Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trouwfoto's branden op CD of plaatsen op website?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Trouwfoto's branden op CD of plaatsen op website?

    Hey!

    Ik heb zonet mijn eerste huwelijksreportage achter de rug. Komende week verwerk ik alles in Lightroom, maar ik vraag me nog af hoe ik de foto's best naar het koppel kan sturen. Voor hen zelf maakt het niet uit.

    Bij het huwelijk van mijn buren is er een website gemaakt door de fotograaf waar alle gasten dus via de link aan geraakten. Ik vind dit wel een leuk idee, maar weet niet goed hoe ik hieraan moet beginnen. Zou dat dan een site zijn via Wix of Weebly? Of zijn er nog andere mogleijkheden?

    Een tweede optie is natuurlijk de foto's op CD's Branden. Maar ik vrees dat ook veel mensen geen CD-speler meer hebben in hun laptop, dus ik twijfel of dit een goed idee is.

    Iemand die hier ervaring mee heeft? Andere ideeën zijn zeker nog welkom!
    Canon 600D / Sigma&Canon Lenses / Flickr

  • #2
    Re: Trouwfoto's branden op CD of plaatsen op website?

    Ik heb m'n laatste reportage (babyborrel van eerste zoontje van neef) op USB-stick geleverd. Die stick werd me bezorgd door de trotse grootvader (mijn broer).

    Ook bij een vorige gelegenheid (plechtige communie) werden de foto's via stick bezorgd.

    O ja: op die stick plaatste ik de grote jpg's (voor afdruk) en, in een aparte folder, kleinere jpg's (1500 px, ruim voldoende om op het scherm te tonen).

    Vroeger maakte ik wel eens gebruik van de gratis webspace bij mijn provider (Skynet); en kon ik via iPhoto (Mac) webpagina's aanmaken en met een FTP progje opladen naar die webspace. De link bezorgde ik dan via email aan de geïnteresseerden.
    Last edited by LesC; 4 november 2017, 16:19.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.3.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.5)

    Comment


    • #3
      Re: Trouwfoto's branden op CD of plaatsen op website?

      Een USB-stick,geen slecht idee.Je kunt er veel op kwijt,en als ze een TV hebben met een USB-poort,kunnen ze mooi tonen aan de familie en andere geinteresseerden.
      Als de kwaliteit van de foto's goed is,bedoel dan formaat,kunnen ze er toch nog altijd een fotoboek laten van maken.

      Comment


      • #4
        Re: Trouwfoto's branden op CD of plaatsen op website?

        Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
        Als de kwaliteit van de foto's goed is,bedoel dan formaat,kunnen ze er toch nog altijd een fotoboek laten van maken.
        Als je een huwelijk fotografeert maakt je de album toch zelf

        Foto's leveren op USB stick in volle grote ? dat is je brood weggeven. (tenzij het familie is natuurlijk)
        Sommige huwelijksfotografen zetten deze inderdaad online in een privé album (in kleine resolutie en soms met logo) zodat de familie foto's via die site kunnen nabestellen.
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: Trouwfoto's branden op CD of plaatsen op website?

          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          Als je een huwelijk fotografeert maakt je de album toch zelf

          Foto's leveren op USB stick in volle grote ? dat is je brood weggeven. (tenzij het familie is natuurlijk)
          Sommige huwelijksfotografen zetten deze inderdaad online in een privé album (in kleine resolutie en soms met logo) zodat de familie foto's via die site kunnen nabestellen.
          Tja, een en ander hangt natuurlijk af van het soort gelegenheid. Zelf doe ik dit dus niet professioneel, en zelfs bij familie is het enkel op aandringen.
          Professioneel ga je anders te werk, maar da's (zeker voor mij) nooit de bedoeling geweest en is een ander publiek. Trouwens, mij moet niemand vragen om -zeg maar- een kerk te betreden.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.3.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.5)

          Comment


          • #6
            Re: Trouwfoto's branden op CD of plaatsen op website?

            USB-stick is inderdaad ideaal. Een website met download mogelijkheden is ook heel leuk, maar een beetje overkill als je het maar voor 1 huwelijk gaat gebruiken.
            (WeTransfer kan ook, maar dat zou ik alleen maar voor gewone fotoshoots gebruiken, niet voor een huwelijk)

            Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
            Als je een huwelijk fotografeert maakt je de album toch zelf

            Foto's leveren op USB stick in volle grote ? dat is je brood weggeven. (tenzij het familie is natuurlijk)
            Sommige huwelijksfotografen zetten deze inderdaad online in een privé album (in kleine resolutie en soms met logo) zodat de familie foto's via die site kunnen nabestellen.
            Dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur. Als je een goede uurprijs vraagt, dan heb je achteraf de extra inkomsten van prints niet meer nodig.

            Comment


            • #7
              Re: Trouwfoto's branden op CD of plaatsen op website?

              Als het een professionele opdracht is (en nee, ik ben geen professionele fotograaf), dan zou ik nooit enkel en alleen een stick leveren.

              Je wil je werk ten volle laten uitkomen, en dat is voor mij IN DE EERSTE PLAATS een album.
              Ideaal maak je eerst een draft versie met afgewerkte foto's, loopt die nog eens door met het koppel. (stel je voor dat de steenrijke suikertante er niet tussen staat)
              Dan nog een paar details aanpassen, en je bezorgt album, de grote prints in een kaderke en eventueel ook een stick of een website waar mensen kunnen bijbestellen.

              Comment


              • #8
                Re: Trouwfoto's branden op CD of plaatsen op website?

                Ideaal gezien zijn dit dingen (welk medium, welk formaat, welk gebruik, ...) die je op voorhand hebt afgesproken.
                Persoonlijk zou ik een USB-stick verkiezen aangezien ik geen CD-lezer meer heb.
                Je kan deze natuurlijk mooi verpakken of zo.

                Comment

                Working...
                X