Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

route de Paris

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • route de Paris

    Aan iedereen die leuke ervaringen heeft met de stad Parijs,

    Deze zomer plan ik een trip met mijn vrouw naar Parijs omdat we 10 jaar getrouwd zijn.

    Ik ben destijds met haar naar Parijs geweest en dat willen we nog eens overdoen.
    Wat me het meeste bij is gebleven is dat niet zo toeristische cafétje in de quartier latin waar we op een avond belandden met een leuke onbekende jazz band op de achtergrond.

    Ik ben dus op zoek naar alle leuke adresjes en ideetjes in Parijs.
    Alle niet zo voor de hand liggende kunstgalerijtjes (vooral fotokunst maar alle soorten beeldende kunst is ook goed), gezellige muziekbars, tentoonstellingen enz.

    Ik ben vooral fan van beeldende kunst. Een leuk restaurantje is ook welkom. :-)

    Dus voor iedereen die zin heeft om zijn leuke ervaringen te delen mag dit gerust posten. En veel dank.

    mvg
    Dejotse
    Canon EOS 500D + Tamron 17- 50 mm 2.8 + 55-250mm kitlens + speedlight 580exII

  • #2
    Re: route de Paris

    Persoonlijk ga ik graag naar de Marais, de straatjes rond Place de Vosges, Als je op de Pl de la Bastille de Bd Beaumarchais neemt de tweede straat links dan kom je er, verscheidene galerie's bevinden zich daar, en bij goed weer leuke straatmuziek.Ook wel de Joodse wijk genoemd.Wel uitkijken voor de gauwdieven.
    Een andere leuke wijk bevind zich achter het kerkje van Saint- Germain Des Pres, komende van Pl de la Concorde de bruggen over aan de Assemblée shuin links de Bd Saint- Germain op tot aan het het kerkje van Saint Germain Des Pres aan uw linkse kant en juist voor de kerk linksaf,Rue Bonaparte, en dan de wijk hierachter, vergeet cafe Flore niet.
    Moeilijk te parkeren, het veiligste en beste als je met de wagen alles doet is de ondergrondse parkings nemen.
    De wijk rond het Pantheon en 100m verder vanaf de voorkant van het gebouw Jardin du Luxembourg, heel leuk met goed weer, vol met echte Parijzenaars, met daarrond vele terrsasjes.
    Heb je de koepel al gezien in de galerie Lafayette achter de opera vertrekkende van de Pl de la Madeleine op de Bd de la Madeleine ongeveer een kleine km links de opera en rechtsom het gebouw loop je er recht op, echt de moeite.
    Voor avond plezier ga je naar de Pl de Clichy en daar komende van de stad rechtsaf.Je kan niet missen.
    O ja niet vergeten Le Petit Palais dit is gratis en bied een overzicht van de kunst vanaf de Renaissance tot de 20ste eeuw, kan je zonder te vervelen een dag in kwijt.
    Bevind zich tegenover het Grand Palais aan de Champs Elysées, ong 300m vanaf de Concorde linksaf.
    En er zijn nog zoveel plaatsen, Je kan gerust een ganse week in Parijs vertoeven en dan heb je nog niet alles ontdekt, goede reis gewenst.
    https://ggpics.be/

    Comment


    • #3
      Re: route de Paris

      Hoi dejotse

      Als je nog een paar mooie wandelingen wilt (met veel foto mogelijkheden) kijk maar eens op onderstaande link. Veel info, adresjes en uitleg en geheel in het Nederlands.

      http://www.parijsmijnstad.nl

      Ben zelf ook helemaal gek van deze mooie stad, ben er vaak om foto's te maken.
      Staan trouwens behoorlijk wat foto's op de site.

      Veel plezier
      NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

      Comment


      • #4
        Re: route de Paris

        enkele vragen over Parijs met de auto, wat ik wel eens wil doen:
        is dat daar te doen, die périphérique?
        is het ingewikkelder dan de Ring rond Brussel of Antwerpen?
        is het een goed idee om je auto ergens in een rustige wijk te zetten (de welke?) en verder met de trein of taxi naar het centrum te rijden?
        of valt rijden en parkeren in het centrum best wel mee?

        wie heeft daar ervaring mee?

        = = = = =

        edit: ik zie net dat op je website parijsmijnstad al wat vragen worden opgelost. dank u chris.
        Last edited by Control-Z; 25 maart 2012, 07:31.

        Comment


        • #5
          Re: route de Paris

          De Périphérique is en blijft een behoorlijk druk straatje die bij het minste en geringste voor veel vertraging kan zorgen. Aan de andere kant als hij er niet zou zijn…..
          Maar hoe vaak staan we tegenwoordig niet vast bij Amsterdam, Antwerpen of Brussel?

          Wat betreft het parkeren is het een optie om een parkeergarage te zoeken in de buurt van de Périphérique, om vandaar met het openbaar vervoer verder te reizen naar je hotel. Of bij het hotel als er een parkeergarage is, maar heb je een wat grotere auto, vraag vooraf bij het hotel of jouw type auto naar binnen kan. Zet in ieder geval nooit je auto op straat, ondanks dat ik mensen genoeg ken die nog nooit geen problemen hebben gehad. Buiten diefstal om is het parkeerbeleid van de Parijzenaar echt op basis van...... boem......boem...... HO! En met een beetje pech sta je klemvast.

          Zelf parkeer ik meestal bij Parking Paris 13 vlakbij Place ‘d Italie. Normale parkeerplaatsen, gemakkelijk te bereiken vanaf de Périphérique, vertrouwd en een goedkoop weekendtarief (ben een Hollander).

          Meer info over het vervoer in Parijs.
          NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

          Comment


          • #6
            Re: route de Paris

            @ Controle Z, de périphérique is goed te doen, de eerste keer is wat moeilijk maar als je het systeem door hebt gaat dat goed.Het is belangrijk dat je de uitritten - portes goed volgd, zij worden ruim op voorhand aangegeven.De voorraang is voor zij die op komen,dus wat doen de meesten die rijden vanaf het tweede rijvak,wil je vooruit geraken ga dan rechts rijden tot je aan een oprit komt en schuif dan ééntje op naar links,en kom voorbij de oprit terug naar uiterst rechts.Wil je geen claxonade van je achterliggers bij gebruik van je pinkers ga dan na twee drie klikken waar je wil en wacht niet gelijk hier ten lande tot je achterliggers allemaal gepasseerd zijn,daar worden zij zenuwachtig van.Voor vele een nachtmerie is het rond punt van, de Arque de Triumphe,hier hetzelfde, laat zien wat je wil en dan is het geen probleem, gebruik héél de weg, zij zijn dat gewoon.Er is maar één gevaarlijk iets, er zijn enorm veel scooters,die gebruiken letterlijk héél de baan, steken je langs alle zijden voorbij, dus wat doe je, possioneer je auto zo op de baan dat je de deur dicht houd. Zo in het kort hun rijgedrag.
            Nu de plaatsen waar je boven de veilig kan staan, zijn de wijken rond de Eifeltoren, links en rechts van de Camps Elysées, in de buurt van de Arque de Triumphe,aan het Palais des Invalides,aan het Pantheon, Jardins de Luxenboutg, Bd de Beaumarchais als je naar de Marais zou gaan en de kolom van de Bastille, en in de buurt ligd dan ook aan de andere zijde van de Bastille het beroemde kerkhof ( wat je zeker moet doen) van Per Lachaise.
            Bd Saint- Germain kan je ook staan, vrije plaatsen zijn raar.Let wel op straat parkeren gebeurd met een chip kaart, die koop je aan in een " Tabac " een gazettenwinkel voor ons. Die steek je in de automaat en je geeft zelf de duur aan van je verblijf.Er lopen enorm veel parkeerwachters rond,politie trekt zich geen bal aan van parkeer problemen en rijden dan ook blind voorbij foutparkeerders.
            Nu de volgende plaatsen zet je hem best onder de grond, Ille de France of La Defense met de Nieuwe Arque, daar kan je alleen maar ondergronds,op la Defense geraak je makkelijk de weg kwijt,dus uitkijken, altijd werken en wegomleggingen, rustig blijven is daar de boodschap, verder zeer aangenaam om te wandelen en shoppen.
            Ondergrond bij de Notre Dame is een parkeergarage juist voorbij de fontijn van Saint Michel op de rue du petit Pont.
            In de wijken rond Place Clichy en de witte kerk de Sacré Coeur met daarachter de kunstenaarswijk Montmartre,en ook het kerkhof met veel beroemdheden,waaronder Dalida, en beneden aan de voet op de BD Rochechoart de Moulin Rouge , de Place Blanc, Pigalle.
            Het beste in feite is onder de grond altijd beter, veel parkings zijn volledig gesloten en werken om de toegang met een cijferkode, verkrijgbaar bij de toegang in de garage.Zijn voldoende verlucht en in sommige word een parfum verspreid.
            Wij verblijven nooit binnen de périphérique wegens het grote verschil in prijzen, wij kiezen al jaren voor de Campanile Paris Ouest- Gennevilliers-Barbanniers,rustig bureelpark
            vlakbij een snelweg die aansluiting geeft om via La Defense ( lange tunnel onder la Defense ) Parijs binnen te rijden, komt boven op het oude gedeelte van de Champs Elysées en dan is het maar rechtdoor via de Arque naar de Pl de Concorde, het Louvre, Links PL Vendome,daarachter de OPera,achter het Louvre de Notre Dame,De pl de la Bastille enz.
            Vanuit het hotel 200m naar het station Gennevilliers met de trein en metro naar parijs, oppassen voor de laatste aansluiting metro > trein s, nachts.
            Wij betaalden tot vorig jaar ongeveer 70€ voor een twee persoonskamer, met ontbijt.
            Ik ga het hierbij laten, kan nog uren schrijven over Parijs.
            Als je nog meer info wil stuur me een PM, succes met je plannen.
            Last edited by guido.g; 25 maart 2012, 14:16.
            https://ggpics.be/

            Comment


            • #7
              Re: route de Paris

              Met de auto naar Parijs is geld en tijdverspilling, bestel een Thalys ticket op tijd dan ben je voor 50€ heen en weer (en zo snel kan je het traject toch niet af leggen), kom je aan in het centrum metro bij de hand, meer heb je niet nodig.
              Tel maar op, tijd, péage, brandstof en parkingkosten= altijd meer dan 50€.

              Comment


              • #8
                Re: route de Paris

                Klopt als je in Strombeek-Bever woont, maar ik woon in de buurt van Zwolle Nederland en dan ben je toch echt sneller met de auto.

                Maar dat wil niet zeggen dat je ongelijk hebt, alles opgeteld ben je inderdaad veel goedkoper uit met de Thalys en je stapt middenin Parijs uit.
                NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

                Comment


                • #9
                  Bedankt allemaal voor de leuke ideetjes. :-)
                  Canon EOS 500D + Tamron 17- 50 mm 2.8 + 55-250mm kitlens + speedlight 580exII

                  Comment


                  • #10
                    Re: route de Paris

                    Laatste keer Parijs met de wagen, Brussel-centrum Parijs (XV): 5.5u (ik hoefde geen parking te zoeken, anders nog eens een halfuur erbij...)
                    Laatste keer met de trein, deur tot deur: 2.5u

                    Dus: trein nemen. Als je kan eerste klasse, niet zoveel duurder, en je zit op je gemak.

                    Comment

                    Working...
                    X