|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
Ik zou op Manual(M) fotograferen.Kies altijd je grootste diafragma en ISO800 of ISO1600. (bij mijn D50 heb ik niet zoveel last van ruis op ISO1600) De sluitertijd kan je dan ook manueel instellen afhankelijk van het licht op dat moment. Tussen de 1/60 en 1/250 blijven lijkt mij ideaal.
Zo zou ik het doen.
F 1.4 (was dat maar waar *)Nu soit, kiezen voor ISO 800 als de omstandigheden het toelaten (de D70 geeft nogal wat ruis op 1600), spotmeting en diafragmavoorkeuze op laagste opening. Witbalans op automatisch laten (eventueel nabewerken in RAW) Wat ikzelf ook meestal doe : bracketing (2) gebruiken met tweede opname -1EV. Levert je een hogere sluitersnelheid op en je kan desnoods nabewerken in RAW (als extraatje bij té nipt) * ik vrees hiervoor wel een beetje, denk dat je F4 bedoelt en dat is niet schitterend voor concerten (zet maar in elk geval die bracketing op)
|
Inderdaad ik hoop dat je toestemming hebt. Als het een evenement is van het sportpaleis zelf is kan je beter een persaccreditatie hebben. Als ik foto's maak op concerten werk ik altijd met diafragma voorkeuze, spotmeting en op 800 ISO en altijd in RAW foto's maken
| Weergave | |
|
|
![]() |