Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijs verzekering voor fotomateriaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijs verzekering voor fotomateriaal

    Een vraagje iemand die ik ken had onlangs zware kosten toen ze op een locatie foto's aan het nemen was .Haar fototoestel en lens was van haar statief gevallen nu vraag ik me af of er een verzekering bestaat voor zulke ongevallen of bv tegen diefstal onderweg .zijn er mensen die zo'n verzekering hebben en hoeveel betalen jullie voor bv 4000 euro aan materiaal ?

  • #2
    Re: Prijs verzekering voor fotomateriaal

    Ik denk niet dat verzekeringen 'happy' zijn om fotomateriaal te verzekeren.

    En er zijn wel altijd uitzonderingen, bv als er iets uit je auto gepikt wordt, is het niet gedekt.

    Of buitenshuis (!) of in t buitenland ...

    En zeker verzekeringen die rekening houden met bv eigen fouten (laten vallen, krassen maken) zijn niet eenvoudig te vinden.

    Anderzijds, als je jaren veel verzekering ervoor betaalt maar nooit iets voorhebt, kan je met dat geld al n mooi lensje kopen.

    In ieder geval wou mijn verzekeringsmakelaar het niet doen.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #3
      Re: Prijs verzekering voor fotomateriaal

      Ik had eentje gevonden maar dan moet ik van brandverzekering veranderen en ik vond die verzekering nogal prijzig 165 euro per jaar .Ik had er nooit bij stil gestaan totdat ik hoorde dat zij 860 euro kosten had

      Comment


      • #4
        Re: Prijs verzekering voor fotomateriaal

        Ik ken iemand in Engeland die veel met onderwaterfoto's (en ook bovenwater) bezig is. Hij heeft een verzekering voor zijn materiaal, zelfs voor het onderlopen van het onderwaterhuis van het toestel. Echter vermoed ik dat het niet echt bruikbaar is hier in Belgie, gezien het een Britse maatschappij zal zijn.
        Ik ben maar een eenvoudig beginnertje, die de basisprincipes nog aan het leren is...

        Comment


        • #5
          Re: Prijs verzekering voor fotomateriaal

          Ik heb al mijn fotomateriaal in een kostbaarheden verzekering ondergebracht, diefstal(met de bekende beperkingen) en schade(geen slijtage). Ik geef gewoon op als ik wat nieuws koop of na een tijdje(bij klein spul) en de tussenpersoon houdt het netjes bij. Ik hoef geen bonnetjes op te sturen en in Nederland is er een uitspraak van de Hoge Raad als de verzekeringsmaatschappij iets accepteert, kunnen ze later niet gaan zeveren over de verzekerde waarde, dat hadden ze moeten doen bij acceptatie.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Prijs verzekering voor fotomateriaal

            Ik heb een verzekering "all risk fotomateriaal" het kost mij ongeveer 90 euro op een jaar. Body ; compact camera ; 4 lenzen ; lowerpro rugzakken ; geheugenkaartjes ; filters enz...

            Verzekerd tegen valschade en diefstal. Behalve diefstal uit de wagen is niet gedekt.

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #7
              Re: Prijs verzekering voor fotomateriaal

              Welke maatschappij is dat mir?
              Webstek in opbouw

              Comment


              • #8
                Re: Prijs verzekering voor fotomateriaal

                Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                Ik heb een verzekering "all risk fotomateriaal" het kost mij ongeveer 90 euro op een jaar. Body ; compact camera ; 4 lenzen ; lowerpro rugzakken ; geheugenkaartjes ; filters enz...

                Verzekerd tegen valschade en diefstal. Behalve diefstal uit de wagen is niet gedekt.

                mir
                Diefstal uit wagen of verleis door schade bij een ongeval is bij mij wel gedekt (inhoud wagen dus), ook diefstal in (of liever uit) huis... dus bleef er niet veel over dan wanneer op stap. maar dan heb ik mijn materiaal echt bij me. Dat nog eens afzonderlijk deftig verzekeren gaat vaak met een promille op de waarde... maar dat loopt op.
                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                www.musicinframe.be

                Comment


                • #9
                  Re: Prijs verzekering voor fotomateriaal

                  Ik heb een zogenaamde kostbaarheden verzekering. Wereld dekking t/m 5000 euro tegen diefstal en schade. Enkel spullen vanaf 200 euro zijn verzekerd. Betaal iets van 5,10 euro per maand extra boven op mijn inboedel verzekering.
                  Deze verzekering is niet puur voor de camera, maar voor alle waardevolle spullen die je buitenshuis gebruikt.
                  Last edited by Superdaantje; 2 maart 2012, 07:38.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Prijs verzekering voor fotomateriaal

                    Ik heb een tijdje terug eens geïnformeerd bij mijn verzekering.
                    Prijs per jaar was 10% van de totale waarde.
                    Diefstal was enkel gedekt als er braaksporen waren. Dus als je ergens staat foto's te nemen en ze nemen je tas ongemerkt weg was het niet gedekt.
                    Leek me vrij duur voor het weinige wat gedekt was.
                    Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

                    Comment


                    • #11
                      Re: Prijs verzekering voor fotomateriaal

                      Het kan geen kwaad om bij verschillende maatschappijen te informeren naar de tarieven.

                      Ik heb bijvoorbeeld wereldwijd dekking tegen diefstal, schade en verlies. En het is een kostbaarheden verzekering die ik heb afgesloten boven op mijn inboedel verzekering.
                      Ik ben wel woonachtig in Nederland. Dus hoe dit geregeld is in België daar kan ik helaas geen uitspraak overdoen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Prijs verzekering voor fotomateriaal

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
                        Welke maatschappij is dat mir?
                        Ethias.

                        mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Prijs verzekering voor fotomateriaal

                          Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                          Ethias.
                          deze..?

                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Prijs verzekering voor fotomateriaal

                            Ik sta op het punt mijn gerief te verzekeren
                            een BA Uitbating + All Risk incl diefstal.
                            Verschillende maatschappijen aangeschreven, en maar 2 overgeschoten.
                            Beide een AXA aanbieding
                            Als particulier is dat vrij makkelijk te verzekeren, als zelfstandige al dan niet in bijberoep is dat een heel pak lastiger en duurder.
                            Toch is het me gelukt dus.
                            Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Prijs verzekering voor fotomateriaal

                              Hoeveel moet je betalen per jaar en voor hoeveel ben je verzekerd ? Want de prijs hangt natuurlijk af van het bedrag dat je moet verzekeren .

                              Comment

                              Working...
                              X