Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 2 van 9 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 222

Standaard Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

Ik geef enkel de korte cursussen bij Syntra in Hasselt. Ik geef van die korte cursussen waarschijnlijk ook enkel maar het 2de deel en tot januari.

Ik ga namelijk beginnen les geven in de academie in Maasmechelen en dat is gedurende het eerste half jaar 1 avond per week (woensdag) en vanaf februari is dat maandag- en woensdagavond.

De opleiding fotografie is nieuw in de academie van Maasmechelen. Hier meer info: http://www.kunstacademie-online.be/frames.html

Ik begin vanavond aan een opleiding fotografie bij Horito in Turnhout. De opleidingen fotografie zijn blijkbaar populair, ze hebben een derde groep samengesteld. Ik vermoed dus dat fotograaf geen 'knelpuntberoep' is .
    Canon 5dmkiii |17-40L | 85 1.8 | 100 L 2.8 IS | 28 1.8 TE KOOP !! | 70-200 2.8 IS II L| 24-70 2.8 II L | 35 F2 IS | 70-300 L IS
    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Hier nog twee, maar ik kan ze niet beoordelen:

http://www.digigrafie.be/
    http://www.cvo.be
    Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens :)
    Flickr album Homepage

Iemand die dit studeren? Heb nl. een vraag ivm de toelatingsproeven...

Het schijnt zo moeilyk te zyn maar iemand die er al ervaring mee heeft gehad?

@ qshot:

Nog op zoek naar engelstalige opleiding? Ik ben bezig met een self-study cursus van SPI - School of Photographic Imaging, van de engelstalige Amateur Photographer. (Ben zelf engelstalig, daarom). Als je self-study wilt doen, ipv in de klas, is het wel aan te raden.

Check hun website voor meer info: http://www.amateurphotographer.co.uk/spi/

Alex

Canon EOS 40D, Sigma 30/1.4, 17-70/2.8 & 70-300, Canon 50/1.8

Weet er iemand waar je een (weekend) cursus kan volgen in de buurt van Geraardsbergen?

Alvast bedankt.
    In iedere minuut schuilen miljoenen mogelijkheden...

Te Anderlecht in het Elishout
    http://www.elishout.be/avondschool/

DOEL +PROFIEL?

Geïnteresseerd in fotografie? Grijp je kans! In onze opleiding fotografie hebben we nu ook een gloednieuw programma aangepast aan de snelle digitale opmars maar met behoud van de mogelijkheid om je te oefenen in de klassieke zwart-wit en kleurfotografie. Voor de basismodules is geen voorkennis vereist. Je hebt enkel een eigen kleinbeeld, spiegelreflex, digitaal of analoog fototoestel en een flinke portie enthousiasme nodig. Na het doorlopen van de basis kan je je talenten verder ontwikkelen in modules zoals portret, reportage, architectuur, productfotografie, wetenschappelijke fotografie etc. Uiteraard word je hierin niet enkel technisch maar ook creatief gestimuleerd. Je maakt immers ook kennis met werk van bekende hedendaagse fotografen en van de klassieke gevestigde waarden, en kan hieruit de nodige informatie halen om van jouw foto’s kleine meesterwerken te maken!

WELK CERTIFICAAT?

Certificaat Fotografie

ORGANISATIE?

Modulair-avond-weekend
    Grtz, Patrick
    http://www.trikke.be
    Ik doe het met Canon.

Ik volg momenteel een cursus Digitale Fotografie in het CVO - Temse of het
    Centrum Voor Volwassenen onderwijs te Temse.

Ik ben daar meer dan tevreden, met een super bekwame professionele fotograaf als lesgever.
    Hij weet zijn lessen zeer boeiend te maken, en gaat met ons regelmatig op fotoshoot om de theorie in praktijk te brengen.

Gewoon een aanrader, ik vermoed dat deze cursus ook op andere plaatsen te vinden is

Heeft iemand tips voor West-Vlaanderen? Bij voorkeur Oostende of Brugge, in mijn geval dan toch.

Momenteel vind ik enkel Syntra West terug en aangezien ik in 2 shiften werk is dit een beetje moeilijk voor mij. Denk dat ze hier niet blij zullen zijn als ik 3 jaar alleen de vroege wil doen

Mogen ook kortere cursussen zijn van een paar weken, alle tips zijn welkom.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Trikke Bekijk bericht
    Te Anderlecht in het Elishout
    http://www.elishout.be/avondschool/

DOEL +PROFIEL?

Geïnteresseerd in fotografie? Grijp je kans! In onze opleiding fotografie hebben we nu ook een gloednieuw programma aangepast aan de snelle digitale opmars maar met behoud van de mogelijkheid om je te oefenen in de klassieke zwart-wit en kleurfotografie. Voor de basismodules is geen voorkennis vereist. Je hebt enkel een eigen kleinbeeld, spiegelreflex, digitaal of analoog fototoestel en een flinke portie enthousiasme nodig. Na het doorlopen van de basis kan je je talenten verder ontwikkelen in modules zoals portret, reportage, architectuur, productfotografie, wetenschappelijke fotografie etc. Uiteraard word je hierin niet enkel technisch maar ook creatief gestimuleerd. Je maakt immers ook kennis met werk van bekende hedendaagse fotografen en van de klassieke gevestigde waarden, en kan hieruit de nodige informatie halen om van jouw foto’s kleine meesterwerken te maken!

WELK CERTIFICAAT?

Certificaat Fotografie

ORGANISATIE?

Modulair-avond-weekend
    Iemand ervaring met CVO Elishout in Anderlecht??

En iemand ervaring met dit concept ??

Klikkie

Alvast bedankt voor de info,

Greetzzz
    Laatst gewijzigd door D. Serge; 2 december 2008 om 14:27
    NIKON D80 | Nikkor AF-S DX 18 - 135 F/3.5-5.6G | Nikkor AF 50 F/1.8D | Lowepro Slingshot AW200

...De wereld van de digitale fotografie aan het ontdekken...

Niemand?
    NIKON D80 | Nikkor AF-S DX 18 - 135 F/3.5-5.6G | Nikkor AF 50 F/1.8D | Lowepro Slingshot AW200

Ik heb ervaring met het Elishout en volg er nog lessen.
    Ik ben er heel tevreden temeer omdat de lesgevers ervaren fotografen zijn.
    Ik ben er twee jaar geleden gestart en we zijn zelf in het begin nog met het analoge bezig geweest.
    Je kunt er verschillende modules volgen doch je dient te beginnen bij de basis.
    Als je al enige ervaring hebt in bepaalde displines kun je vrijstellingen bekomen mits het afleggen van een proef.
    Het systeem is er modulair opgebouwd, als je éénmaal per week gaat kun je twee modules per jaar volgen. Je kunt natuurlijk meerdere modules volgen ik ken studenten die er bijna alle dagen van de week gaan en zo op een paar een volwaardig certiificaat van fotograaf behalen.
    Voor verdere info, kom gewoon eens kijken, kom eens op een opendeur; Stuur een mailtje naar de school je krijgt vast wel een antwoord.
    Grtz, Patrick
    Ik doe het met Canon.

Nieuwe lesserooster is beschikbaar vanaf 05/01 en inschrijvingen zijn mogelijk vanaf 06/01.

hallo iedereen,

ik ben nieuw op dit forum en heb mij ingeschreven omdat ik me nu wel echt eens wil gaan toeleggen op fotografie.Heb me afgelopen weekend een toestel aangeschaft en ben op zoek naar een cursus fotografie die doorgaat in het weekend.
    is er iemand die mij een beetje kan helpen en mss weet waar ik deze cursus zou kunnen volgen?

grtz

Hoi Nieuwtje,

Moet het speciaal een cursus zijn waar je naar toe wilt? Is anders een internetcursus niets voor je? Dat kun je doen wanneer je maar wilt en in je eigen tempo en op je eigen niveau.

Gr. X.

hey xarder,

ik denk niet dat een internetcursus mij ligt. Heb al veel gegoogled en ben al op veel site`s gekomen, die zien er wel heel leerrijk uit maar ik zou niet weten waar te starten. Ik begin vanop `nul`. Vandaar dat het mij interresanter leek om echt een cursus te gaan volgen.

grtz x

Standaard Dit mag verwijderd worden

Oeps foutje, deze reactie mag verwijderd worden.

Hoi Nieuwtje,

Bij Fotoforce hebben hebben ze een cursus Inleiding Digitale Fotografie IDF0 Die begint echt bji het begin met het leren kennen van je eigen camera door middel van praktijkoefeningen. En het maakt dan niet uit of je een compact of een spiegelreflex camera hebt.

Gr. X.

Standaard Cursus Photoshop CS3 definitief

Vanaf volgende maand starten de cursussen Photoshop te Deurne dus definitief.
    Wie meer informatie wil, kan de brochure met alle gegevens opvragen door een werkend e-mailadres te bezorgen. Telkens 10 uur opleiding, vrijdagavond van 19.30 tot 22.00 uur. Apart programma voor beginners en gevorderen.

Er was nogal wat vraag naar deze cursussen, dus ik hoop op een positieve respons.

Leon
    Bijgevoegde bestanden Bijgevoegde bestanden
    Laatst gewijzigd door Franciskine; 28 december 2008 om 14:39
    Fullator
    Fotostudio Candela Zone
    website: http://www.chronax.be
    website: http://www.marquisemodels.eu

thxie, ziet er heel goed uit.ideaal om te beginnen.

prettige feestdagen
    grtz x

Hi, ik wil graag onderstaande cursus van 3 jaar volgen bij Syntra Midden-Vlaanderen, vanaf het ogenblik dat er een nieuwe start (wss sep09). Heeft iemand hier persoonlijke ervaring mee?

Het programma ziet er alvast goed uit, vind ik, en ik post het hier nog effe voor andere geïnteresseerden (kunnen we al afspreken )!

Eerste Jaar Fotograaf : 45 sessies ( 4 uur)
    Introductie 4u
    Camera & accessoires 20u
    Geschiedenis v/d fotografie 4u
    Basis lichtmeting 8u
    Compositie & verlichting 4u
    Beeldbewerking (photoshop) 28u
    Colormanagement 4u
    Materiaalweergave 12u
    Stilleven 12u
    Portret ( studio & locatie) 36u
    Sociale reportage 32 u
    Bedrijfsreportage 12 u

Tweede Jaar Fotograaf : 45 sessies ( 4 uur)
    Colormanagement 8u
    Product en publiciteit 48u
    Portret ( studio & locatie) 44u
    Sociale reportage 24 u
    Architectuur en Interieur 20u
    Bedrijfsreportage 24 u
    Afwerking en presentatie 4u

Derde jaar Fotograaf : 45 sessies (4 uur)
    Product en publiciteit 36u
    Portret ( studio & locatie) 36u
    Sociale reportage 20 u
    Architectuur en Interieur 20u
    Bedrijfsreportage 20 u
    Landschappen en natuur 20u
    fotograaf als zelfstandige 8u
    Canon EOS 7D + EF-S 17-55 f2.8 IS USM + EF-S 55-250 f4-5.6 IS

Op dit ogenblik volg ik een cursus lightroom in Heusden-Zolder(waarvan maandag de laatste les is).Indien er voor volgend simester genoeg kandidaten gevonden worden zal er een opleiding gegeven worden fotografie gecombineerd met lightroom.Het is de bedoeling om er 1 avond op uit te trekken om foto's te nemen(of in studio) en dan de week erop de foto's volledig te verwerken met lightroom.Jammer maar we zijn nog niet met volk genoeg,er zijn 8 personen nodig om deze cursus te laten doorgaan.
    De cursus zal doorgaan op dinsdag avond.
    wie interesse heeft laat maar iets weten via een PM.

mvg jopat

Standaard Slecht opleiding syntra

Ik wil hier een bericht over posten om mensen te waarschuwen die overwegen dezelfde opleiding te gaan volgen. (dubbele post, mod andere post mag weg als dat beter lijkt))

Ik zit zelf in het derde en laatste jaar van de avondopleiding fotografie in Brugge en heb gedurende de afgelopen jaren erg veel problemen gehad met slechte lesgevers, slecht organisatie, weinig inhoud, povere voorzieningen… Ik heb het zelf 3 jaar kunnen volhouden omdat er één enkele lesgever technische camera is waarvoor ikzelf zeer veel respect heb en erg veel uit zijn lessen heb kunnen leren. Het is ook de enige leraar die les geeft uit liefde voor het vak en omdat hij graag zijn expertise wil delen. De rest van de opleiding kan eigenlijk in één jaar samengevat worden en wordt gegeven door fotografen die te weinig werk hebben om serieus te worden genomen. Het is dan ook erg twijfelachtig als deze mensen uw werk gaan beoordelen.

Maar het grootste probleem is nog dat syntra massaal veel studenten toelaat voor de opleiding. Veel meer dan ze eigenlijk aankunnen, met gevolg dat het materiaal en de lessen absoluut ontoereikend zijn.

Vele pogingen van mijn kant om een discussie met syntra te starten hebben gefaald. Klachten worden afgewimpeld en problemen worden nauwelijks opgelost. En ze geven niet de blijk van te leren uit hun fouten want het aantal inschrijvingen blijft stijgen en van alle concrete klachten die ze van mij en mijn collega studenten hebben gekregen werd er bijna niks opgelost.

Ik kom wrs redelijk verbitterd over, maar dit komt enkel omdat ik veel geld heb betaald voor deze opleiding en dat ze de verwachting niet kan invullen. Getuige hiervan zijn de nauwelijks 30% van alle studenten die de opleiding begonnen zijn met mij die ze ook effectief afmaken. Zelfs de docenten zelf hebben mij tijdens de opleiding gelijk gegeven op mijn argumenteringen.

Als er mensen zijn die overwegen de opleiding te volgen en toch eerst eens willen zien wat er van dit verhaal waar is dat heb ik nog het volledige email relaas tussen mezelf een syntra staan en wil ik u dit gerust bezorgen. Het is een hele boterham maar wel een erg mooi voorbeeld van hoe syntra tekort schiet in hun opleiding fotografie.

Hi Slicktrix, thanks voor je input over deze opleiding, dat werpt alvast een wat minder mooi licht op deze opleiding. Stom voor je dat het zo tegengevallen is, al goed dat je er bijna vanaf bent.

Aangezien ik ervan uitga dat bij dergelijke opleidingen vrijwel alles staat of valt met de kwaliteit van de lesgevers en dat jij deze in Brugge (Syntra West) hebt gevolgd: heeft er iemand persoonlijke ervaring met deze avondopleiding van 3 jaar, maar dan bij Syntra Midden-Vlaanderen?
    Canon EOS 7D + EF-S 17-55 f2.8 IS USM + EF-S 55-250 f4-5.6 IS

Opleiding fotografie
    CVO Elishout ANDERLECHT opendeurweekend 24 en 25 januari 2009
    Doorlopend tentoonstelling van de werken van de cursisten...
    meer op
    www.elishout.be/avondschool
    Grtz, Patrick
    Ik doe het met Canon.

Pagina 2 van 9 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Opruiming boeken fotografie VERKOCHT
    Door Luna-L in forum Aangeboden
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 16 juni 2008, 14:31
  2. cursus digitale fotografie