Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

scherm kalibreren : probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • scherm kalibreren : probleem

    Hallo is er iemand die mij kan helpen met volgend irritant probleem.

    Ik kalibreer mijn scherm met Datacolor spyder 4 express.
    Mijn PC draait op Win10 met de laatste updates.

    De spyder maakt een profiel aan en die is goed, tot ik heropstart of als mijn pc eens in slaapmodus gaat.
    dan neemt hij een ander , slecht), profiel ( veel te blauw ) en ik krijg het spyderprofiel van de spyder 4 niet meer opgeladen.
    Als ik rechts klik in het bureaublad en zo naar de beeldscherminstellingen ga dan staat het juiste profiel geactiveerd
    maar toch is het niet juist.

    Iemand kennis van zaken en kan mij helpen ?
    Dank op voorhand
    Rexy
    Gino
    Nikon D7100 + D810 / Nikon 70-200 mm f2.8 / Tamron 24-70 mm f2.8 / Tamrom 90 mm f2.8 macro/ sigma 17-35 mm 2,8 - 4,0 / Tamron 70-300 mm en nog wat primelenzen

  • #2
    Re: scherm kalibreren : probleem

    Nieuwste graka driver?
    Nieuwste software update?
    Scherm terug zetten naar fabrieksinstellingen.
    Site van Datacolor raadplegen en dan support aanspreken.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: scherm kalibreren : probleem

      Hartelijk bedankt om me straal te negeren, en dit is nu de tweede maal.
      Begin nu te snappen waarom anderen ook niet meer reageren.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: scherm kalibreren : probleem

        het is niet dat ze je negeren, alleen zal men geen oplossing weten.
        ikzelf ook nog nooit voor gehad.
        ik save een calibratie altijd met de datum van die dag , ik laat nooit hun voorgestelde profielnaam staan , zo weet ik steeds dat als.. ik het profiel heb dat actueel is.
        ik weet dat je ergens onderaan kan aanvinken, meerdere profielen bekijken... en dan kan je de juiste kiezen.
        maar verder houd men kennis ook op.
        ik zet men scherm nooit naar fabrieks instellingen
        software update, die zijn toch steeds "up date" ?
        als je datacolor contacteerd, dan geven die redelijk snel een antwoord ( heb eens een probleem gehad met een beamer... en ze hebben de perfecte oplossing gegeven....

        Comment


        • #5
          Re: scherm kalibreren : probleem

          Het is een merwaardig probleem. Waarschijnlijk krijg je daarom niet veel reactie.

          Ik heb iets gelijkaardig als ik mijn latop van netspanning haal en op batterij ga werken. Dan zal windows een ander energy profiel gebruiken maar daarbij hoort blijkbaar ook een ander schermprofiel.
          Het effect dat ik dan heb is dat mijn calibratie weg valt als ik op batterij ga werken. Zet ik de boel terug onder netspanning dan is mijn gekalibreerd profiel er terug.

          Comment


          • #6
            Re: scherm kalibreren : probleem

            Met de laatste update van Windows hebben ze er een spaarstand ingebouwd, je monitor gaat minder verbruiken naar het schijnt en mss. is dit de oorzaak.
            Heb ik gelezen in de nieuwsbrief van Schoone PC, denk ik toch.
            Anderzijds heeft datacolor een uitstekende service en reageren ze snel op al uw vragen.
            Zo had ik vroeger met mijn Spyder een roodachtig scherm, enkele uren later een mail gekregen met de oplossing.
            Nu werk ik met een Colormunki Photo en dat is ook niet wat ik ervan verwacht heb, vooral gezien die forse prijs.
            Mijn Pc start op en het scherm is veel te warm, na minder dan een minuutje springt het dan eindelijk op het gemaakte profiel. Toch wel best "ambetant".

            @ Scherpie: Datacolor raad toch aan dat je de eerste keer dat je kalibreert, de vorige instellingen verwijderd door alles terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.
            Last edited by Red Falcon; 5 juni 2017, 19:27.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: scherm kalibreren : probleem

              Ik heb dat hier ook LG. Als ik mijn laptop opstart dan is het beeld anders van kleurprofiel.
              Na enkele seconden schakelt windows over naar het kleurprofiel dat ik aangemaakt heb met mijn calibratieaparaatje (X-Rite)

              Comment


              • #8
                Re: scherm kalibreren : probleem

                Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                Ik heb dat hier ook LG. Als ik mijn laptop opstart dan is het beeld anders van kleurprofiel.
                Na enkele seconden schakelt windows over naar het kleurprofiel dat ik aangemaakt heb met mijn calibratieaparaatje (X-Rite)
                Da's normaal hhé
                Het kleurprofiel wordt pas geladen na de opstart van Windows
                Ik moet er wel bijzeggen dat dit aanzienlijk langer duurt onder Windows 10, daarvoor bij Windows 7 was dit veel sneller geladen

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: scherm kalibreren : probleem

                  Voordat ik de Colormunki Photo had was ik bezig met de i1 Display Pro, beiden van X-Rite en beiden gebruikt onder Win 10.
                  Met de i1-Display Pro waren de kleuren direct correct. Vandaag een update gehad van de software van de Colormunki maar ik zie niks verandert.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment

                  Working...
                  X