Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tijdschriften en boeken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tijdschriften en boeken

    In de boeken- en krantenwinkels liggen er zo veel, dat een keuze moeilijk wordt.
    Regelmatig komt er wel een post, maar ik vraag me af of het niet interessanter zou zijn om ze te concentreren ?
    Zou er geen forum gestart kunnen worden over boeken en tijdschriften: welke zijn interessant en voor wie - loont het de moeite om ze te kopen - welke tests/tips in welk tijdschrift.
    War vinden de mede-leden ervan ?

  • #2
    Originally posted by denfille
    In de boeken- en krantenwinkels liggen er zo veel, dat een keuze moeilijk wordt.
    Regelmatig komt er wel een post, maar ik vraag me af of het niet interessanter zou zijn om ze te concentreren ?
    Zou er geen forum gestart kunnen worden over boeken en tijdschriften: welke zijn interessant en voor wie - loont het de moeite om ze te kopen - welke tests/tips in welk tijdschrift.
    War vinden de mede-leden ervan ?
    Zou wel een interessant kunnen zijn!
    Als tijdschrift verkies ik Digital Photo van Emapmagazines. Let wel in dit tijdschrift vind je vooral photoshop bewerkingen.

    groetjes,
    Kristien
    Olympus E500
    take the time it takes so it takes less time...
    www.pnh.be

    Comment


    • #3
      Tijdschriften en boeken vind ik, al is het al maar beroepsmatig, wel interessant. Maar om er een nieuw forum voor te starten, dat is niet zo handig denk ik. Natuurlijk zijn er mensen die bepaalde onderwerpen eruit pikken als (momenteel) interessanter dan de rest, maar dat zou op den duur leiden tot heel veel verschillende forums. Zo staan er tussen de rest van de topics bv ook onderwerpen zoals fotoprinters. Het kan, zeker als je net een nieuwe aanschaf overweegt, heel handig zijn als er een apart forum over printers zou zijn, maar dat zouden dan toch wel veel forums worden.

      Persoonlijk ben ik dan eigenlijk alleen vóór een nieuw forum als ofwel het onderwerp niet goed door de andere forums zou kunnen worden afgedekt, of als er zodanig veel aparte topics over dat onderwerp zijn. Heeft dus wat mij betreft niet direct te maken met wel of niet interessant onderwerp, maar beperking op het aantal forums. Als je de zoekfunctie goed gebruikt (dwz beperken tot één forum en dus zodanig dat er in niet al teveel topics moet worden gezocht) werkt dat ook wel goed

      Comment


      • #4
        Ik koop alleen Digital Photo... Als fotoboek.
        Heb verleden maand eens Computer Magazine gekocht omdat daar een special was over digitale Camera's... ik heb nog spijt van 't geld dat ik daaraan weggegooit heb ! Die lui weten dus echt niks van fotografie !
        Digital Photo heb ik al verschillende jaren, en vind 't nog altijd OK ... is wel vrij duur 10,5 Euro... maar 't is iedere eurocent waard , wat van diennen CM niet gezegd kan worden. Ne!

        Comment


        • #5
          Ik ben akkoord met Mic dat Digital Photo waarschijnlijk het beste magazine is op de markt wat betreft fotobewerking en informatie (vooral PS). Het loont echter de moeite om een abonnement te nemen want dan betaal je ongeveer £60 (= 92.21 euro) per jaar dus ongeveer 7.7 euro per magazine wat toch een redelijke besparing is. Je ontvangt ook nog een geschenk ter waarde van £25 (=60 euro)- een lowepro cameratas. Toch wel de moeite waard denk ik.

          Comment


          • #6
            Persoonlijk koop ik regelmatig digital photographer. Niet alleen is er ongeveer 1/3e van het magazine voorbehouden voor "werken met photoshop" ..je krijgt er ook een cd bij met de foto's die ze daarvoor gebruikt hebben met een video-tutorial die laat zien wat ze in het tijdschrift uitleggen.
            Tevens is er elke keer een onderwerp waar ze wat dieper op ingaan (afgelopen onderwerpen zijn bv "nachtfotografie","mono",...)
            Tevens elke keer een degelijke test van camera's, en niet alleen D1, D100, ... maar ook af en toe eens een iets budgetvriendelijker camera.
            Tevens vergelijkende tests van allerlei zaken zoals : laders voor herlaadbare batterijen, zoomlenzen, convertorlenzen, statieven, (huidige uitgave) monoblocs, cf kaartjes, ...

            Persoonlijk heb ik veel tijdschriften geprobeerd en elke keer had ik zo een gevoel van "ik heb niets interessants gelezen" maar bij dit tijdschrift heb ik dat gevoel niet.

            De prijs ? Eigenlijk geen idee, als ik iets goed vind dan vergeet ik wel eens naar de prijs te kijken maar het zal wel rond de 10 euro (of meer) zijn aan de hoeveelheid (en kwalitatief goede) pagina's te zien.

            Comment

            Working...
            X