Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stad Mechelen in de clinch met Atomium over de rechten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stad Mechelen in de clinch met Atomium over de rechten

    http://www.hln.be/hln/nl/948/Kunst-L...-Atomium.dhtml

  • #2
    Re: Stad Mechelen in de clinch met Atomium over de rechten

    Ik heb een mailtje gestuurd om me aan te melden...
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

    Comment


    • #3
      Re: Stad Mechelen in de clinch met Atomium over de rechten

      ze hebben 100 fotosoepers nodig ,net gehoord op brudio stussel

      Comment


      • #4
        Re: Stad Mechelen in de clinch met Atomium over de rechten

        Ik vind dat allemaal zeer belachelijk.
        En ik lever hier mijn bijdrage.
        Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
        Hier op dit forum.

        Comment


        • #5
          Re: Stad Mechelen in de clinch met Atomium over de rechten

          't Zal eens tijd worden dat er aan die belachelijke zaak iets gedaan wordt.
          Mvg Tim

          Comment


          • #6
            Re: Stad Mechelen in de clinch met Atomium over de rechten

            Veel geblaat en weinig wol .. op gekende monumenten rust een patentgebruik als men de afbeelding gebruikt voor handelsdoeleinden zo simpel is dat .. probeer maar eens een afbeelding van de eifeltoren te gebruiken voor zo'n doel .. ik lig er absoluut niet wakker van !
            .. maar 't is lood voor oud ijzer .. waar ik mij oneindig veeeel meer zorgen over maak is dat sommige biotechnologie bedrijven de genen van het menselijk genoom willen patenteren om u later dik te doen betalen als ge een therapie nodig hebt gebasserd op hun gentechnologie ... vergeleken daarmee is het atomium probleem maar dunne (photo)soep ...

            Comment


            • #7
              Re: Stad Mechelen in de clinch met Atomium over de rechten

              Ik ontdekte hiernet iets bizar.

              In de Standaard van dit weekend staat een artikeltje over deze actie.
              Nu heeft de journalist (denk ik) één van m'n foto's gestolen, gephotoshopt en gebruikt in z'n artikel.
              Zonder iets te vragen, zonder naamsvermelding.
              Redelijk bizarre manier van werken voor een "kwaliteitskrant".

              Hier een link naar de pagina in de krant: De Standaard

              En de originele foto ik kweste (de goedgemutste jongeman rechts ben ik): Foto

              Ach, al bij al is een foto in de krant ook wel eens leuk. Ook al is het dan met een van m'n snapshots.
              Flickr! :: Blog
              Nikon D50 : Nikkor 18-55mm f3.5 : Nikkor 50mm f1.8 : Tamron 28-200mm f3.8 : Tokina 12-24mm f4 : SB 600

              Comment


              • #8
                Re: Stad Mechelen in de clinch met Atomium over de rechten

                Oorspronkelijk geplaatst door Sunbeer Bekijk bericht
                Ach, al bij al is een foto in de krant ook wel eens leuk. Ook al is het dan met een van m'n snapshots.
                Al een idee hoeveel die publikatie van jouw foto je gaat kosten??

                Comment


                • #9
                  Re: Stad Mechelen in de clinch met Atomium over de rechten

                  .....
                  Last edited by James Joyce; 6 april 2008, 16:51. Reden: Sorry, foutje!
                  Website: http://www.d-eye.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Stad Mechelen in de clinch met Atomium over de rechten

                    De vzw Atomium laat in een reactie weten dat ze naar aanleiding van de viering van 50 jaar Expo 58 geen auteursrechten heft op amateurfoto's, zeker niet als die gebruikt worden voor de aankondiging van een tentoonstelling of evenement.

                    bron: deredactie.be (vrt-nieuws)
                    Grtz, Tigra-Boy
                    ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

                    Comment


                    • #11
                      Re: Stad Mechelen in de clinch met Atomium over de rechten

                      Voor amateurfoto's die nergens gepubliceerd worden moeten uiteraard nooit auteursrechten betaald worden. Dit jaar zullen de erven van Waterkeyn geen rechten vragen voor foto's die gebruikt worden om evenementen in het kader van 50 jaar Expo '58 aan te kondigen, zoals bij het project Anno Expo van de stad Mechelen. Gebruik je een foto van het Atomium op, zeg maar een webpagina met je portfolio, dan moet je in principe ook dit jaar rechten betalen, want je portfolio heeft weinig te maken met 50 jaar Expo.

                      Gelukkig is het Atomium het enige gebouw in België waar je moet opletten voor dure auteursrechten en boetes!
                      Auteur van handboeken over digitale fotografie.

                      website: dfonline.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Stad Mechelen in de clinch met Atomium over de rechten

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sunbeer Bekijk bericht
                        Ik ontdekte hiernet iets bizar.

                        In de Standaard van dit weekend staat een artikeltje over deze actie.
                        Nu heeft de journalist (denk ik) één van m'n foto's gestolen, gephotoshopt en gebruikt in z'n artikel.
                        Zonder iets te vragen, zonder naamsvermelding.
                        Redelijk bizarre manier van werken voor een "kwaliteitskrant".

                        Hier een link naar de pagina in de krant: De Standaard

                        En de originele foto ik kweste (de goedgemutste jongeman rechts ben ik): Foto

                        Ach, al bij al is een foto in de krant ook wel eens leuk. Ook al is het dan met een van m'n snapshots.
                        Bij de foto staat 'rr' als auteur. Ik neem aan dat jij dat niet bent? Ik zou dat toch melden. Fier of niet, ze moeten je naam vermelden.

                        Dave
                        pixelpusher

                        Comment


                        • #13
                          Re: Stad Mechelen in de clinch met Atomium over de rechten

                          Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                          Bij de foto staat 'rr' als auteur. Ik neem aan dat jij dat niet bent? Ik zou dat toch melden. Fier of niet, ze moeten je naam vermelden.

                          Dave
                          Ze maken er bij de Standaard een sport van om de auteur van een foto niet te vermelden als het niet één van hun fotografen is.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Stad Mechelen in de clinch met Atomium over de rechten

                            Ik heb ondertussen een antwoord gekregen van de journalist en van Stefan Kölgen, Artistiek leider / Coördinator Jongeren Media Agentschap.

                            Mr. Kölgen nam de fout volledig op zich, en heeft zich geëxcuseerd, en zelf een vergoeding aangeboden (Ik heb gewoon een naamsvermelding gevraagd )
                            Zij hebben de foto doorgegeven aan de standaard, dus noch krant, noch de journalist treft schuld.

                            Die RR staat blijkbaar voor niemand.

                            Ik heb dus snel en correct antwoord gekregen.
                            Last edited by Sunbeer; 7 april 2008, 15:50.
                            Flickr! :: Blog
                            Nikon D50 : Nikkor 18-55mm f3.5 : Nikkor 50mm f1.8 : Tamron 28-200mm f3.8 : Tokina 12-24mm f4 : SB 600

                            Comment


                            • #15
                              Re: Stad Mechelen in de clinch met Atomium over de rechten

                              Ik ben er bij.... zal wel effe CS3 in gang trappen vooreen gratis inkomkaart.
                              Merci Pol Parasol
                              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                              www.musicinframe.be

                              Comment

                              Working...
                              X