Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upload site

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Upload site

    Hallo

    In men vorige post 'niki deel 2' kwam er aan te pas dat mijn foto's niet scherp waren.
    Nu heb ik de originele eens gestuurd naar 'madmax' en die kwam tot de conclusie dat de site photobucket waar ik ze upload blijkbaar nog een paar dingen mee doet . Nu is men vraag wie weet er een site zijn die dit niet doet .
    Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

  • #2
    Re: Upload site

    De foto's eerst zelf verkleinen (met BDsizer, PS, ...) en pas dan uploaden.
    Als je dat niet doet, dan ga met elke host problemen hebben.

    Ik heb Photobucket vroeger gebruikt en als je het op die manier doet, hou je alles zelf in de hand.
    Mvg Tim

    Comment


    • #3
      Re: Upload site

      Ik heb ook regelmatig problemen met photobucket.
      Ik verklein m'n foto's met photoshop; en als ik ze dan nadien op een forum plaats komt er een hele grijszweem over m'n beeld.
      Niet echt ideaal dus.

      Mvg
      Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

      Comment


      • #4
        Re: Upload site

        Oorspronkelijk geplaatst door Fotografken Bekijk bericht
        Ik heb ook regelmatig problemen met photobucket.
        Ik verklein m'n foto's met photoshop; en als ik ze dan nadien op een forum plaats komt er een hele grijszweem over m'n beeld.
        Niet echt ideaal dus.

        Mvg
        En zet je die beelden eerst om naar sRGB vooraleer je ze upload?
        Mvg Tim

        Comment


        • #5
          Re: Upload site

          Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
          En zet je die beelden eerst om naar sRGB vooraleer je ze upload?
          Neen,
          klinkt mss dom, maar in photoshop, is dat dan via "safe for web en devices"?
          Weet er verder iemand of er een versie van BD-sizer bestaat voor mac?

          Mvg
          Last edited by Fotografken; 23 december 2008, 22:54.
          Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

          Comment


          • #6
            Re: Upload site

            Ik heb het even geprobeerd met de omzetting naar sRGB.
            Hierop kwam ik uiteindelijk uit:

            Oud kleurprofiel: (adobe RGB)

            Nieuw kleurprofiel: (sRGB)

            Printscreen photoshop:


            Is een simpel testfoto'tje, heb wat overdreven met m'n saturatie, maar dit geeft duidelijk het probleem wel weer.

            Mvg
            Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

            Comment


            • #7
              Re: Upload site

              Bij Pixum kan je tijdens het uploaden van de foto's kiezen om er niets aan te laten veranderen, maar dat mag je dan zeker niet vergeten.

              Volgens mij kan Pixum ook overweg met adobe RGB, er moet in ieder geval een kleurprofiel bij de foto zitten anders krijg je een foutmelding. Ik heb ook scans laten afdrukken, en die moest ik ook eerst een kleurprofiel geven vooralleer ik ze kon uploaden naar Pixum.

              Meer uitleg over mijn ervaringen met Pixum kan je in dit topic vinden:
              Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.
              Last edited by Black B@ndit; 24 december 2008, 18:45.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Upload site

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Bij Pixum kan je tijdens het uploaden van de foto's kiezen om er niets aan te laten veranderen, maar dat mag je dan zeker niet vergeten.

                Volgens mij kan Pixum ook overweg met adobe RGB, er moet in ieder geval een kleurprofiel bij de foto zitten anders krijg je een foutmelding. Ik heb ook scans laten afdrukken, en die moest ik ook eerst een kleurprofiel geven vooralleer ik ze kon uploaden naar Pixum.

                Meer uitleg over mijn ervaringen met Pixum kan je in dit topic vinden:
                http://forum.belgiumdigital.com/f6/p...en-229582.html
                Voor de prints heb ik geen probleem, die doe ik met extrafilm en nog nooit iets van klagen erover gehad.
                Het gaat hier over de foto's op het net plaatsen, dat ik me erger dat ze helemaal niet overeen komen met wat ik in photoshop zie.
                De printscreen komt wel overeen, en als je die dan bekijkt met de twee andere resultaten zijn het niet enkel de kleuren, maar ook de belichting die geheel anders is.
                Ik vind dit best wel redelijk lastig, en met flickr zit ik met hetzelfde probleem..

                mvg
                Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

                Comment

                Working...
                X