Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Robotfoto van overleden schoonmoeder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Robotfoto van overleden schoonmoeder

    Van mede-BD'er 'dreammaker' die nog niet zo vertrouwd is met de werking van het forum ontving ik volgende vraag:

    Zijn schoonmoeder is meer dan veertig jaar geleden overleden. Door omstandigheden heeft niemand in de familie een foto waar zij opstaat. Dreammaker zoekt iemand die een robotfoto van haar kan samenstellen op basis van foto's van haar broer en zussen en met de hulp van de weinige mensen die zijn schoonmoeder nog van destijds kennen. Zo'n portret zou veel betekenen voor zijn echtgenote.

    Heeft er iemand ervaring met het maken van een dergelijk portret of tips waar je hiervoor terecht kan?
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

  • #2
    Re: Robotfoto van overleden schoonmoeder

    Ik zou haast zeggen ga opzoek naar een bevriende Politie medewerker. Voor de rest zullen maar weinig mensen die dit kunnen. Of heel misschien heb je er wel apps voor.

    It provides a palette of facial objects: eyes, jaw, hair, etc. For each, you pick the one you like, then place and size it appropriately. I thought the Flash-based interface was pretty clever. You can even save your creation.


    Ahja, misschien is er wel een opleiding ervoor. Waarbij men dit als een leuke opdracht ziet voor de studenten.
    Last edited by Rogier; 1 oktober 2017, 17:38.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Robotfoto van overleden schoonmoeder

      Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
      Van mede-BD'er 'dreammaker' die nog niet zo vertrouwd is met de werking van het forum ontving ik volgende vraag:

      Zijn schoonmoeder is meer dan veertig jaar geleden overleden. Door omstandigheden heeft niemand in de familie een foto waar zij opstaat. Dreammaker zoekt iemand die een robotfoto van haar kan samenstellen op basis van foto's van haar broer en zussen en met de hulp van de weinige mensen die zijn schoonmoeder nog van destijds kennen. Zo'n portret zou veel betekenen voor zijn echtgenote.

      Heeft er iemand ervaring met het maken van een dergelijk portret of tips waar je hiervoor terecht kan?
      Heel wat anders dan een foto samen stellen, maar hebben die mensen reeds info genomen bij de dienst bevolking & burgerlijke stand
      van de gemeente? Misschien zit daar nog een dubbel van haar pasfoto ergens diep in de archieven.

      Comment


      • #4
        Re: Robotfoto van overleden schoonmoeder

        Moet eigenlijk wel een uitdaging en tof zijn om zoiets te proberen.....
        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

        Comment

        Working...
        X