Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slechte punten voor pixum fotolab

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Slechte punten voor pixum fotolab

    Ik gebruik al geruime tijd pixum om mijn fotos af te drukken en nooit problemen mee gehad qua kwaliteit of snelheid.( was in een SHOOT labo-vergelijking trouwens ook een van de beste)
    TOT... vandaag
    net 2 fotoshoots gedaan van 2 communikantjes en laten afdrukken door pixum maar van de 100 fotos heb ik er wel een stuk of 20 met echt zichtbare artefacten. als ik er mijn vergrootglas (x30) bij haal dan is het zelfs nog een stuk erger.

    3 soorten "vervuiling" van mijn fotos bij het printen.

    De eerste is blijkbaar een soort gevoeligheid voor haren, vooral haartjes die uitsteken of zo worden afgedrukt precies of ze eerst ff in de modder hebben liggen wroeten, is zichtbaar met het bloote oog en is totaal niet om aan te zien.

    In 1 van de setups waren de meisjes zeepbelletjes aan het blazen. Het is jammer dat ik het niet kan tonen maar op de afgedrukte fotos staan de zeepbellen precies of ze hebben er reklame willen op printen. Als ik met mijn origineel vergelijk dan zie ik dat de "reklame" overeen komt met "catchlights" die op de zeepbellen zit. Op mijn origineel zie ik dus witte puntjes, op de afdruk worden dat zwarte ringen.

    En om het helemaal zot te maken nog een derde probleem.
    Somige afgedrukte fotos vertonen onder vergrootglas zwarte stippen at random, precies of de kindjes beschimmeld zijn.

    Ik heb mijn fotos nagezien en de oorzaak zit zeker niet in mijn postprocessing!

    Nu had ik al een lange tijd niet meer laten afdrukken bij pixum maar ik vergeleek even met fotos die ik hier nog liggen heb van vroeger.
    Het papier is hetzelfde maar het afdrukprocess is duidelijk anders.

    Morgen eens gaan klagen bij hun klantendienst maar ik wou eens horen of jullie ook dergelijke slechte ervaringen hebben.
    Last edited by xafke; 24 april 2013, 23:40.

  • #2
    Re: Slechte punten voor pixum fotolab

    Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
    Ik gebruik al geruime tijd pixum om mijn fotos af te drukken en nooit problemen mee gehad qua kwaliteit of snelheid.....

    Morgen eens gaan klagen bij hun klantendienst maar ik wou eens horen of jullie ook dergelijke slechte ervaringen hebben.
    hoop dat BD hier eens flink tegenop treed.
    zelf al jaren bij Pixum en nog nooit problemen gehad.
    bij Pixum klagen heeft meer succes dan klagen op BD, al lucht zoiets wel op natuurlijk.
    grt,bouk
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Slechte punten voor pixum fotolab

      Als er bij Pixum iets verkeerd gelopen is, en je reclameert daar op, dan wordt er zo snel mogelijk voor een oplossing gezorgd.
      Een mailtje naar Pixum sturen helpt meer dan er hier een topic over te beginnen...

      Ik heb een keer foto's gekregen die beschadigd waren door de post, ze hebben toen heel snel voor nieuwe afdrukken gezorgd, die wel zonder plooien zijn aangekomen.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Slechte punten voor pixum fotolab

        Update 1: Vandaag gebeld met pixum en eigenlijk verstonden ze de problemen die zich stellen niet.
        Doch neemt dat niet weg dat ze mij gratis een nieuwe batch gaan printen en gratis gaan opsturen.

        Ik benadruk dat ik vroeger ook nooit problemen heb gehad met pixum.

        Maar ik vrees dat het een probleem is met de image processing software in 1 of meerdere van hun machines.
        Het is jammer dat ik geen scanner meer heb anders kon ik jullie eens tonen hoe erg het probleem wel is.

        Ik kom hier niet klagen over pixum, enkel mijn ervaring delen met jullie zodat ook op de hoogte zouden zijn.
        Als niemand ooit iets zegd dan weet je ook niets heh.

        Hopelijk gaat mijn batch nu door een ander type machine dan waar ze eerst op geprint waren en is mijn probleem waarschijnlijk opgelost.
        Drukken ze op de nieuwe batch op de zelfde machine dan zit het er dik in dat het even erg zal zijn als de vorige.

        Ik hou jullie op de hoogte.

        Comment


        • #5
          Re: Slechte punten voor pixum fotolab

          in het verleden ook al een 3tal keer niet tevreden geweest over de afgeleverde foto's van pixum. Gewoon een mailtje sturen met het probleem en de foto's zijn terug opgestuurd met de vereiste kwaliteit. Er kan altijd wel iets mis lopen maar als ze het dan oplossen is er voor mij geen probleem.
          Ik denk dat er al in verschillende topics over pixum dit 'probleem' aangehaald is maar dat de oplossing wel steeds is dat zij geen probleem maken om de bestelling opnieuw af te drukken met de vereiste kwaliteit.
          Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

          Comment


          • #6
            Re: Slechte punten voor pixum fotolab

            Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
            ...
            Het is jammer dat ik geen scanner meer heb anders kon ik jullie eens tonen hoe erg het probleem wel is....
            Al eens geprobeerd een foto van zo'n afdruk te maken?
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Slechte punten voor pixum fotolab

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Al eens geprobeerd een foto van zo'n afdruk te maken?
              Ik heb geen scanner om het detail goed te kunnen vastleggen en ik heb geprobeerd om met voorzetlenzen (x8) er iets van te maken maar dat was ook niets. Met mijn macrolens kom ik ook geen meter verder.

              Anyway...

              Ondertussen hebben ze de fotos allemaal opnieuw afgedrukt (gratis) en ook gratis opgestuurd en vandaag toegekomen, doch blijft het probleem.
              Ook hier zijn weer de zelfde fotos die de zelfde "mankementen" tonen.

              Morgen nog eens bellen met hen want er is echt iets fout aan hun machines.

              Comment


              • #8
                Re: Slechte punten voor pixum fotolab

                Ik heb ook een keer afdrukken ontvangen die niet voldeden, maar dat ging over foute kleuren op alle afdrukken van de reeks. Ze hebben de afdrukken opnieuw gemaakt en toen was alles in orde. Ze lieten me ook weten dat wellicht een van hun afdruktoestellen slecht gekalibreerd was.
                Het probleem van "xafke" is van een andere aard. En als het op de nieuwe afdrukken ook voorkomt is de oorzaak wellicht elders te zoeken. Volgens zijn laatste bericht zou het probleem niet op alle foto's van de reeks voorkomen, wat toch doet denken dat het aan de digitale beelden ligt. In dat geval de technische aspecten van deze beelden toch nog maar eens aandachtig bekijken.
                Jammer dat je geen scan van een paar afdrukken kan opsturen naar Pixum. Ik ben er zeker van dat ze willen onderzoeken wat de oorzaak is. Ik ben steeds tevreden geweest van hun klantendienst.
                home page: http://cage.ugent.be/~hs
                reisblog: http://herser.wordpress.com
                foto montages: http://www.photodex.com/share/hermans

                Comment


                • #9
                  Re: Slechte punten voor pixum fotolab

                  Heb je al eens geprobeerd om ze ergens anders te laten afdrukken om te zien of je dezelfde problemen hebt?
                  Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Slechte punten voor pixum fotolab

                    Ik heb gisterenavond ook foto's doorgestuurd naar Pixum om ze te laten afdrukken, binnan een paar dagen zal ik wel zien of er een probleem is of niet.

                    Als dat probleem niet op alle foto's te zien is, dan is er een kans dat het inderdaad niet aan de afdrukcentrale ligt, maar aan de afgeleverde digitale bestanden.

                    Ik heb geen 30x-vergrootglas, als de foto's er normaal uitzien met mijn sterkste leesbril dan is dat voor mij wel voldoende.
                    Op het 10-cm formaat (10x10 tot 10x18cm) verwacht ik niet de details te zien die ik op een 40x60cm afdruk krijg.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Slechte punten voor pixum fotolab

                      Oorspronkelijk geplaatst door Herman Bekijk bericht
                      ... wat toch doet denken dat het aan de digitale beelden ligt...
                      Ik ben al 30 jaar informaticus en weet echt wel aan welke eisen een goed jpg bronbestand moet voldoen waar zij mee aan de slag kunnen.
                      Last edited by xafke; 30 april 2013, 23:12.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Slechte punten voor pixum fotolab

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        ...
                        Ik heb geen 30x-vergrootglas, als de foto's er normaal uitzien met mijn sterkste leesbril dan is dat voor mij wel voldoende.
                        Op het 10-cm formaat (10x10 tot 10x18cm) verwacht ik niet de details te zien die ik op een 40x60cm afdruk krijg.
                        Wel ik heb er 2 van die x36 vergrootglazen en raad eens van wie ik ze gekregen heb?
                        Van een professioneel fotograaf die zijn labo stopzette.
                        Eentje ervan is speciaal gemaakt zodat je de loep rechtstreeks op je foto of negatief (analoog tijdperk) kan zetten en zelfs de afstand kan regelen om het in focus te hebben.

                        Zo abnormaal is het niet om fotos op die manier te bekijken.
                        Trouwens ik dacht dat hier grotendeels professionals zaten die echt waar willen voor hun geld.

                        Maar tussen haakjes wou ik ff vermelden dat 2 van mijn problemen WEL met het blote oog zichtbaar zijn.

                        Ondertussen heb ik de scanner van de buren even kunnen lenen maar de scans staan nog op hun pc
                        De buren hadden ze doorgestuurd naar mijn email maar ik heb enkel verkleinde versies mogen ontvangen door die stomme windows email client die er thumbnails van gemaakt had.
                        Morgen haal ik ze op met een usb stick en plaats ik de boel online, jullie kunnen dan zelf oordelen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Slechte punten voor pixum fotolab

                          Ik ben hier alweer

                          oordeel zelf

                          Originelen (zoals ik ze afgeleverd heb aan pixum):
                          http://www.intersecting.net/shared/11.jpg
                          http://www.intersecting.net/shared/27.jpg

                          Scans (wat pixum ervan gemaakt heeft):
                          http://www.intersecting.net/shared/11print.jpg
                          http://www.intersecting.net/shared/27print.jpg

                          Let vooral op de ogen, wimpers, haartjes en de zeepbellen.

                          Ik ben benieuwd als jullie tevreden klanten zouden zijn als jou fotos zo waren afgedrukt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Slechte punten voor pixum fotolab

                            Ik hoop dat het niets met het kleurprofiel te maken heeft. Verder lijkt Pixum onnodige verscherping te hebben toegepast.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Slechte punten voor pixum fotolab

                              Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                              Scans (wat pixum ervan gemaakt heeft):
                              Zeker dat het niet aan je scanner ligt?
                              (sorry, kon het mij niet laten)

                              Ik zou ook niet echt tevreden zijn met het resultaat. Toch wel enorm verschil.

                              Comment

                              Working...
                              X