Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urbex problemen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Urbex problemen

    Het moeten geen amerikaanse toestanden worden.

    Men zou zoals in Nederland ook een erfvredebreuk in de wet kunnen opnemen.

    Comment


    • #17
      Re: Urbex problemen

      Toch opletten met overdreven reacties of niet doordachte handelingen bij het wegdrijven van een ongewenste bezoeker.
      Als de persoon in kwestie schade ondervind van uw acties kan je je nog aan een klacht verwachten ook en vergeet de schadevergoedingen niet.
      Die boer met zijn beerkar zou wel eens een hoge factuur kunnen krijgen voor het volledig reinigen van de wagen. Een platte band zetten is op het randje want er is geen feitelijke schade. Je ben gewoon wat lucht kwijt. Je enige schade juridisch gezien zo je wil is dat je voertuig immobiel is gemaakt en daar staan straffen op maar of een rechter u daar snel in zal volgen is een ander vraag. Als de boer een kras maakt in uw lak dan kan je hem de factuur voorleggen voor de nieuwe lak.

      Nog opletten demeyereg dat de rechter u geen cursus woedebeheersing oplegt of zo

      Maar als je in de bak zit dan komen wij je graag bezoeken om een foto te maken natuurlijk

      Comment


      • #18
        Re: Urbex problemen

        Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
        Toch opletten met overdreven reacties of niet doordachte handelingen bij het wegdrijven van een ongewenste bezoeker.
        Nog opletten demeyereg dat de rechter u geen cursus woedebeheersing oplegt of zo

        Maar als je in de bak zit dan komen wij je graag bezoeken om een foto te maken natuurlijk
        Probeer maar Bert "HIER WAAK IK" en ik ben er ook voor verzekerd......

        Comment


        • #19
          Re: Urbex problemen

          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
          Toch opletten met overdreven reacties of niet doordachte handelingen bij het wegdrijven van een ongewenste bezoeker.
          Als de persoon in kwestie schade ondervind van uw acties kan je je nog aan een klacht verwachten ook en vergeet de schadevergoedingen niet.
          Die boer met zijn beerkar zou wel eens een hoge factuur kunnen krijgen voor het volledig reinigen van de wagen. Een platte band zetten is op het randje want er is geen feitelijke schade. Je ben gewoon wat lucht kwijt. Je enige schade juridisch gezien zo je wil is dat je voertuig immobiel is gemaakt en daar staan straffen op maar of een rechter u daar snel in zal volgen is een ander vraag. Als de boer een kras maakt in uw lak dan kan je hem de factuur voorleggen voor de nieuwe lak.

          Nog opletten demeyereg dat de rechter u geen cursus woedebeheersing oplegt of zo

          Maar als je in de bak zit dan komen wij je graag bezoeken om een foto te maken natuurlijk
          Geert is een aimabele mens hoor !

          Comment


          • #20
            Re: Urbex problemen

            Oorspronkelijk geplaatst door Divad Bekijk bericht
            Dus zolang ik niets afbreek of meepik, mag ik ook zomaar ongevraagt bij jouw thuis rondlopen?
            Bij mij thuis zijn de deuren dicht en is het duidelijk bewoond
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

            Comment


            • #21
              Re: Urbex problemen

              @ Empe : dat erf waar ik op stond, ik wist geeneens dat dat een erf was, was gewoon naast n veldweg. Was ook niet afgezet of aangeduid. Zag er niet anders uit dan de berm

              Iets anders : Bij mijn buren is er n soort sluipweg van de ene straat naar de andere, loopt dus wel over privéterrein (tuin). Dat is ook duidelijk aangeduid.

              Tijdje terug nam een jongen die van school kwam die binnenweg en werd vastgehouden door die buurman tot de politie er was.

              Later heeft die buurman het mogen komen uitleggen bij de politie en is harder op de rooster gelegd dan die jongen (die eigl evengoed n dief kon zijn geweest die op prospectie kwam).
              Last edited by johan de man; 22 mei 2016, 08:29.
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

              Comment


              • #22
                Re: Urbex problemen

                Iets luchtigers : ik heb de vervallen universiteit Val Benoit bezocht. Toen ik buitenkwam, zag ik n oudere man met n brommer afkomen, ik dacht 'oei, betrapt' :-(. Vriendelijk gedag gezegd en aan de praat geraakt, hij was n buurtbewoner die metaal kwam pikken om thuis wat te lassen !

                Ik blijf trouwens nooit ergens lang binnen, max n half uur.

                Ik snap mensen niet die ergens 8 uur binnenblijven, dan is t risico op ongevallen of betrapt worden groter ! Of n model meepakken met bruidskleed, fotograferen met flitsers etc ...

                Natuurlijk moet je niet bij de eigenaar gaan klagen als je door n vloer zakt of je verwondt of zo, risico van t vak.
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                Comment


                • #23
                  Re: Urbex problemen

                  Half uur ????? Ik zie je ECVB of CDC of IM of XXL toch niet doen op een half uur hoor !

                  Comment


                  • #24
                    Re: Urbex problemen

                    Iets anders : Bij mijn buren is er n soort sluipweg van de ene straat naar de andere, loopt dus wel over privéterrein (tuin). Dat is ook duidelijk aangeduid.

                    Tijdje terug nam een jongen die van school kwam die binnenweg en werd vastgehouden door die buurman tot de politie er was.

                    Later heeft die buurman het mogen komen uitleggen bij de politie en is harder op de rooster gelegd dan die jongen (die eigl evengoed n dief kon zijn geweest die op prospectie kwam).
                    Logisch dat die buur een preek kreeg, die jongen maakte geen enkele overtreding door zich louter daar te bevinden. Er is geen erfvredebreuk, wel woonstvredebreuk in België.

                    Die buur kan enkel die jongen wegsturen en die jongen moet dan dat erf of die weg verlaten.

                    Iemand als partikulier vasthouden kan enkel bij iets dat strafrechterlijk vervolgd kan worden ( diefstal, inbraak, ... ). Die buur beging wel een strafbaar feit : nl. iemand van zijn vrijheid beroven tegen diens wil zonder dat er een strafbaar feit werd gepleegd.

                    die eigl evengoed n dief kon zijn geweest die op prospectie kwam
                    Men is pas dief als men (weer) iets gestolen heeft, niet op voorhand.

                    Maar los van dat alles, als urban jouw ding is, ga er dan voor want het is een deugdelijke tak van de fotografie en brengt mensen heel wat genoegen en zet de gedachten in gang (en dat is kunst : mensen doen denken over wat ze zien of menen te zien). Persoonlijk vind ik het een meer oirbare vorm van fotografie dan blote vrouwen fotograferen onder hetzelfde mom van ' kunst ', maar dat is dus persoonlijk, ieder zijn ding, ieder zijn keuze zolang het maar vrije keuze is (van fotograaf en onderwerp of eigenaar/bezitter van het onderwerp). En daar wringt het bij urban al eens bij : het onderwerp of de eigenaar/bezitter van het onderwerp wordt meestal niets gevraagd ...
                    Last edited by Empe; 22 mei 2016, 11:04.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Urbex problemen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                      En daar wringt het bij urban al eens bij : het onderwerp of de eigenaar/bezitter van het onderwerp wordt meestal niets gevraagd ...
                      Juist, maar dat in de meeste gevallen dan ook niet mogelijk. Van wie is de fabriek, het pand, de grond... ???? Begin maar eens te zoeken....
                      Tijdje geleden, verlaten munitiefabriek, helemaal kort en klein geslagen, 2 keer betrapt op 2 dagen, bedreigd met een telefoontje naar de politie, dreigement met confisceren van het materiaal. Wie die persoon was weet ik niet, hij heeft zich niet gelegitimeerd en droeg geen uniform, de eigenaar zal het ook wel niet geweest zijn....
                      Hij had natuurlijk het recht de politie te bellen maar met welk recht zou hij me daar vast gehouden hebben tegen dat ze daar waren ?

                      Comment


                      • #26
                        Re: Urbex problemen

                        Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                        Juist, maar dat in de meeste gevallen dan ook niet mogelijk. Van wie is de fabriek, het pand, de grond... ???? Begin maar eens te zoeken....
                        Kadaster zeker.
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • #27
                          Re: Urbex problemen

                          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          Kadaster zeker.
                          Dat is een idee maar ik denk dat dit voor grote locaties wel eens zo kan zijn dat er geen enkele persoon fysieke eigenaar is, maar een of andere vennootschap, BVBA, ... om maar te zwijgen van al die huizenlocaties die wsl in een staat van onverdeeldheid zullen verkeren. Ik zie weinig andere redenen waarom ze zo verloederd achterblijven.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Urbex problemen

                            Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                            Juist, maar dat in de meeste gevallen dan ook niet mogelijk. Van wie is de fabriek, het pand, de grond... ???? Begin maar eens te zoeken....
                            Nog niet gehoord van ' het kadaster ' ?

                            Dat is een idee maar ik denk dat dit voor grote locaties wel eens zo kan zijn dat er geen enkele persoon fysieke eigenaar is, maar een of andere vennootschap, BVBA, ... om maar te zwijgen van al die huizenlocaties die wsl in een staat van onverdeeldheid zullen verkeren. Ik zie weinig andere redenen waarom ze zo verloederd achterblijven.

                            Eigenaar is eigenaar en als er meerdere eigenaars zijn dan heb je de toestemming van allen nodig.

                            't Is niet omdat het lastig ligt, dat het een excuus is om de toestemming van eigenaars niet te vragen en dus die eigenaar(s) op te sporen.

                            Als je het niet weet, blijf er weg ... of ... wees een grote jongen / een man en neem naast de lusten ook de lasten. Lusten : mooie locatie, kans op mooie foto's, kick om ergens te komen waar het eigenlijk niet mag, enzovoort. Lasten : iemand kan je betrappen en wegsturen ... (en als jij het niet nauw neemt met andermans rechten, dan kan die andere het wellicht ook wel eens niet zo nauw nemen met jouw rechten ... ). Zie de boer die de band liet leeglopen (wellicht) of de ruwe bolster die je verwensingen naar je hoofd zwiert en dreigt je spullen in beslag te nemen (of kapot te smijten) of je zelfs zal vasthouden tot de politie komt om die dan te laten vaststellen wat je volgens hem vernield zou hebben ....
                            Last edited by Empe; 23 mei 2016, 14:18.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Urbex problemen

                              Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                              Juist, maar dat in de meeste gevallen dan ook niet mogelijk. Van wie is de fabriek, het pand, de grond... ???? Begin maar eens te zoeken....
                              Tijdje geleden, verlaten munitiefabriek, helemaal kort en klein geslagen, 2 keer betrapt op 2 dagen, bedreigd met een telefoontje naar de politie, dreigement met confisceren van het materiaal. Wie die persoon was weet ik niet, hij heeft zich niet gelegitimeerd en droeg geen uniform, de eigenaar zal het ook wel niet geweest zijn....
                              Hij had natuurlijk het recht de politie te bellen maar met welk recht zou hij me daar vast gehouden hebben tegen dat ze daar waren ?
                              Euh.... misschien met "het recht van de sterkste..." !?

                              Comment


                              • #30
                                Re: Urbex problemen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                                Euh.... misschien met "het recht van de sterkste..." !?
                                Hmmm, je vergeet de smiley :-).
                                Als ik alleen ben zal ik in een ambulance vertrekken, vrijwillig.
                                Als mijn zoon er bij is zal hij in een ambulance vertrekken, onvrijwillig.

                                Ik kan je garanderen dat het laatste geen 3 seconden zal duren en het letsel bovendien niet zichtbaar zal zijn.

                                Comment

                                Working...
                                X