Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verzameltopic opleidingen fotografie

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

    Oorspronkelijk geplaatst door zipper Bekijk bericht
    Hallo, spijtig dat er nog geen reactie zijn gekomen over de opleiding digitale fotografie in de schoonheidsschool te Antwerpen:

    ben wel heel benieuwd naar reacties van mensen die deze cursus eventueel al gevlogd hebben.....
    of zijn er nog curssusen die iemand weet in de Regio van Antwerpen / Turnhout / Herentals.... voor een beginner digitale fotografie?
    ook de basis ontwikkeling (dark room) enz... zou tof zijn...

    alvast bedankt
    Ik kan U de cursussen in de HIK (Geel) aanraden.
    http://www.hik.be/
    Rechtsboven op de site kan je op trefwoorden zoeken, typ daar maar 'digitale fotografie' in.
    Deze richten hiervoor 3 module's in. De eerste is héél basic (ik ken uw voorkennis niet), en hiervoor heb ik in gesprek met de verantwoordelijke vrijstelling voor gekregen. Ik heb daar dus wel module 2 en 3 gevolgd, en deze zijn heel praktijkgericht, dus veel practicums en opdrachten. Zowel sport, natuur, portret en studio komen aan bod. Ik heb er zeker geen spijt van dat ik deze heb gevolgd. Momenteel volg ik de cursus Lightroom, en voor deze cursus moet je ook nog foto-opdrachten uitvoeren. Ga eens langs, en vraag wat info zou ik zeggen.
    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

    Comment


    • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

      @Stapperke...

      bedankt voor de reactie.. heb al eens gaan kijken op de website... ziet er wel goed uit... ik zou persies toch nog met de eerste willen beginnen ... dat is wat opfrissing... heb het ook maar zelf met een boek en internet aangeleerd... maar ik denk dat het geen kwaad kan om nog wat opfrissing te krijgen... dan zie je het toch nog via een andere visie... van de leerkracht.
      hoe zijn die trouwens? leuke mensen? zijn dit professionele fotografen?

      weet je toevallig hoe die 60 uren verdeelt zijn en over welke dagen? toch avond cursus?

      nogmaals bedankt...
      -------------------------------------------
      Nikon D60 - 18-200mm VR

      Comment


      • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

        Het is 1 avond in de week, gespreid over een trimester. Dus ongeveer 15 avonden.
        De cursus die ik nu volg wordt gegeven door iemand die professioneel en full-time bezig is met fotografie. De voorgaande modules werden gegeven door mensen die toch al kunnen terugkijken op vele jaren ervaring, en weten echt wel weten waar ze mee bezig zijn. Soms moet je verdeeld over groepjes (van ongeveer 5 personen) een opdracht uitwerken. De bedoeling is dan ook dat je eerst zelf of samen naar een oplossing of opstelling zoekt. Je kan natuurlijk altijd raad vragen. Je krijgt ook een paar opdrachten die je buiten de lesuren moet uitvoeren, en die worden dan samen besproken. Zoals ik reeds vermeldde, het is heel praktijkgericht. Ik heb er een groepje aan overgehouden die zelf ook al eens een foto-uitstap maken.
        Besluit : ik heb er geen spijt van, en vind het een aanrader !!
        Last edited by stapperke; 7 oktober 2010, 15:51.
        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

        Comment


        • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

          Ik kan Stapperke alleen maar gelijk geven. De cursussen aan de HIK zijn de moeite waard en de docenten van wie we les gekregen hebben zijn gedreven fotografen die kunnen teren op hun ervaring.

          De eerste module is inderdaad basic. (maar voor beginners of als opfrissing toch wel aan te raden) De volgende modules zijn eerder praktijkgericht en daarvan heeft iedereen volgens mij het meeste geleerd.

          Verwacht geen opleiding tot beroepsfotograaf (analoge fotografie komt nergens aan bod) maar eerder tot "hobbyfotograaf met technische bagage"

          Zoals Stapperke schrijft: we hebben er een heel tof groepke aan over gehouden waarmee ik nog veel op "stap" wil gaan.

          Misschien toch nog een nadeel: door het succes van deze opleidingen is het aan te raden om er snel bij te zijn. De meeste modules zitten tegenwoordig meteen vol. De eerlijke prijs zal hier natuurlijk ook voor iets tussen zitten.

          Comment


          • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

            Ik heb me ingeschreven voor de avondles in Syntra Genk, naar aanleiding van de aankoop van m'n eerste camera

            Toevallig nog mensen die daarheen gaan?

            Peace !

            Comment


            • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

              Weet er iemand workshops/cursussen zijn in West of Oost-Vlaanderen?

              Comment


              • opleiding nikonians

                Nikonians (www.nikonians.org) geeft nu ook opleidingen in Antwerpen en Nederland.
                Heeft iemand hier ervaring mee ? meer bepaald voor de cursus cls ?

                Comment


                • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                  Ik heb in de schoonheidsschool in Antwerpen de cursus gevolgd (deel1).
                  Aangezien ik reeds een voorkennis had van basiszaken was het theoretische deel een opfrissing.
                  Ik vond het wel een vlot tempo dat er werd ingestoken.
                  't Voordeel is dat er ook een kleine studio is, en dat daar ook elke keer enkele praktische zaken aan bod kwamen.
                  Ik volg zeker deel 2.

                  greetz

                  Comment


                  • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                    Graag zou ik nog wat extra dingen bijleren mbt fotografie.
                    Hiervoor ben ik dus op zoek naar een plaats waar ik een cursus ivm fotografie kan volgen.
                    Regio Zuid Limburg.
                    Indien mensen ook positieve of negatieve ervaringen hebben met bepaalde cursussen wil ik die ook wel graag horen.

                    Bedankt!
                    Chris

                    Comment


                    • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                      Oorspronkelijk geplaatst door chrisjam Bekijk bericht
                      Graag zou ik nog wat extra dingen bijleren mbt fotografie.
                      Hiervoor ben ik dus op zoek naar een plaats waar ik een cursus ivm fotografie kan volgen.
                      Regio Zuid Limburg.
                      Indien mensen ook positieve of negatieve ervaringen hebben met bepaalde cursussen wil ik die ook wel graag horen.

                      Bedankt!
                      Chris
                      cvo Leuven-Landen
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                      Comment


                      • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                        Iemand ervaring met CVO-Meise Jette?

                        Had daar graag opleiding gaan volgen en vind de site maar zus en zo...
                        5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

                        Comment


                        • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                          Is fotoforce nog actief? Ik had al een tijdje geleden een mailtje gestuurd dat ik geintresserd was, maar geen reactie. Ook zie ik dat de website zelf niet echt up to date is. Vooral omdat ze gelukwensen geven voor 2010

                          Comment


                          • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                            CVO Temse module 1 en 2

                            Ik start volgende maand in module 2 omdat het tijdstip van module 1 mij niet past. De eerste les moet ik een test doen om mijn kennis te checken.
                            Weet er iemand wat er (concreet) op zo'n test gevraagd wordt?

                            Comment


                            • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                              Oorspronkelijk geplaatst door chrisjam Bekijk bericht
                              Graag zou ik nog wat extra dingen bijleren mbt fotografie.
                              Hiervoor ben ik dus op zoek naar een plaats waar ik een cursus ivm fotografie kan volgen.
                              Regio Zuid Limburg.
                              Indien mensen ook positieve of negatieve ervaringen hebben met bepaalde cursussen wil ik die ook wel graag horen.

                              Bedankt!
                              Chris
                              Bij het CTT misschien?

                              Ik begin iig volgende week met mijn (intense) opleiding digitale fotografie in het CTT te Genk. Ik ben zeer benieuwd!
                              Canon EOS 550d - 18-55mm IS + 55-250mm IS

                              Mijn Flickr pagina

                              Comment


                              • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                                Ik zou eens wat raad willen voor een avondschooltje fotografie in Gent.
                                Ik weet dat je dit in het KISP (naast mijn huidige school) en in Syntra hebt.
                                Maar die post van Art & Craft spreekt me wel aan. (ikzelf woon in Drongen en de lessen zijn in Drongen....)
                                Kheb even gezocht en ik zie dat de lesreeksen weer voorbij zijn...
                                Nu, aangezien dit maar 3 lessen zijn. Is dit eigenlijk wel nuttig? ik dacht echt aan een jaartje avondschool te doen... om ECHT bij te leren. Wat op 3 lessen volgens mij praktisch onmogelijk is?

                                Liefst enkele plus en minpunten van alles (ik ga de avondschool pas doen als ik klaar ben met m'n huidige opleiding, en 't is helemaal niet zeker dat ik erdoor zal zijn dit jaar, wat m'n laatste jaar is)
                                Canon Eos 500D - Canon 18-55 kitlens - Canon EF 70-200mm f4 L USM - Sigma 105mm f 2.8 EX DG Macro
                                Al doende leert men, kritiek is dus welkom

                                Comment

                                Working...
                                X