Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 56789
Weergegeven resultaten: 201 t/m 222 van 222

Standaard Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

Fotoclub Aalst zoekt een begeesterende spreker over urban photography. mark@fotoclubaalst.be

Ik zie hier geen andere mogelijkheid om een nieuw topic te openen maar hier is mijn vraag:
    Dat zal hier wel niet de plaats zijn maar ik ben op zoek naar iemand van Anwerpen die op woensdagen avondshool gaat volgen op TSM Mechelen?

Alvast bedankt, ik wil tusssenkomen in de brandstof.

Groeten,
    Paul
    Canon 70D en wat lenzen

ook ik ben in afweging voor een opleiding fotografie, in Antwerpen. Het aanbod is divers, maar het onderscheid tussen de diverse types is me minder duidelijk. Kan iemand me -zo mogelijk op basis van eigen ervaring of andere geloofwaardige kennis- schetsen wat de verschillen zijn tussen CVO (die enerzijds een opleiding hebben van tien lessen per 'jaar', anderzijds ook een technische variant hebben waar de lessen over een vol jaar worden gespreid), de academie en Syntra? Wat mij minder boeit is bv terugkomen op analoge fotografie, wat me het meest boeit is het verder ontwikkelen van een eigen stijl, met dus vooral veel praktische oefeningen...

Workshops

Ik zoek een workshop voor huwelijksfotografie.
    Iemand een idee waar ik die kan volgen ?

Nathalie

Ik ben opleiding bij Encora www.encora.be aan het volgen en docenten zijn op de hoogte en helpen je zeer goed. De meeste opleidingen gaan door in Cadixstraat.
    Syntra ben ik ook een jaar geweest, maar rare ervaring gehad.
    CVO ken ik maar 1, in Temse en niet voor mij.

Verstuurd vanaf mijn GT-P5110 met Tapatalk

Huwelijksfotografie workshop door Andy Van den Eynde

Verstuurd vanaf mijn GT-P5110 met Tapatalk

Zijn er aanwezigen in de zaal die ervaring hebben met de deeltijdse opleiding Fotokunst aan de Koninklijke Academie Voor Schone Kunsten Antwerpen?

http://www.academieantwerpendko.org/fotokunst

Ik ben opzoek naar een deeltijdse opleiding in avondschool waar het inhoudelijke en conceptuele van de fotografie primeert. Aan de cursusinhoud te lezen lijkt mij deze opleiding wel interessant. Zijn er mensen die deze opleiding reeds gevolgd hebben of mensen kennen die deze opleiding gevolgd hebben?
    “Your first 10,000 photographs are your worst.” ― Henri Cartier-Bresson

Canon EOS 5D MKII -- Canon EOS 500D -- Canon 24-70 f/2.8 -- Canon 18-55 f/3.5-5.6 -- Canon 50mm f/1.8 -- Canon 70-200 IS f/4 -- Tokina 11-16 f/2.8

iemand die een opleiding in regio kortrijk - roeselare kent?

@Elkristo : CVO 3Hofsteden : Kortrijk - Tielt - Menen
    Opleidingsniveau vind ik ok. Alleen de instapmodule, maar die kan je evt. overslaan als je een test doet.

De zoekfunctie geeft me niet veel moed maar kom : iemand ervaring met de cursus van academie Geraardsbergen aub?

Basiscursus digitale fotografie regio Scherpenheuvel-Diest:

http://www.mooox.be/meer

Ik ben ook op zoek naar een (avond)cursus fotografie. Liefst in het Leuvense (Aarschot-Tienen kan ook). Waar krijg je de goede docenten? Momenteel ken ik dus niks van fotografie. De basiscursus digitale fotografie te Scherpenheuvel zegt me wel wat, maar misschien nog een extra cursus voor tijdens het jaar waar misschien toch iets van diploma aanhangt? (Niet dat ik direct ambitie heb, maar 't is wel leuk als je er een diploma van hebt).

Maandag ga ik me inschrijven bij het ctt limburg.
    Ik was al lang de kat uit de boom aan het kijken maar nu starten de modules eindelijk op uren die combineerbaar zijn met mijn ploegenwerk.
    Nog iemand die dit van plan is te volgen vanaf februari daar?
    Groetjes,
    Dominic

Weet iemand een goede cursus (avond of zaterdag) die een goede basis fotografie kan meegeven? Maar daarnaast ook tijd besteed aan bewerkingsprogramma's?
    Omgeving Aalst of Gent.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zoë C. Bekijk bericht
    Weet iemand een goede cursus (avond of zaterdag) die een goede basis fotografie kan meegeven? Maar daarnaast ook tijd besteed aan bewerkingsprogramma's?
    Omgeving Aalst of Gent.
    Ik volg nu de opleiding fotografie aan het centrum voor volwassenenonderwijs Tanera aan de ledebaan in Aalst. Het is een opleiding tot fotograaf waarbij alle aspecten aan bod komen. De opleiding is opgebouwd in verschillende modules waarin alle aspecten aan bod komen.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Iemand ervaring met de fotografie opleiding aan de kunstschool in Hasselt?

www.cvo3hofsteden.org

foto a en b, fotobewerking a en b, fotoanalyse, diverse modules

een avond of namiddag per week, totale duur 5 à 6 jaar

Ik heb in een ander topic eens advies gevraagd over scholing volgen of zelfstudie.
    Door gezondheidsproblemen volg ik liever zelfstudie en dat doe ik ook voor een deel door Amerikaanse video-cursussen en een selectie aan nederlandstalige en engelstalige ebooks.
    Ik heb hier opleidingscentra in België gevonden die ook een thuisopleiding aanbieden maar her en der (ook in dit topic) slechte kritieken erover gelezen, je krijgt gewoon een map lesmateriaal, neemt het door en doet examen. Op je mails wordt amper of niet gericht gereageerd.
    Toen ik in het ander topic de vraag stelde bleef een antwoord van een BD lid me bij. Hij zei dat scholing de ervaring en motivatie alleen maar ten goede komt. Ik citeer hier niet letterlijk maar neem zijn advies ter harte.

Daarbij ging ik dus op zoek naar scholen in 't Westen van Vlaanderen die cursussen geven van 1 of 2 maal per week.
    Ik vond er drie en had graag wat advies van mensen die er ene van gevolgd hebben maar advies van mensen met de nodige kennis terzake is tevens van harte welkom.

Hier zijn ze:
    Syntra: https://www.syntrawest.be/opleidinge...opleiding.html
    CVO Roeselare: http://www.cvoroeselare.be/fiche2-44...schrijven.aspx
    CVO Kortrijk: http://cvo3hofsteden.org/cursusaanbo...dex.php#tabs-1

Ik ben wel naar iets op zoek waar wat aan tempo les gegeven word (ik leer echt snel), niet iets waar je constant aan het handje begeleid wordt en de lesgever zich het overgrote deel van de tijd bezighoudt met mensen die het maar blijven niet snappen. Niks tegen deze mensen hoor maar daarvoor kunnen cursusen in groepen ingedeeld worden.
    Ik zeg dit maar omdat ik zelf nog informaticacursussen gegeven heb (Apple) en voor OS X en de bijbehorende applicaties was dit nog te doen maar voor IOS krijg je mensen in je groep die de hele groep zouden durven ophouden. Nu, soit.

Of ben ik dan beter af met een professionele fotograaf die cursussen (privé of in kleine groep) geeft op tempo, zowel theorie als praktijk en waar vind ik zo iemand?

Bedankt om mijn hele verhaal te lezen en aan iedereen die me kan op weg helpen naar een gepaste opleiding.
    Wotancraft & Hold Fast Gear & bridge cameras.

Nieuw concept te Leuven... Doel samen activiteiten organizeren, workshops, events, uitstappen... in Leuven, vertrekkend uit Leuven... Delen van kennis, kunde, ervaring... en have a good time! eerste activiteit "leuven by night" was reeds een creatief succes! lees of wordt lid van deze gemeenschap: hier

zie ook de strobist blog: hier
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

21. Standaard Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    Nieuw concept te Leuven... Doel samen activiteiten organizeren, workshops, events, uitstappen... in Leuven, vertrekkend uit Leuven... Delen van kennis, kunde, ervaring... en have a good time! eerste activiteit "leuven by night" was reeds een creatief succes! lees of wordt lid van deze gemeenschap: hier

zie ook de strobist blog: hier
    Leuven is niet ver, een zeer tof initiatief. (ook gedeeld in onze facebookgroep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/)
    Laatst gewijzigd door bvphotography; 24 juli 2016 om 21:19

Hallo iedereen,

Sinds Juli 2016 geen posts meer rond dit topic, daarom waag ik het nog even om dit terug aan te wakkeren.

Daar ik van mening ben dat je altijd wat kan bijleren, heb ik me ingeschreven voor de cursus Digitale Fotografie gegeven aan het CVO TSM in Mechelen. Daarom deze twee vraagjes:
    1) Heeft iemand deze richting recent gevolgd en wat zijn de bevindingen?
    2) De cursus begint in Jan 2018. Iemand toevallig die deze richting ook gaat volgen?

mvg.,
    Alex Wyckmans
    Canon EOS 7D Mark II * Canon EOS 40D * EF 24-70mm f/2.8 L USM * EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS * EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 * Speedlite 430EX
    www.woodlane.be

Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 56789

Soortgelijke discussies

1. Opruiming boeken fotografie VERKOCHT
    Door Luna-L in forum Aangeboden
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 16 juni 2008, 14:31
  2. cursus digitale fotografie
    Door Tatjana in forum Algemeen
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 27 augustus 2005, 15:01
  3. Zomerworkshop Fotografie voor Jongeren