Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uploaden van foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Uploaden van foto's

    Er wordt een limiet gesteld aan de maximale omvang van een foto als men deze wil uploaden (1 Mb.) voor een Challenge-thema. Ik vind dit niet meer van deze tijd, aangezien mij camera al jpg-foto's maakt van 25 Mb.

  • #2
    Re: Uploaden van foto's

    Beetje kort door de bocht niet?

    Comment


    • #3
      Re: Uploaden van foto's

      En wat is het probleem?
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Uploaden van foto's

        De kwaliteit van het beeldscherm van je pc is voor het bekijken van groter belang dan de omvang van de foto.
        We hebben niet allemaal een Hasselblad X1D.
        "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

        Comment


        • #5
          Re: Uploaden van foto's

          Oorspronkelijk geplaatst door wroeke Bekijk bericht
          Er wordt een limiet gesteld aan de maximale omvang van een foto als men deze wil uploaden (1 Mb.) voor een Challenge-thema. Ik vind dit niet meer van deze tijd, aangezien mij camera al jpg-foto's maakt van 25 Mb.
          Welk programma kan ik het beste gebruiken om een 26 Mb foto terug te brengen naar 1 Mb?

          Comment


          • #6
            Re: Uploaden van foto's

            BD Resizer is een voorbeeld van wel een fijn stukje software, iets van Border doet ook zoiets. Maar is in Java geschreven en dus platform onafhankelijk.
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment


            • #7
              Re: Uploaden van foto's

              Oorspronkelijk geplaatst door wroeke Bekijk bericht
              Welk programma kan ik het beste gebruiken om een 26 Mb foto terug te brengen naar 1 Mb?
              Imagemagick, Gimp, Paint, en waarschijnlijk nog tientallen andere.

              Comment


              • #8
                Re: Uploaden van foto's

                Gezien de lengte van de langste zijde niet meer mag bedragen dan 1024px voor onze BD-Challenge, zal de bestandsgrootte op dat moment wellicht geen 1 MB bedragen.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.3.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.5)

                Comment

                Working...
                X