comment


            • #21
              Originally posted by tom314
              Eén kleine opmerking: door gratis te werken, bewijs je beroepsfotografen al helemaal geen dienst. Je ondermijnt zo de markt.

              Dit is geen betwisting van kunde of onkunde hé. Je moet gewoon een eerlijke prijs vragen voor je werk.
              Tom,

              denk je nu echt dat modellen die bij ons (amateur-studiofotografen) niet meer terecht zouden kunnen, allemaal naar een beroeps zouden trekken, om daar minstens 375 euro neer te tellen voor een paar afdrukjes ? Laat staan moesten ze de negatieven meekrijgen....

              Daartegenover staat dat wij ook geen beroepsmodellen kunnen betalen....80 euro per uur, verplaatsingsonkosten niet inbegrepen...en zo van die toestanden....

              Naar mijn mening zijn het die modellen die de wereld zo wat op z'n kop zetten....af en toe krijgen wij emails binnen met tarieven à la : 25euro/uur voor fashion en portrait, 50euro/uur lingerie, 100 euro/uur naakt, en voor 250 euro moogt ge hun ook eens een flinke beurt geven staat er dan tersloops bij . Gelukkig zijn dat wel de uitzonderingen !

              Neenee...ik denk dus dat wij een perfecte aanvulling zijn voor mensen die niet zo'n enorm budget hebben (of dat daar eenvoudigweg niet voor over hebben), en langs de andere kant blijft onze hobby relatief betaalbaar...

              Stef

              Comment


              • #22
                Poeh, wat een reacties in zo'n korte tijd; Allen van harte bedankt !!!

                Ik ga er zeker 1 op bankpasformaat ZELF ontwerpen en in een oplage van ..... (weet ik nog niet) uit laten printen...

                Is het dan handiger om er zoveel mogelijk op een A-4 formaat te zetten (zodat er 1 print misschien wel 8 op kunnen)... of doet de standaard drukker zit zelf?

                GRoeten,

                Comment


                • #23
                  ik doelde maar op : dek jezelf in, want zwartwerk blijft zwartwerk ... ik denk dat digipics nog het meest veilig speelt, hij vraagt niks, de modellen vragen niks. Trouwens in België (weet het niet voor de buurlanden) kan je je hier gewoon niet de titel fotograaf toekennen zonder vestigingswet en diploma. Afin, dat even ter zake.

                  succes met de ontwerpjes

                  Comment


                  • #24
                    Ik ga er zeker 1 op bankpasformaat ZELF ontwerpen en in een oplage van ..... (weet ik nog niet) uit laten printen...

                    Is het dan handiger om er zoveel mogelijk op een A-4 formaat te zetten (zodat er 1 print misschien wel 8 op kunnen)... of doet de standaard drukker zit zelf?
                    dat is wel handig ja. hou er dan wel rekening mee dat als je ontwerp aflopend is (daarmee bedoel ik zoals vb bij die van tinne: tot aan de rand gekleurd, geen witruimte dus) zo'n 3 milimeter groter moet zijn dan het uiteindelijke formaat dat je wilt overhouden, want de randen worden er af gesneden.

                    Comment


                    • #25
                      Sorry dat ik dit topic weer omhoog knal hoor, maar kben nu begonnen met het ontwerpen en constateer dat het niet makkelijk is om een professioneel ogend, strak en toch duidelijk visitekaartje te maken...

                      Zou iemand kunnen helpen d.m.v wat stappen te noemen...
                      Hoe begin ik bijvoorbeeld in PS 7 met zo'n kaartje----> foto nemen en croppen tot een goed formaat (bankpas) en dan tekstje toevoegen?

                      GRoeten,

                      Comment


                      • #26
                        Mijn inziens begint het met een idee? Wat wil je uitdragen?

                        Verder lijkt het me handig het geheel strak te houden, en vooral duidelijk. Een foto op de achtergrond en tekst op de voorgrond is natuurlijk hartstikke cool, maar kunnen mensen wel lezen wat er staat? Dáár gaat het om bij een visitekaartje.

                        Aangenomen dat het om een fotografie visitekaartje gaat... Het lijkt me dan handig een heel klein voorbeeldje bij te voegen van eigen kunnen, zoals Digipics 357 al heeft laten zien. Overdrijf echter niet, het is maar een pietepeuterig klein kaartje die zo de portomonnee in moet kunnen!

                        Comment


                        • #27
                          Eerste voorlopige probeerseltje:

                          Dit is nog niet HET (if you know what I mean)
                          Ik kan totaal nog niet met PS 7 overweg, dus wees niet te hard...


                          Comment


                          • #28
                            Mag de achtergrond wat "zachter" ???
                            Hij knalt veel te veel en haalt de aandacht van de foto's weg.
                            De opzet is wel goed, het lettertype zal dus leesbaarder zijn met een softe background.
                            Oh ja, tis alleen maar MIJN mening he???
                            Dag dag
                            Vonne
                            The only real failure is to give up trying!

                            http://www.yvonnew.com
                            http://www.vonne.web-log.nl
                            and HFC forever!

                            Comment


                            • #29
                              Misschien een ander leuk idee, kun je wel niet in je broekzak stoppen..
                              Maar ik heb een CD gemaakt als visitekaartje.
                              Kleine pps voorstelling met wat foto's en adres gegevens.
                              Heb er al een hoop leuke reactie's opgekregen !
                              mvg
                              gabriella
                              Canon 300D en 350D
                              canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
                              canon 20-35 usm

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by G. Niezink
                                Eerste voorlopige probeerseltje:

                                Dit is nog niet HET (if you know what I mean)
                                Ik kan totaal nog niet met PS 7 overweg, dus wees niet te hard...

                                Wel, euh... mij lijkt dit totaal ongeschikt als visitekaartje.

                                Heb je al eens een proefdruk gedaan of dat kaartje in werkelijke grootte bekeken?
                                Ik vrees dat die (op zich beslist knappe) foto's totaal onherkenbaar worden.
                                Wil je toch die achtergrond? Prima, maar kies dan voor een lettertype met meer body zodat het nog leesbaar blijft.

                                IMHO, you know.
                                Hombre

                                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                                Comment

                                Working...
                                X