Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijs verzekering voor fotomateriaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Prijs verzekering voor fotomateriaal

    voor welke waarde ik me verzeker ?

    Ja hallo

    't kost een hoop geld, maar als het meer is dan je hobby moet je wel iets doen denk ik.
    'k heb er lang over nagedacht maar neem toch de stap.
    Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

    Comment


    • #17
      Re: Prijs verzekering voor fotomateriaal

      Een paar jaar geleden van Ethias een offerte gekregen en dat was toen een basispremie van 18 pro mille (dus 18 EUR jaarpremie per 1.000 EUR materiaalwaarde) voor een verzekering tegen gehele of gedeeltelijke beschadiging of vernieling voortspruitend uit een ongeval, brand, verlies of diefstal (excl. diefstal uit een onbeheerde auto, boot, tent of caravan) + taxen natuurlijk. Er was ook een franchise van 10% maar die was geplafonneerd tot ongeveer 130 EUR.
      Het was, bij volledig verlies, ook een waarborg voor de verzekerde waarde verminderd met de afschrijving in verhouding tot de ouderdom ...
      Dit was wel voor niet-professioneel gebruik en er waren natuurlijk nog wat (minder belangrijke) kleine lettertjes

      Voor mij zit het addertje in die "waardevermindering in verhouding tot de ouderdom". Ik neem aan dat voor de niet-professionele gebruiker diefstal het grootste risico is, en dus meteen "volledig verlies". Als je dan materiaal van 5 jaar oud hebt vrees ik voor wat je dan nog vergoed zult krijgen (in verhouding tot de betaalde premie). Bij nieuw materiaal is dat natuurlijk een ander verhaal.
      Master the craft, and the art will follow.
      Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
      http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

      Comment


      • #18
        Re: Prijs verzekering voor fotomateriaal

        Oorspronkelijk geplaatst door fotografieljakim Bekijk bericht
        voor welke waarde ik me verzeker ?

        Ja hallo

        't kost een hoop geld, maar als het meer is dan je hobby moet je wel iets doen denk ik.
        'k heb er lang over nagedacht maar neem toch de stap.
        Je kan dit toch vermelden zonder uw eigen bedrag vrij te geven want er zijn best wel veel mensen hier op het forum in geïnteresseerd.

        bvb ..€/ 1000€ bedrag

        grts
        Sieg

        edit; zoals DominiekC hier geschreven heeft dus
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #19
          Re: Prijs verzekering voor fotomateriaal

          Keren die maatschappijen bij schade de dagwaarde of de nieuwwaarde uit? In het geval van het eerste is zo'n dure verzekering dan al vrij snel niet meer de moeite waard denk ik. En hoe zit het met 2de hands aangeschaft materiaal?

          Comment


          • #20
            Re: Prijs verzekering voor fotomateriaal

            Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
            Keren die maatschappijen bij schade de dagwaarde of de nieuwwaarde uit? In het geval van het eerste is zo'n dure verzekering dan al vrij snel niet meer de moeite waard denk ik.
            zelfde als bij een auto hè.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #21
              Re: Prijs verzekering voor fotomateriaal

              Oorspronkelijk geplaatst door fotografieljakim Bekijk bericht
              voor welke waarde ik me verzeker ?

              Ja hallo

              't kost een hoop geld, maar als het meer is dan je hobby moet je wel iets doen denk ik.
              'k heb er lang over nagedacht maar neem toch de stap.
              Ik zal de vraag anders stellen hoeveel kost het ongeveer per 1000 euro dan kan iedereen het voor zijn eigen uitrekenen .
              Last edited by maudy; 2 maart 2012, 09:45.

              Comment


              • #22
                Re: Prijs verzekering voor fotomateriaal

                Oorspronkelijk geplaatst door maudy Bekijk bericht
                Ik zal de vraag anders stellen hoeveel kost het ongeveer per 1000 euro dan kan iedereen het voor zijn eigen uitrekenen .

                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #23
                  Re: Prijs verzekering voor fotomateriaal

                  Moet ik wel zeggen dat ik deze erg prijzig vind.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Prijs verzekering voor fotomateriaal

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    zelfde als bij een auto hè.
                    grt,bouk.
                    Er zijn maatschappijen die bijvoorbeeld de eerste 3 jaar de nieuwwaarde uitkeren.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Prijs verzekering voor fotomateriaal

                      Ik heb mijn apparatuur verzekerd op een speciale apparatuurverzekering, via dsv-insurance. Nu woon ik wel in Nederland en is dit een Nederlandse verzekeraar. Of zij of Belgen kunnen/ willen verzekeren is mij niet bekend.

                      De premie van mijn apparatuurverzekering bedraagt 1,6%. Het eigen risico is wel 200,- algemeen en 250,- voor schade door vallen. Verder is er sprake van Europa-dekking, is zakelijk gebruik meeverzekerd en is mijn apparatuur ook verzekerd in de auto, zolang ik bezig ben met een opdracht...

                      Oh, en mijn apparatuur is blijvend verzekerd voor de waarde die op de polis vermeld staat zonder afschrijvingsregelingen of wat dan ook...
                      www.indetailfotografie.nl

                      Comment


                      • #26
                        Re: Prijs verzekering voor fotomateriaal

                        Toch nog even een reactie
                        De dsv-insurance lijkt een beetje op de polis die ik afsluit.
                        een vrij hoog eigen risico per schade geval 250€ en bij diefstal 20% van de verzekerde waarde.
                        Als particulier lijkt me het min of meer onzinnig om je spul te verzekeren.
                        Mij gaat het vooral over het feit dat je op bv een huwelijk je je tas met een boel gerief op het feest niet de hele tijd bij je kan hebben. Deze moet je ergens weg zetten,
                        bij de DJ, bij de gerant van de feestzaal maakt niet uit. op een voor jou zo veilig mogelijke plek.

                        Aan de professionele fotografen onder ons toch even deze pertinente vraag
                        Wie heeft zijn gear tegen diefstal en schade verzekerd?
                        antwoord eventueel in PB.
                        Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Prijs verzekering voor fotomateriaal

                          Ik heb een gelijkaardige verzekering zoals 'MIR' hier reeds vertelde bij Ethias, maar bij mij zit diefstal in de auto er wel bij, dit na onderhandeling met mijn verzekeringsagent en na aanpassing van iets aan de auto.

                          Ik ondervind dat je veel kan als je maar op een deftige manier gaat onderhandelen met je verzekeringsagent. Verzekeringsmaatschappijen staan niet te springen om zulke verzekeringen af te sluiten omdat er veel te veel misbruik van wordt gemaakt.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Prijs verzekering voor fotomateriaal

                            Oorspronkelijk geplaatst door fotografieljakim Bekijk bericht
                            Aan de professionele fotografen onder ons toch even deze pertinente vraag
                            Wie heeft zijn gear tegen diefstal en schade verzekerd?
                            antwoord eventueel in PB.
                            Wel ik dus.... hoewel ik geen full-time fotograaf ben....
                            www.indetailfotografie.nl

                            Comment


                            • #29
                              Re: Prijs verzekering voor fotomateriaal

                              En ikke

                              Comment

                              Working...
                              X